Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@00:20:03 GMT

تاکید انگلیس بر ایفای نقش فعال در روند صلح افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۲۵۰۸

تاکید انگلیس بر ایفای نقش فعال در روند صلح افغانستان

وزیر دفاع انگلیس در دیدار با همتای افغان خود تاکید کرد که این کشور نقش فعالی را در روند صلح مخالفان و دولت افغانستان خواهد داشت. ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای از دیدار «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان با «گاوین ویلیامسون» همتای انگلیسی‌اش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دو طرف درباره وضعیت امنیتی افغانستان و منطقه، گسترش روابط نظامی و روند آموزش نیروهای امنیتی افغان گفت‌وگو کردند.

ویلیامسون در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد صلح دولت افغانستان به طالبان تاکید کرد که دولت انگلیس نقش فعالی را در روند صلح کابل خواهد داشت.

این در حالی است که «جاوید کوهستانی» ژنرال بازنشسته و کارشناس مسائل نظامی افغانستان درباره نقش تعیین کننده انگلیس در شورای صلح افغانستان گفته بود که   مشکلات در روند صلح افغانستان به دلیل عدم استقلال این شورا و وابستگی آن به دولت افغانستان و خارجی‌ها است.

وی در ادامه تصریح کرده بود: سیاست این شورا در گرو سیاست دولت انگلیس است؛ آنها هزینه می‌کنند راه و چاه را نشان می‌دهند بنابراین شورای عالی صلح هویت ملی و افغانی ندارد و به خارجی ها وابسته است.

از سوی دیگر نیز انگلیس اخیرا تصمیم گرفته تا شمار نیروهای ویژه خود در افغانستان را برا ی «کشتن و شکار» رهبران طالبان افزایش دهد.

ماه گذشته یک روزنامه چاپ انگلیس اعلام کرد که در پی افزایش مناطق تحت کنترل تحت کنترل طالبان انگلیس نیروهای ویژه مستقر خود در افغانستان را به 100 نیرو افزایش می‌دهد.

براساس این گزارش بخشی از این نیروها 15 تک‌تیرانداز خواهند بود که یگان ویژه برای کشتن رهبران طالبان را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که در مجموع نیز حدود 600 نظامی پیاده نظام ارتش انگلیس در افغانستان مستقر هستند.

ویلیامسون در سفر به کابل با «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز دیدار کرده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: ماجرای بدخشان حل‌وفصل شد

طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مشکلی که بر سر پاکسازی مزارع خشخاش در بدخشان رخ داده بود، حل وفصل شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مشکلی که بر سر پاکسازی زمین‌های زیر کشت خشخاش در بدخشان حل‌وفصل گردیده است.

وی خاطرنشان کرد هیئت تعیین شده طالبان در «فیض‌آباد» با متنفذین و علما بدخشان جلسه داشت که در آن بزرگان و نمایندگان شهرستان‌های «درایم» و «ارگو» نیز حضور داشتند.

به گفته مجاهد، در این دیدار وعده داده شد که مردم بدخشان از روند محو کشت خشخاش حمایت کنند و هیچ مانعی در این روند ایجاد نکنند.

سخنگوی طالبان همچنین خاطرنشان کرد کسانی‌که در اعتراض‌های چند روز قبل متضرر شده بودند، به مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد.

ماجرای بدخشان و هزینه‌های نخستین مبارزه جدی با کشت خشخاشیک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟«داون نیوز»: حمله بدخشان نشان داد داعش می‌تواند در سراسر افغانستان عملیات انجام دهد

اوایل هفته جاری در پی درگیری نیروهای طالبان با مردم محلی در روستای «قرلق» شهرستان «درایم» ولایت بدخشان بر سر تخریب مزارع خشخاش، «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در بدخشان تعیین کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: ماجرای بدخشان حل‌وفصل شد
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه