Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه منتظر واقعی باید به دنبال قضای حوائج حضرت مهدی علیه السلام باشد نه حوائج خود، گفت: متاسفانه همدل نیستیم و این مشکل ما است و هنوز منتظران واقعی به حد نصاب نرسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (27 اسفند) در ديدار جمعي از شركت كنندگان دوره معارف مهدويت اظهار کرد: مسئله  مهدی آخرالزمان علیه السلام از زمان خلقت حضرت آدم(ع)  و بخصوص در زمان حضرت محمد صلی الله علیه و الله وسلم و ائمه هدات مهدیین همواره مطرح بوده است و قبل از آن هم از انواع فتنه ها که بشر را فرا می‌گیرد خبر دادند که بسیاری از آن همین نمونه‌های است که اکنون می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در روایات به انقلابی قبل از ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی شریف تصریح شده، افزود: خداوند برای ظهور وعده مؤکد کرده است و طرف وعده خداوند هم برای افراد با ایمان و دارای عمل صالح است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: عمل صالح با عمل خیر تفاوت دارد و عمل صالحی به صورت فرمول و با طرح انجام می‌شود و وعده خداوند هم در سطح افرادی است که ایمان به خدا را درک کرده و مطابق آن به فُرم عمل کنند.

 

آیت الله عبادی گفت:  در عمل صالح باید تمام امور و حرکات و مواضع سیاسی و فرهنگی فرد منتج به نتیجه ای شود که نهایت آن تقویت دین خدا و حق باشد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند وعده داده است که همه ظلم و استکباری که آفت حق و دین خدا است و برای اهل ایمان مزاحمت ایجاد می‌کند برداشته خواهد شد، عنوان کرد: خدا وعده الهی خود را محکم کرده اما عهدشکنی از جانب ما است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند و امام زمان علیه السلام آمادگی دارند اما مشکل از جانب ما است، افزود: ما اگر منتظر واقعی بودیم باید در حالت آماده‌باش می‌بودیم.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: خداوند و حضرت مهدی علیه السلام منتظر هستند اما غالباً این را برعکس می‌گوییم منتظران مهدی(ع) در حالی که باید گفته شود مهدی(ع) منتظر.

 

وی مطرح کرد: این همه مردمی که تاریخ را دیدند و به دنبال طاغوت رفتند به کجا رسیدند آیا کافی نیست؟ آیا وقت آن نشده که مردم بیدار شوند و با خدای خود خالص شوند؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید به خود برگردیم، گفت: متاسفانه همدل نیستیم و این مشکل ما است البته اشخاصی هستند که انتظار واقعی دارند اما به حد نصاب نرسیده‌اند.

 

آیت الله عبادی افزود: اما این منتظران واقعی مقصر نیستند و ممکن است بعد از ظهور حضرت مهدی علیه السلام حضور پیدا کنند و یا به اجر مضاعف معجور باشند اما شرط ظهور به حد نصاب رسیدن منتظران واقعی است.

 

وی با تاکید بر اینکه منتظر واقعی باید به دنبال قضای حوائج حضرت مهدی علیه السلام باشد نه حوائج خود، بیان داشت: ارزش کسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی علیه السلام از نظر خود ساختگی و عمل صالح در حد بالایی باشند از کسانی که بعد ظهور باشند بیشتر خواهد بود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کنند و هر جریانی که برابر آنان قدعلم کند، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن است.

به گزارش مهر؛ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت‌هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم‌های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کار‌ها را انجام دادند شریک است.

آیت الله سعیدی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می‌دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده‌ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسرائیل تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن‌ها است، چرا که آنان می‌دانند اگر ملت‌ها بیدار شوند، نمی‌توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

آیت الله سعیدی افزود: از نیروی انتظامی به دلیل تلاش‌هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد