Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@15:06:43 GMT

7.4 میلی متر باران در ایستگاه های باران سنج قم ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۰۷۹۵

7.4 میلی متر باران در ایستگاه های باران سنج قم ثبت شد

علی احمدی میاندشتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت، میزان بارندگی ها در ایستگاه های شکوهیه، سالاریه، کهک و سلفچگان به ترتیب 4.8، 4.5، 8.4 و 3.5 میلی متر گزارش شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان بارش در ایستگاه های خاوه و وسف واقع در بخش کهک به ترتیب با 18.5 و 13.5 میلی متر و 10 سانتی متر بارش برف نیز در روستای وسف که انتهایی ترین روستای بخش کهک است، به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش کهک یکی از بخش ‌های قم با 2 دهستان فردو و کهک و 18 روستاست که در جنوب قم قرار دارد و فاصله این بخش تا قم 30 کیلومتر است.
وی با بیان این که از ابتدای سال زراعی جاری(اول مهرماه) تاکنون به طور میانگین 63 میلی متر بارندگی در قم ثبت شده است، گفت: میانگین بارش ها در مدت مشابه سال گذشته و میانگین بلندمدت(30 سال) نیز به ترتیب 150 و 133 میلی متر بوده است.
سعید اسماعیلی کارشناس هواشناسی قم نیز با اشاره به وضعیت هوای قم در چند روز آینده به خبرنگار ایرنا گفت: آسمان امروز صاف تا کمی ابری در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید با سرعت بین 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت و با جهت غربی پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: برای فردا آسمان قم صاف در بعدازظهر با افزایش موقت ابر و گاهی وزش باد با سرعت بین 15 تا 30 کیلومتر بر ساعت با جهت باد شرقی پیش بینی می شود.
وی افزود: آسمان قم برای پس فردا نیز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با سرعت 15 تا 30 کیلومتر با جهت باد شرقی است.
به گفته اسماعیلی، حداکثر دما برای امروز، فردا و پس فردا به ترتیب 21، 27 و 28 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دماها برای این سه روز نیز به ترتیب 8، 10 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.
وی گفت: تا پایان هفته جاری پدیده خاص و قابل توجهی در استان قم رخ نمی دهد و فقط افزایش سرعت وزش باد و افزایش دما در برخی روزها پیش بینی می شود.
در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده ای، 45 ایستگاه باران سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران سنج، 10 ایستگاه اقلیم شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن 134 تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه نمایند.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟

میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ بیشترین میزان بارندگی در سربیژن با ۵۵.۰ میلی‌متر، دلفارد با ۵۰.۰ میلی‌متر، جبالبارز با ۳۵.۰ میلی‌متر، قلعه عسکر با ۳۰.۰ میلی‌متر و کرچیسکا با ۲۹.۵ میلی‌متر بوده است.

پس از آن، شهرهای ریسه ۲۴.۰ میلی‌متر، ده بکری ۲۲.۰ میلی‌متر، بافت ۱۷.۱ میلی‌متر، بهادرآباد ۱۷.۰ میلی‌متر، هجدک ۱۷.۰ میلی‌متر، دریجان ۱۷.۰ میلی‌متر، کلاکی مردهک ۱۶.۵ میلی‌متر، رابر ۱۵.۲ میلی‌متر، دوساری ۱۵.۰ میلی‌متر، استبرق: ۱۵.۰ میلی‌متر بیشترین بارندگی را طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

کد خبر 750262

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • ادامه بارش باران در کرمانشاه
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه خوزستان
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه حصار دار خوسف با ۵۵ میلی متر
  • شهر حسینیه اندیمشک پربارش ترین نقطه خوزستان
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد