Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@15:20:20 GMT

روسیه: برجام هیچ توافق تکمیلی نیاز ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۵۱۸۲

روسیه: برجام هیچ توافق تکمیلی نیاز ندارد

به گزارش ایسکانیوز، «میخائیل اولیانوف» سفیر روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پس از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) تأکید کرد، توافقات درباره برنامه هسته‌ای ایران نیازمند هیچ توافق تکمیلی نیست.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام دیروز جمعه 16 مارس (25 اسفندماه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+5 در وین به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست روز گذشته به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

اولیانوف روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه تأکید کرد، برجام باید بدون تغییر و به همین شیوه‌ای که هم‌اکنون هست دست‌نخورده باقی بماند چرا که در غیراین صورت توازن شکننده منافع بر هم خواهد خورد.

وی افزود: «اگر تمامی طرف‌های ذیربط ناگهان بخواهند برخی توافقات بیشتر به آن اضافه کنند که البته هیچ ارتباطی نیز به این برنامه اقدام مشترک ندارد و برای آن مضر نیز هست، موضوع اجرای اراده سیاسی آنها پیش می‌آید و ما بر این باوریم که هیچ ضرورتی وجود ندارد که توافقات تکمیلی به برجام اضافه شود».

این دیپلمات ارشد روس ادامه داد: «کشورهای غربی نگران برنامه موشکی ایران هستند و سعی دارند تا این برنامه را در چهارچوبی بیاورند که از نگاه آنها مناسب است. من صرفا می‌تواند تأکید کنم که این مسئله هیچ ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد».

منبع: فارس

302

برجام روسیه ایران آمریکا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگویی بیان کرد که ایران و روسیه همکاری‌های گسترده‌ای دارند اما برخی از کشورهای غربی و همچنین رژیم صهیونیستی علاقه‌مند به روابط نزدیک تهران و مسکو نیستند.

خبرگزاری ریانووستی در این باره گزارش داد که کمالوندی در گفت‌وگو با این خبرگزاری که بخشی از آن منتشر شده است، به مواضع رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفت: اسراییل به طور کلی مخالف صنعت هسته‌ای ایران است.

او همچنین به دیگر کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در ارتباط با ایران اشاره کرد و گفت: اسراییل به دنبال تخریب روابط ایران با دیگر کشورها است؛ این هدف اصلی آن‌ها است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است؛ کشور ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم