Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:24:52 GMT

شهردار: شاندیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۵۹۱۹۹

شهردار: شاندیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

مشهد- ایرنا- شهردار شاندیز گفت: تهمیدات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در شهر شاندیز فراهم شده است.

بهرام نکاحی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طرقبه شاندیز با برخورداری از 12 کمیته اقدامات لازم برای اسکان، تسهیل ترافیک، زیباسازی شهر و برگزاری برنامه های فرهنگی را برای شهر شاندیز انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: جاذبه های طبیعی، هتل کوروش، اقامتگاه بوم گردی، باغ سراهای فراوان، پارک های جنگلی، روستاهای گردشگری با استراحتگاه ها و سالن های غذاخوری متنوع، سنگ نگاره های تاریخی، قلعه چاهشک، موزه ویرانی، هنر پوستین دوزی، قبرستان ویرانی و همچنین غذای معروف 'شیشلیک' بخشی از ظرفیت های گردشگری شهر شاندیز است.
وی با بیان اینکه هر سال به تعداد گردشگران شاندیز افزوده می شود، گفت: روزانه 16 هزار خودرو سبک و یکهزار و 600 خودرو سنگین وارد شاندیز می شود و در سال گذشته 30 میلیون گردشگر از این شهر دیدن کردند.
شهردار شاندیز از برگزاری جشنواره میراث ایرانیان به عنوان یکی از برنامه های نوروزی این شهر برای حمایت از مشاغل خرد، معرفی ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری محلی و ایجاد اوقات خوش برای گردشگران پارک جنگی این شهر خبر داد.
نکاحی افزود: جشنواره میراث ایرانیان شامل سه بازارچه با 90 غرفه است که هنرمندان و صنعتگران خراسان رضوی محصولات خود را در بخش سوغات، صنایع دستی و غذاهای محلی در معرض بازدید عموم قرار می دهند.
وی اظهار کرد: در این جشنواره هنرمندان حرکات آیینی و برنامه های فرهنگی و سنت های قدیمی ویژه نوروز را برای گردشگران اجرا می کنند.
وی گفت: جشنواره میراث ایرانیان با اهداف تقویت وحدت و اتحاد، احیای هویت فرهنگی و تاریخی و ارتقای امنیت از 29 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 97 در پارک جنگلی شاندیز برگزار می شود.
شهر شاندیز با 32 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری مشهد واقع است.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۵۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: جشنواره کوچ تا یکم خردادماه در پارک ولایت یاسوج برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این جشنواره، با هدف معرفی آداب‌و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها برگزار می‌شود.

طالبی پور با بیان اینکه جشنواره ملی کوچ فرهنگ اقوام، عشایر ایران را با نماد کوچ معرفی می‌کند، گفت: در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای معرفی ظرفیت‌های استان برگزاری جشنواره و همایش‌ها در سطح ملی است و در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌های گردشگری در بخش‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

کد خبر 6097380

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد