Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایط فعلی و با کاهش 11 درصدی میزان مخاطب انتقادهایی جدی به سینمای ایران وارد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد  امسال شاهد کاهش 11 درصدی شمار مخاطبان و رکود در سینما بوده ایم که البته بخش اعظمی از مخاطبان نیز برای دیدن فیلم های کمدی به سینما مراجعه داشته اند.

خبری از آثار جذاب در سینما نیست

سعید قاسمی، منتقد سینمایی در این باره اظهار داشت: خیلی سال است آثار پر فروشی مثل اجاره نشینها و لیلی با من است را در سینما نداریم حتی فیلم های جذاب و پرفروشی که می تواند مخاطبان فراگیر تری در میان خانواده ها و کودکان داشته باشد را نیز نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  در سینمای کنونیطنز کلامی رایج شده و این عادت کاذبی است که حتی در مخاط ابهام ایجاد می کند و ممکن است به یک بیماری مزمن تبدیل شود تا کمتر شاهد معنای فاخر طنز باشیم.

درصد کمی کاهش مخاطب در سینما داشته ایم!

داروغه زاده؛ معاون نظارت و ارزیابی سینما اظهار داشت: در سال جاری درصد کمی کاهش مخاطب داشته ایم اما در دو سال اخیرنسبت به سال 94 شاهد افزایش 100 درصدی مخاطبان سینما بوده ایم، بخشی از طریق سالن های سینما و بخشی نیز از طریق سینماهای خانگی و تلویزیونی که میزان آن کم نیست.

وی افزود: امسال 90 سالن به تعداد سالن های سینمایی کشور اضافه شده و همین روند رشد در سال بعد نیز ادامه دارد، همچنین انوع ژانرهای سینمایی نظیر ژانر کودک و انیمیشن نیز اضافه می شود و از سوی دیگر باید آزادی عمل بیشتری به سینما گران داده شود تا مخاطب را افزایش دهند.

مردم ایران هر شش سال یک بار به سینما می روند

علیرضا محمدی، کارشناس حوزه سینما نیز در این باره گفت: بین 75 کشور جهان که سالن سینما دارند در 40 کشور مردم بیش از یک بار در سال به سینما می روند این در حالی است که در ایران مردم هر پنج، شش سال یکبار به سینما می روند.

وی افزود: همچنین از هزار و 200 شهر 75 شهر سینما دارد در حالی که دسترسی به سینما یک اولویت باید باشد از سوی دیگر نباید فقط با فیلم های داخلی سینما را رونق دهیم این در کشور ما جواب نداده است.

به گزارش مرصاد ، بر مبنای آخرین اطلاعات تا پایان بهمن ماه امسال شاهد کاهش 11 درصدی مخاطبان سینما بوده ایم همچنین در این مدت 170 میلیارد تومان بلیط فروخته شده که یکصد میلیارد تومان آن مربوط به فیلم های کمدی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۴۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»

ده میلیارد و هفتصد میلیون تومان فروش فقط در دو روز!

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی "مست عشق" محصول مشترک ایران و ترکیه که در دولت قبل توقیف شده بود، سرانجام از چهارشنبه روی پرده سینما‌ها رفت.

گیشه این فیلم با احتساب پیش‌فروش، در روز اول اکران از شش میلیارد تومان فراتر رفت و در پایان دومین روز اکران به فروش خیره کننده ده میلیارد و هفتصد میلیون تومانی دست یافت تا پاسخ محکمی به آن‌هایی باشد که با پیش کشیدن فروش فیلم‌های کمدی، مدعی ورشکستگی سینمای ایران بدون آثار کمدی شده بودند.

پارسا پیروزفر، شهاب حسینی، حسام منظور در کنار بازیگران مطرح ترکیه‌ای چون؛ هانده ارچل، بنسو سورال، ابراهیم چلیک کول، در این فیلم که در قونیه ترکیه فیلمبرداری شده، ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم به بخشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی پرداخته است.

گفتنی است مست عشق در مدیریت قبلی اداره نظارت بر نمایش فیلم موفق به اخذ پروانه نمایش نشده بود

دیگر خبرها

  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»