Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:46:23 GMT

تلخ و شيرين مازندران در سال 96

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۴۹۰۵۶

تلخ و شيرين مازندران در سال 96

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا - چهار اولويت اصلي مازندران شامل کشاورزي ، گردشگري ،جنگل و محيط زيست سال 96 نيز همانند سال هاي گذشته همواره پاي ثابت اتفاقات تلخ و شيرين سالانه استان بود و زماني شهروندان را در غم و ماتم فرو برد و زماني نيز براي مردمانش شادي به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مشارکت 91 درصدي مردم در انتخابات رياست جمهوري ، سوآپ نفت درياي خزر از نکا ، افتتاح خط لوله انتقال گاز سمنان به ساري ، تحقق 73 درصدي برنامه اشتغال ، ناکامي در اعلام منطقه آزاد ، کاهش بارندگي و گسترش خشکسالي ، معرفي استاندار جديد ، کليد خوردن تفکيک زباله از مبداء و برچيده شدن بساط پرنده فروشي در تنکابن از جمله مهم ترين تحولات تلخ و شيرين سياسي ، اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي مازندران در سال 96 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مازندراني ها از نخسيتن روزهاي هر سال جديد ، علاوه بر اينکه پذيراي ميليون ها مسافر و گردشگر مي شوند ، کار کشاورزيشان هم با تند شدن دور کشت و کار برنج سرعت مي گيرد.
ميزباني بيش از 12 ميليون نفر شب مسافر در تعطيلات نوروزي نخستين و خوش ترين اوقات آغاز سال 96 براي مازني ها بود ، اما طبق روال هر ساله ، اين خوشي به دليل نبود زيرساخت هاي مهم مديريت پسماند و صد البته بي توجهي به فرهنگ توليد و جمع آوري زباله ، معضلات زيست محيطي با کاستي مواجه شد.
** مشارکت 91 درصدي در انتخابات 29 ارديبهشت
مردم مازندران با توجه به صبغه حضور در عرصه هاي مختلف از جمله تقديم بيش از 10 هزار و 400 شهيد در راه انقلاب و هشت سال جنگ تحميلي و 40 شهيد مدافع حرم ، همواره در پاي اين نظام ايستاده اند ، در سال 96 نيز همزمان دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را با مشارکت 91 درصديشان مزين کردند و بار ديگر برگ زريني را در کارنامه سياسي و اجتماعي خود به ثبت رساندند.
بر اساس اعلام رسمي ستاد انتخابات ، حدود 91 درصد از 2 ميليون و 319 هزار نفر واجدين شرايط راي دادن در استان مازندران در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري 29 ارديبهشت ماه سال جاري شرکت کردن که يک ميليون و 242 هزار و 652 نفر از راي دهندگان معادل 62 و 11 صدم درصد به حسن روحاني راي دادند.
همچنني در پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي در 58 شهر و افزون بر 2 هزار و 400 روستاي مازندران برگزار شد که افزون بر هفت هزار و 500 نفر به عنوان اعضاي اصلي اين نهاد مردمي انتخاب شدند.
**بيست و دومين استاندار مازندران
معرفي محمد اسلامي به عنوان بيست دومين استاندار مازندران يکي ديگر از رخدادهاي مهم سياسي استان مازندران در سال 96 بود ، استانداري که همانند ديگر استانداران محور و اولويت نخست برنامه هاي توسعه اي استان را توجه به محيط زيست و حل معضل لاينحل زباله اعلام کرد.
اينکه همه استانداران مهم ترين و اولويت نخست برنامه هاي توسعه اي استان را مقوله زيست محيطي عنوان مي کنند به خاطر اين است که از يک ميليون و 691 هزار هکتار مساحت مازندران ، 70 درصد را عرصه هاي طبيعي تشکيل مي دهد و طبق قوانين و مقررات ، مراقبت از محيط زيست بايد در انجام هر گونه از فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي در اولويت باشد.
هر چند همچنان معضل زباله به عنوان مهم ترين مقوله زيست محيطي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در استان مازندران وجود دارد ، اما با آغاز به کار محمد اسلامي به عنوان استاندار جديد ،تفکيک زباله از مبدا به صورت جدي کليد خورده است.
مازندران روزانه شاهد توليد بيش از 2 هزار و 800 تن زباله است که به دليل کمبود زمين در شهرهاي مختلف استان با مشکلات زياد و هزينه هاي ميلياردي به نقاط دور کوهستاني و جنگلي حمل و دفن مي شود .
هر چند در سال هاي اخير با استفاده از ماشين آلات پيشرفته جمع آوري و حمل زباله مازندران بهداشتي شده است ، اما همچنان دفن و دفع زباله در استان علاوه بر اينکه بخش اعظمي از درآمد شهرداري ها را به خود اختصاص مي دهد ، با تبعات اجتماعي و بهداشتي همراه است.
** کاهش نرخ بيکاري
مقوله بيکاري و تلاش براي ايجاد اشتغال همواره از دغدغه هاي جدي همه کشور بوده و به اذعان مسئولان در هر خانواده يک تا 2 بيکار تحصيل کرده وجود دارد و مازندران نيز از اين مشکل و دغدغه بويژه فارغ التحصيلان بيکار مبرا نيست.
از آنجايي که بيش از 120 مرکز آموزش عالي و 220 هزار دانشجو در حال تحصيل در مازندران وجود دارد ،نرخ بيکاري در بين فارغ التحصيلان استان نيز روز به روز در حال افزايش است.
بر اساس برنامه ،دولت دوازدهم براي سال 96 متعهد شده بود تا زمينه اشتغال براي 970 هزار نفر را در کشور فراهم کند که سهم مازندران دستکم 43 هزار نفراست.
هر چند که به نظر مي رسد اين تعهد به دليل مشکلات اقتصادي واحد هاي صنعتي و توليدي ، برخي از کارگرها از شرکت هاي توليدي اخراج شدند اما بر اساس آمار رسمي طبق ثبت نام متقاضيان در سامانه رصد حدود 73 درصد از برنامه اشتغال اين خطه شمال کشور در سال جاري محقق شد.
طبق گزارش دستگاه هاي اجرايي درسامانه رصد ، درسال جاري اسامي افزون بر32 هزارمتقاضي که مشغول به کار شدند به ثبت رسيد و با اين آمار 73درصد از سهميه ملي پيش بيني براي مازندران محقق شد.
گفتني است آمار اشتغال در سامانه رصد از سوي دستگاه هاي اجرايي به ثبت رسيد و با مراجعه به آمار بيمه شدگان تامين اجتماعي سال جاري راست آزمايي مي شود.
نرخ بيکاري مازندران طبق آخرين گزارش مرکز آمار ايران از حدود از 11.6به 10 درصد رسيد.
** شتاب حرکت چرخ صنايع با تسهيلات 100 هزار ميليارد ريالي
يکي از اتفاقات مهم اقتصادي در مازندران در سال جاري ، پرداخت حدود 100 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي تثبيت اشتغال موجود و شغل هاي جديد پيش بيني شده بود که سبب شد تا چرخ واحدهاي توليدي با شتاب بيشتري بچرخد.
براساس آمارهاي رسمي ، 72 هزار ميليارد ريال از اين تسهيلات با نرخ 18 درصد از محل منابع داخلي بانک هاي دولتي براي اشتغال پرداخت شد که 27.7 درصد براي حوزه کشاورزي، 19.9 درصد صنعت، 19.5 درصد بازرگاني، 15.4 درصد خدمات و13.5 درصد به بخش مسکن و مابقي به ساير بخش ها بود.
اولويت پرداخت تسهيلات اشتغالزايي در مازندران در سال جاري بر محور فارغ التحصيلان دانشگاهي بود و علاوه بر اين آموزش اين بيکاران نيز با اجراي طرح هاي کارورز و مهارت آموزي در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي شتاب گرفت .
** پايان دغدغه قطع و افت فشار گاز
شايد يکي از مهم ترين اتفاقات شيرين در مازندران در سال 96 که جنبه رفاهي ، اقتصادي ،زيست محيطي ، ملي و بين المللي داشته ،افتتاح خط لوله 42 اينچ گاز سمنان به ساري بوده است.
خط 42 اينچ گاز رساني دامغان - کياسر - ساري به مثابه يک تير و چند نشان دولت تدبير و اميد بوده است که علاوه بر گذر از توقف واردات گاز ترکمنستان ، پايداري گاز مشترکان خانگي و صنعتي ، حذف شدن مصرف سوخت فسيلي و برداشت چوب از جنگل توسط روستانشينان حاشيه جنگل ها را نيز به دنبال داشت.
استان مازندران با توجه به اين که در انتهاي خط لوله گازي کشور قرار دارد در پيک مصرف اين انرژي فسيلي بويژه زمستان هاي سرد و سخت با کمبود گاز مواجه مي شد و به همين خاطر بخشي از گاز مورد نياز فصل زمستان اين استان را از شرکت ترکمن گاز خريداري مي شد.
اين طرح در 6 سال دولت نهم و دهم کمتر از 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشت و دولت تدبير و اميد تمام همت و تلاشش را به بهره برداري از اين طرح در سريع ترين زمان ممکن متمرکز کرد تا ديگر زمستان استان هاي شمالي با افت و يا قطع جريان گاز مواجه نشود.
با افتتاح اين طرح که مردادماه امسال با حضور وزير نفت انجام شد با جريان روزانه 40ميليون متر مکعب گاز در خط لوله 42اينچ دامغان - ساري ،علاوه بر اينکه کارخانه هاي سيمان، صنايع چوب و کاغذ و نيروگاه نکا که نياز مصرف روزانه اين سه کارخانه 13ميليون متر مکعب است ،براي هميشه برطرف شد، حتي گاز مورد نياز براي يک واحد پتروشيمي نيز تامين مي شود.
** سوآپ نفت در منطقه شمال
يکي ديگر از اتفاقات شيرين سال جاري در مازندران ، از سر گيري فعاليت سوآپ نفت در پايانه نکا بوده است. بر اساس اعلام شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال مستقر در ساري از اواخر مرداد ماه امسال تاکنون 2 ميليون و 200 هزار بشکه نفت خام سوآپ (معاوضه) کشورهاي حاشيه خزر در پايانه نفتي نکا تخليه و به پالايشگاه‌هاي نفت تهران و تبريز انتقال داده شده است.
دولت يازدهم در روزهاي پاياني کار خود توانست ضمن جبران اشتباه دولت دهم در قطع يکباره سوآپ (معاوضه) نفت، به وعده خود براي احياي اين امر عمل کرد تا جايگاه کشور را در بازار جهاني انرژي ارتقا دهد.
ايران از طريق سوآپ ، نفت توليدي کشورهاي حاشيه درياي خزر مانند قزاقستان و ترکمنستان را در پايانه نکا (استان مازندران) تخليه و به ازاي آن در پايانه هاي جنوبي کشورمان ، نفت تحويل مشتريان مي دهد.
** ناکامي در اعلام منطقه آزاد در مازندران
استان مازندران با دو ميليون و 300 هزار هکتار مساحت ، داشتن مرز مشترک دريايي با پنج کشور و قابليت هاي اقتصادي در حوزه هاي کشاورزي، صنعت و گردشگري، فاقد منطقه آزاد تجاري است.
مقوله منطقه آزاد در مازندران همچنان گرفتار کشمکش براي انتخاب نقطه مناسب با مزيت اقتصادي بين مسئولان به ويژه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است و به همين دليل امسال با اين که اين موضوع از سوي دولت تا مرحله انتخاب يکي از بنادر استان پيش رفت ولي اختلافات داخلي بويژه اختلاف ميان نمايندگان مجلس آن را ناکام گذاشت .
اين استان طبق بررسي ميداني درسه نقطه شامل بندراميرآباد، فريدونکنار و نوشهر به دليل داشتن زيرساخت هاي حمل و نقل دريايي ، کشتيراني و فضاي مناسب سرزميني، از نقاط مستعد براي تشکيل منطقه آزاد برخوردار است.
بندراميرآباد با داشتن يک هزار و 600 هکتارمساحت و برخورداري از ارتقاء ظرفيت 2 برابري به دليل در دسترس بودن اراضي بلاتکليف ميانکاله ، 9 خط اسکله، داشتن اسکله رو رو و اتصال آن به راه آهن سراسري و سايرمزيت ها طبق نظرکارشناسان اقتصادي يکي از مناطق اولويت دار براي تصويب منطقه آزاد تجاري انتخاب شد.
با وجود تاييد بندراميرآباد به عنوان يکي از مناطق ولي کشمکش هاي منطقه اي که بيشتر نيز رنگ و بوي سياسي به خود گرفته باعث شد، تا اجرايي شدن برنامه منطقه آزاد در اين حوزه از مازندران با دشواري هايي همراه شود.
** نفير خشکسالي
سال 96 اگر هيچ تلخي به دنبال نمي داشت ، نشان دادن چهره خشکسالي براي همه ناخوشي ها و تلخي ها در استاني که بيشترين بارندگي را دارد ، کفايت مي کرد ، موضوعي که با کاهش محسوس بارش برف و باران و حجم کم ذخيره آب در منابع آبي سد و آببندان ها و همچنين روان آب هاي اندک رودخانه ها باعث نگراني جدي براي کشاورزان و بخش کشاورزي استان شده است .
گزارش هاي هواشناسي و شرکت آب منطقه اي مازندران از وضعيت بارش و برف و ذخيره آب هاي پشت سدها ، آببندان ها ، زير زميني ، روان آب هاي رودخانه اي نشان از ادامه منحني رو به گسترش نفوذ خشکسالي در استان است.
بر اساس آخرين آمار شرکت آب منطقه اي وسعت ذخيره برف از 13هزار کيلومتر مربع سال قبل امسال به سه هزار کيلومتر مربع در ارتفاعات استان کاهش يافته است.
بنابر اين گزارش طي 10 سال اخير ميزان منابع آب استان تا 15 درصد و آبدهي رودخانه ها تا 20 درصد کاهش داشته که در مجموع باعث روند نزولي منابع آب و کاهش 40 ميليون متر مکعب ذخيره آب هاي زيرزميني ‌و کاهش آبگيري آب بندان ها و سد ها شده است.
همچنين ميانگين حجم روان آب رودخانه دائمي و مهم استان که 70 درصد آب کشاورزي اين خطه را تامين مي کنند ، در سال آبي جاري نسبت به دوره شاخص 50 ساله با کاهش 46تا 75درصدي مواجه بوده است .
به دليل کاهش بارندگي و روان آب هاي رودخانه ها ، ذخيره آب پشت سدها و آببندان هاي استان مازندران نيز حدود 48 درصد کمتر از سال گذشته است.
** شيريني صادرات 400 ميليون دلاري
هر چند مازندران يکي از استان هايي است که داراي راههاي ريلي ، دريايي و هوايي است و نکته مهم تر آنکه در توليد انواع محصولات مانند گل و گياه ، مرکبات ، برنج ، لبنيات ، آبزيان ، صنعتي و موارد ديگر در کشور جايگاه ممتازي دارد و انتظار مي رود تا رقم صادرات 400 ميليون دلاري سال 96، دوچندان شود.
گفتني است محمد اسلامي استاندار جديد مازندران يکي از مصوبات جلسه توسعه صادرات استان را صادرات سه ميليارد دلاري محصولات مازندران تا پايان برنامه ششم توسعه اعلام کرد
وي اعلام کرد که اين برنامه با توجه به سخت کوشي و علاقه مندي مردم اين خطه و سرزمين حاصلخيز شمال کشور قابل تحقق است و مازندران مي تواند با توليدات کشاورزي خود ، بازار هاي داخلي و خارجي را قبضه کند.
** پذيرش و اعزام هيات تجاري و اقتصادي داخلي و خارجي در سال 96
يکي از مهمترين عوامل توسعه روابط تجاري به ويژه گسترش ارتباطات اقتصادي خارجي ، پذيرش و اعزام هيات هاي تجاري و اقتصادي براي شناسايي ظرفيت ها و بررسي موانع و مشکلات واردات و صادرات است.
استان مازندران در سال 96 ميزبان چندين گروه از هيات هاي سياسي و اقتصادي کشورهاي مختلف از جمله کره جنوبي ، ايتاليا ، قزاقستان و اطريش با هدف آشنايي با ظرفيت هاي زيربنايي از جمله بنادر ، توليدات کشاورزي ( گل و گياه، مرکبات ،کيوي ، گوشت مرغ ، شيلات و لبنيات ) و مراکز تفريحي و تفرجگاه هاي طبيعي و گردشگري بوده است.
همچنين در سال 96 يک هيات تجاري مازندران به ولگاگراد روسيه اعزام شد .
تشکيل شوراي گفت و گو دولت با بخش خصوصي يکي از دستاورهاي مهم دولت تدبير و اميد است که اين امر سبب شد تا موانع و مشکلات واحد هاي توليدي و صنعتي اقتصادي به درستي در داخل استان ها رصد شود.
اتاق بازرگاني مازندران به عنوان دبير شوراي گفت و گوي دولت ، حقوق گمرکي، نبود متولي مشخص براي صادرات، ضعف زيرساختي از جمله نداشتن شرکت بزرگ حمل و نقل صادراتي و ماندگاري سايه تحريم بر تعامل بانکي و مالي برخي از کشورهاي هدف صادراتي را از مهمترين موانع پيشروي فعالان بازرگانان و تجار استان اعلام کرد.
بنابر اين گزارش اکنون دريافت حقوق گمرکي از کالاهاي ايراني در برخي کشورهاي هدف صادراتي همانند روسيه و کشورهاي حوزه بالکان بالاست و اين در حالي است که اين حقوق گمرکي براي کشورهاي رقيب کالاهاي ايراني چون ترکيه و چين صفر است.
6990/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش‌آفرینی کنند و مطمئن هستیم این نهادها در این راستا اثرگذار است.

یوسف نوری امروز، ۸ اردیبهشت در همایش تجلیل از شوراها که در تالار مرکزی ساری برگزاری شد با بیان اینکه، بخشی از اداره امور کشور و تصمیم گیری بر اساس قانون اساسی و آیه‌های قرآنی به مردم واگذار شده است، اظهار کرد: تفاهم، پرهیز کردن از مناقشات و ارتباط دائمی با مردم از وظایف شوراها است همچنین انجام کار در حدود وظایف از جمله موضوعاتی است که به شورایی‌ها توصیه و توجه به روستاها مورد تاکید ویژه ما قرار دارد.

استاندار مازندران با تاکید براینکه روستاها باید به قطب تولید تبدیل و از مصرف کنندگی خارج شوند، تصریح کرد: روستاها باید به چرخه اقتصادی برگردند.

نوری با بیان اینکه معماری بناهای تاریخی ایرانی در مازندران انجام نشده بلکه معماری در ساخت و سازها به سمت غربی و اروپایی رفته است، گفت: ساخت و سازها باید با نظارت و قانونی انجام شود.

وی با اعلام اینکه استانداری کمک حال شوراها خواهد بود و تسهیل‌گری می‌کند، یادآور شد: مردمی سازی اقتصاد اولویت ما است و بدنبال مشارکت مردم در تولید هستیم.

فرماندار ساری نیز در این مراسم با اعلام اینکه شهرستان ساری بدنبال پیشرفت و آبادانی به نفع مردم است، اظهار کرد: شهرستان ساری با ۱۳ کیلومتر ساحل، ۴ شهرک صنعتیو ۱۷ دانشگاه بدنبال پیشرفت و آبادانی به نفع مردم است.

محمدعلی نوبخت افزود: در سال گذشته حدود ۲۷۰ پروژه افتتاح و بهره‌برداری شد و ۱۰ پروژه را در روستاه‌ها به سرانجام رساندیم که این مهم با کمک شوراهای روستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۷۰۰ پروژه با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری شد و ۲۷۰ پروژه نیمه تمام در ابتدای دولت به بهره داری رسید.

فرماندار ساری با درخواست اینکه با افزایش اعتبارات کمیته برنامه ریزی تمام پروژه‌های نیمه تمام۴۰۰ روستای شهرستان ساری به سرانجام می‌رسد، خاطرنشان کرد: در مولدسازی ۲۷ پلاژ داریم که تنها یک پلاژ ما ۱۷۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی  دارد، با ارزش ریالی همین یک پلاژ بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام می‌رسد.

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه شهرستان ساری باید در تراز شهرهایی همچون قم، گرگان و اصفهان باشد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ شعار سال برای ما حکم، برنامه توسعه هفتم، نظام بودجه‌ریزی برای ما اصل است.

دوقطبی شدن شوراها ارزش این نهاد را زیر سوال می‌برد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه دو قطبی شدن شوراها ارزش و اعتبار این نهاد را زیر سوال می‌برد، اظهار کرد: چرا که بنیان شورا برگرفته از قرآن کریم است.

احمد توکلی افزود: اعضای شورای شهر و روستا، دهیار و شهردار نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خودگردان هستند که درآمد این دو نهاد صرف عمران و آبادانی می‌شود، بیان کرد: تامین این اعتبار توسط دولت مطمئنا کار سختی خواهد بود چرا که دولت به همه حوزه‌ها باید یکسان نگاه کند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: شورای شهر جای مشورت است و این شرایط را باید در این جایگاه که از قداست بالایی برخوردار است لحاظ شود.

توکلی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در هزینه کرد اعتبارات اولویت‌بندی کنند تا رضایت‌مندی حداکثری مردم را در اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

عملی نشدن مطالبات شهر ساری بیانگر مظلومیت مرکز استان است

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه مرکز استان باید مورد توجه مسئولان ارشد قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به جمعیت شناور و اداراتی که در ساری مستقر هستند باید به مرکز استان کمک شود.

پرویز شعبانی افزود: خودمحوری، سیاست‌زدگی و کم توجهی دستگاه‌های اجرایی به جایگاه نظارتی شوراها از جمله خلع‌هایی است که انتظار داریم از سوی وزارت کشور مورد بررسی قرار گیرد.

مدیران به بخش‌های ۶ گانه شهرستان ساری نگاه استانی داشته باشند

مرتضی شعبانی رییس شورای بخش رودپی جنوبی با بیان اینکه شوراهای روستا و شهر بدون هیچگونه مواجبی وقت و زندگی خود را صرف مردم می‌کنند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به بخش‌های ۶ گانه شهرستان ساری نگاه استانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند خواسته‌های خود را بی واسطه از شوراهای روستا و شهر داشته باشند چرا که در شوراها بویژه در روستا مطالبات  زیاد است، خاطرنشان کرد: در زمینه کشاورزی  مشکلات زیادی داریم اگر مسئولان نسبت به تامین ادوات کشاورزی و کود شیمیایی اقدامات لازم را انجام دهند شاهد اتفاقات قابل توجهی در راستای توسعه شهرستان ساری خواهیم بود.

شعبانی خاطرنشان کرد: در تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان ساری در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و راهداری دچار مشکل هستیم که از اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان مازندران انتظار می‌رود نسبت به حل این موضوعات اهتمام ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران