Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:27:03 GMT

درگیری ها در سبها لیبی چهار هزار و 500 نفر را آواره کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۵۱۵۴

درگیری ها در سبها لیبی چهار هزار و 500 نفر را آواره کرد

الجزیره-ایرنا- منابع لیبیایی شنبه شب اعلام کردند بیش از چهار هزار و 500 نفر از اهالی «سبها» واقع در جنوب لیبی به دلیل درگیری های جاری در آن ناچار شده اند خانه های خود را ترک کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای خبری شبکه «لیبیا 24» ،«سالم بشیر» معاون مدیر خدمات بهداشتی سبها گفت، بیشتر آوارگان در مدارس «حی المنشیه» واقع در نزدیکی سبها سکونت گزیده اند و اکنون در شرایط دشواری به سر می برند زیرا دولت لیبی و سازمان های بین الملل قادر به کمک به آن ها نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بشیر افرود، هلال احمر لیبی کمک هایی به آوارگان این شهر کرده است و به مردم خدمات بهداشتی مجانی ارائه می دهد اما این کافی نیست.
شهر سبها از چند روز پیش شاهد درگیری های سخت میان دو قبیله «اولاد سلیمان» و «التبو» است.
افراد مسلح وابسته به قبیله التبو در پی کشته شدن یکی از هم قبیله ای های مسلحشان توسط نیروهای تیپ ششم ارتش وابسته به دولت وفاق لیبی، به مقر این تیپ در مرکز شهر سبها حمله کرده اند . بیشتر نیروهای این تیپ را افراد قبیله اولاد سلیمان تشکیل می دهند.
شهر سبها در 750 کیلومتری جنوب طرابلس پایتخت لیبی واقع شده است.
لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.
پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیات امنای یادمان شهدای کربلای چهار (علقمه) درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان کربلای چهار برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای کربلای چهار گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارایه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زایران شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای عملیات کربلای چهار و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان گفت: تمامی زیر ساخت‌های یادمان طبق طرح جامع یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور است و حل مشکلات اساسی یادمان‌ها برای ما اولویت دارد.

وی افزود: ستاد مرکزی در صدد پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها می‌باشد.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید محمدجواد ضیاییان معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097309 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور