Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان استانی و شهرستانی در جلسه ستاد اجرایی خدمات نوروزی ابرکوه، راهکارهایی جهت رونق صنعت گردشگری ابرکوه و تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، روز گذشته آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات نوروزی ابرکوه، با حضور مسئولان کمیته‌ها و مسئولان استانی در محل فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین مشکل حوزه گردشگری ابرکوه، انتخاب نشدن این شهر به‌عنوان مقصد گردشگری است
عباس مهری کارشناس مسئول برنامه‌ریزی امور عمرانی فرمانداری ابرکوه، با ارائه آمار بازدیدکنندگان آثار تاریخی ابرکوه در سال گذشته اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که بیشتر مسافران ابرکوه را به‌عنوان مسیر بین‌راهی تلقی می‌کنند و کمتر آن را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند.

مهری افزود: بر اساس آمار بازدید از سرو و خانه آقازاده که بیشتر شناخته‌شده هستند، سالانه حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر گردشگر به شهرستان وارد می‌شوند و حدود 10 تا 15 درصد نیز بدون تهیه بلیط از اماکن بازدید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی حوزه گردشگری و جذب گردشگر در ابرکوه، این است که این شهر مقصد گردشگری انتخاب نمی‌شود.

 

از مجموع 44 روستای هدف گردشگری استان، 6 روستا در ابرکوه قرار دارد
محمد یارمند مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: از مجموع ۴۴ روستای هدف گردشگری استان یزد، ۶ روستای هدف گردشگری در ابرکوه قرار دارد، که این موضوع در کنار بوم گردی‌های بخش مرکزی، کمپ گردشگری و تلاش دهیاری‌های بخش مرکزی و بهمن، یکی از فرصت‌های مناسب برای شهرستان در حوزه گردشگری و رونق این صنعت است.

یارمند ادامه داد: تنها مشکل ابرکوه، زیرساخت‌های گردشگری شهرستان است که اگر مصوب شود، با اعتبارات عمرانی که خوشبختانه امسال بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است، در راستای تأمین زیرساخت‌های پروژه‌های گردشگری و اقتصادی اقدام کنیم، این مشکل رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: همراهی بیشتر دستگاه‌های متولی در امر صدور مجوزها، واگذاری زمین، استفاده از ظرفیت ۲۷ قانون ششم بحث آموزش تسهیل گران و روستاییانی که در زمینه اقتصادی و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کنند، کمک مضاعفی به رونق روستاها و ظرفیت‌های آن می‌کند.

 

افزایش 15 درصدی مسافران نوروزی سال جاری نسبت به سال 95
محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: ابرکوه با توجه به جایگاه ویژه در بحث مرکزیت مثلث گردشگری سه استان یزد، فارس و اصفهان و همچنین قرار گرفتن در ورودی استان یزد، در حوزه گردشگری و جذب مسافران نوروزی اهمیت دارد و باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، جهت معرفی به خارج از شهرستان و استان استفاده کرد.

صادقیان، با تأکید بر اینکه تکمیل زیرساخت‌ها دررسیدن ابرکوه به اهداف بلندمدت مؤثر است، افزود: لذا جهت تحقق این هدف باید خدمات لازم و اولیه همچون بهداشت و درمان، اورژانس، اسکان، امنیت، نظارت و کنترل قیمت‌ها، مکانیکی و... در طرح جانمایی و مکان، به نحو احسن و دقیق در اختیار گردشگران قرار داده شود.

وی به مشکل اساسی کم‌آبی استان یزد که باید در اولویت برنامه‌ها و تبلیغات ستاد نوروزی قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز و در ساعات غیر اداری استفاده از خودروهای دستگاه‌های دولتی ممنوع است و نیروهای انتظامی و پلیس با قاطعیت با  این افراد خاطی در این زمینه برخورد خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تأکید کرد: نرخ 14 درصدی بیکاری برای ابرکوه نرخ بالایی است که باید با برنامه‌ریزی، ارائه تسهیلات روستایی و فراگیر و واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رفع شود.

صادقیان اذعان کرد: آمار ارائه‌شده توسط کمیته‌های ستاد نوروزی ابرکوه نشان از افزایش 15 درصدی مسافران نوروزی سال جاری نسبت به سال 95 دارد، که با توجه به سابقه تاریخی ابرکوه و ایجاد محل‌های تفریحی و بازدیدی برای استقرار یک‌روزه گردشگران، امیدواریم این آمار افزایش داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با عنوان یزد جهانی به استقبال نوروز می‌رویم و امیدواریم آمار یک‌میلیونی مسافران نوروزی سال گذشته، به یک و نیم میلیون نفر افزایش یابد.

 

بخشی نگری دستگاه‌ها؛ آفت رونق و آبادانی شهرستان‌ها است
محمود شاکری شمسی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری یزد، ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان در پیشبرد خدمات سفر، عنوان کرد: اولین هدف حوزه گردشگری ابرکوه باید این باشد که شهرستان از صرفاً محل عبور به توقف گاه مسافران و گردشگران تبدیل شود. 

شاکری افزود: مؤثرترین گام در این راستا افزایش تبلیغات در استان‌های هم‌جوار، تنوع و ارتقاء کمی و کیفی در خدمات‌رسانی، عرضه صنایع‌دستی در مراکز تفریحی و مورد بازدید و همچنین گسترش تعداد شب خواب‌ها جهت توقف گردشگران در بخش مرکزی و بهمن است.

وی با اشاره به روز ابرکوه که 6 فروردین انتخاب‌شده است، گفت: روز شهرستان باید کمیته مجزا داشته باشد، چراکه برنامه‌های این روز یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری یزد، در پایان تأکید کرد: بخشی نگری؛ یکی از آفت‌ها در پیش برد اهداف آبادانی است که دستگاه‌ها برای از بین بردن این آفت، باید بیشتر باهم همکاری داشته باشند.

گفتنی است کوچک زاده معاون گردشگری میراث فرهنگی استان، فرماندار، بخشداران، شهرداران ابرکوه و مهردشت، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/م.ح

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

عبدالحسین قاضوی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: طی ۲۷ ماه گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان گرمه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: طی این مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

فرماندار گرمه تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۲۰ کیلومتر گازکشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

قاضوی افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشروترین شهرستان خراسان شمالی است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

کد خبر 6088268

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار