Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: وزیر کشور با اشاره به اینکه باید اطلس مناطق بحرانی در کل کشور تهیه شود، گفت: باید در این اطلس مشخص شود که نقاط بحرانی در کجا هستند و چه ویژگی هایی دارند تا منابع خود را بر اساس اولویت‌ها توزیع کنیم.

  به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نشست مشترک مدیران کل مدیریت بحران سراسر کشور عصر امروز شنبه ۲۶ اسفندماه با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی‌فضلی در این نشست با بیان اینکه در سال ۹۶ با توجه به تعداد بحران‌های طبیعی که با آن روبه‌رو بوده ایم هماهنگی بسیار خوبی با دستگاه‌های متولی بحران صورت گرفت، اظهار داشت: کارنامه مدیریت بحران در سطح استان‌ها و ملی در سال ۹۶ کارنامه قابل قبولی بود.     وی با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری مستعد در زمینه بلای طبیعی به شمار می رود که این موارد با خشکسالی، ریزگردها و فرونشست ها روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: در سال ۹۷ در حوزه مدیریت بحران باید با هماهنگی و آمادگی بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر و آموزش موثرتر اقدام کنیم.     قائم مقام رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: عموما کار مدیریت بحران بدین گونه شکل گرفته که بعد از وقوع حادثه اقدام می‌کند که البته در این زمینه تمامی دستگاه‌ها و نهادها پای کار هستند و هماهنگی خوبی وجود دارد اما این کار کافی نیست بلکه باید هر وزارتخانه طرح جامعی از مناطق بحرانی با اولویت های کار وزارتخانه خود تهیه و ارائه کند.     رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مدیریت بحران همانطور که از اسمش پیداست دارای خاصیت نظارتی و مدیریتی در زمان بحران است، گفت: مدیریت بحران به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده موظف است نسبت به نظارت و مدیریت بحران اقدام کند و نباید وارد فاز اجرایی شود.     رحمانی فضلی آموزش ها در مدیریت بحران را کافی ندانست و گفت: آموزش‌های مدیریت بحران باید دقیق تر و با علم روز انجام گیرد در همین زمینه باید از ظرفیت بسیار خوب صدا و سیما در آموزش مدیریت بحران بهره برد و باید کار موثرتر در حوزه آموزش مدیریت بحران در سال ۹۷ انجام بگیرد.     وی  تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های متولی در مسئله بحران باید برنامه‌های پیشگیری از وقوع بحران را هرچه سریعتر به این ستاد ارائه کنند.     وزیر کشور بر افزایش نقش شرکت‌های بیمه گر در زمان وقوع بحران اشاره کرد و گفت : در همه جای دنیا در هنگام وقوع بحران بیمه ها نقش اول را ایفا می کنند به طوری که وقتی منازل مردم بیمه شود آنها به دلیل اینکه متحمل هزینه های بیشتری نشوند اقدام به پیشگیری و آموزش های لازم در این رابطه می کنند بنابراین باید از ظرفیت بیمه ها برای پیشگیری بهترین استفاده را انجام داد و اگر در  این رابطه نیاز به قانون جدید وجود دارد حتما لایحه آن را تدوین و ارائه کنید تا در اسرع وقت در دولت بررسی و به مجلس ارائه کنیم.      قائم مقام رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور تشکل های مردمی و سازمانهای مردم نهاد را به ظرفیتی بالقوه برای یاری رساندن به مردم در زمان بحران عنوان کرد و گفت: باید هر استان تشکل‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه بحران را شناسایی و نسبت به توانمندسازی و آموزش آنها اقدام کند.     وی بیان کرد: باید اطلس مناطق بحرانی در کل کشور تهیه شود و در این اطلس مشخص شود که نقاط بحرانی در کجا هستند و چه ویژگی هایی دارند تا منابع خود را بر اساس اولویت‌ها توزیع کنیم.     وزیر کشور با بیان اینکه برنامه دولت و رئیس جمهوری نسبت به بازسازی بافت فرسوده در حوزه شهری برنامه بسیار خوبی است، گفت: طرح جامع بازسازی روستایی را هرچه سریعتر تهیه کنید تا آن را  تقدیم رئیس جمهوری کنیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در روز جاری

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۰ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6087144 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • حال هوای تهران خوب است
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری