Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@05:18:18 GMT

نجات کوهنورد مفقود شده ازارتفاعات سپیدان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۴۷۳۹

نجات کوهنورد مفقود شده ازارتفاعات سپیدان

دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران سپیدان از ادامه تلاش ها و اقدامات تخصصی امدادگران برای پیدا کردن کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات سپیدان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی عارفی دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران سپیدان درگفتگو با مارگون ؛ضمن تائید این خبرافزود: حوالی ساعت 9 امروز شنبه بر اساس تماس تلفنی کوهنوردان با 112 اعلام کردند که یک کوهنورد دیروز صبح به ارتفاعات روستای ساران از توابع شهرستان سپیدان صعود کرده که پس از گذشت 24 ساعت تاکنون مراجعه ننموده  واین جوان مفقود شده و به هم گروهی های خود نپیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران سپیدان گفت : بلافاصله اطلاعات فرد مفقودی را کسب کردیم و با اعزام یک تیم به منطقه جستجو آغاز شد با توجه به وضعیت بارش باران وتگرگ در منطقه، یک تیم دیگر بعد از یک ساعت به تیم اول ملحق شد.
وی اظهار کرد: بلافاصله بعد از دریافت پیام این کوهنوردان مبنی بر گم شدن یکی از اعضا،تیم امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان برای یافتن آنها اعزام شدند.
عارفی با اشاره به اینکه  این کوهنورد در منطقه صخره ای در اطراف روستای ساران که محلی بسیار سخت و صعب العبور است مفقود شده بود؛ اظهار داشت: پس از چند ساعت عملیات جستجو و نجات در مناطق کوهستانی و صعب العبور، نیروهای امدادی موفق شدند این کوهنورد را پیدا و نجات دهند.

دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران سپیدان گفت: از افرادی که آشنایی با منطقه و کوهستان ندارند، درخواست می شود  اگر به ورزش کوهنوردی علاقه مند هستند با افراد وارد و آشنا به این ورزش تفریحی بپردازند و شماره های ضروری پلیس،جمعیت هلال احمر و اورژانس را همراه خود داشته باشند.

شهرستان سپیدان به علت دارابودن پوشش گیاهی در کوهها افراد بی شماری برای تفریح ویا چیدن گیاه محلی به کوهستان میروند .همواره فصل بهار برای برخی از افراد به خصوص کوهنوردان فصل مناسبی برای پرداختن به ورزش به ویژه کوهنوردی است. فصل بهارهمواره برای برخی از افراد به خصوص کوهنوردان فصل مناسبی برای پرداختن به ورزش به ویژه کوهنوردی است. با توجه به اینکه 51 درصد کشور ما را مناطق کوهستانی تشکیل داده است این عامل سبب گرایش مردم به این ورزش حرفه‌ای شده است.در این بین شهرستان سپیدان به خصوص ارتفاعات زاگرس جنوبی مقصد بسیاری از کوهنوردان برای انجام این فعالیت حرفه‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان

 

 

 

 

جمشید حسینخانی، با بیان اینکه این حادثه امروز به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب‌الزمان (عج) اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه با همکاری نیرو‌های جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه عملیات انتقال و نجات مصدوم به صورت تخصصی آغاز شد. 

 

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، در مورد این حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش‌نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل  و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

 حسینخانی توصیه کرد: شهروندان هنگام رفتن به کوه، تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد، پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • پیدا شدن ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات شملق داورزن
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند