Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای روز دوشنبه سازمان هواشنانی کشور در بسیاری از استان ها آسمانی آفتابی همراه با وزش باد ملایم را پیش بینی کرده است. البته امروز استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی آسمانشان ابری و دارای بارش جزئی خواهند بود. در محور سربیژن به کرمان نیز گزارش برف داده شده است. ترافیک نیز محورهای منتهی به شهر تهران و کرج نیمه سنگین گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، برای روز دوشنبه سازمان هواشنانی کشور در بسیاری از استان ها آسمانی آفتابی همراه با وزش باد ملایم را پیش بینی کرده است. البته امروز استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی آسمانشان ابری و دارای بارش جزئی خواهند بود. در محور سربیژن به کرمان نیز گزارش برف داده شده است. ترافیک نیز محورهای منتهی به شهر تهران و کرج نیمه سنگین گزارش می شود.

بررسی داده های هواشناسی و ترافیکی کشور حکایت از این دارد که در روز دوشنبه اکثر محورهای مواصلاتی و نیز مناطق گردشگری کشور با جوی آرام رو به رو هستند و سامانه های بارشی اخیری که در روزهای گذشته زمینه بارش در برخی محورهای کشور شدند، آرام آرام و تا بعد از ظهر امروز از کشور خارج خواهند شد.

البته امروز در برخی محورهای مواصلاتی استان های خراسان رضوی  و خراسان جنوبی بارش پراکنده باران وجود دارد و مشهد سرخس دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است.

برای روز یکشنبه گزارش بارش باران تنها در استان های  شمال غربی کشور صورت گرفته است و مابقی استان های کشور در فضایی آفتابی همراه با وزش باد ملایم میزبان مسافران نوروزی هستند. البته یکی از محورهای مواصلاتی استان کرمان یعنی محور سربیژن به کرمان نیز در یک محدوده جغرافیایی کوچک دارای بارش برف است.

آخرین وضعیت ترافیک

تنها محدودیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی کشور در روز دوشنبه را باید مسدود بودن محورهای مواصلاتی محوراولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز، محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان، محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین به علت ریزش کوه، محور پونل-خلخال در استان های گیلان و اردبیل و محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل در استان خوزستان عنوان کرد.

همچنین امروز باند جنوبی آزادراه تهران-کرج از پل فردیس تا گرمدره، باند جنوبی آزادراه کرج – قزوین از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس، مسیر جنوب به شمال جاده چالوش از ابتدای مسیر تا تونل شماره 5 و نیز مسیر جنوب به شمال جاده هراز از دو راهی مشاء تا امام زاده هاشم دارای ترافیک نیمه سنگین هستند.

آخرین وضعیت آب و هوا

به گزارش سازمان هوا‌شناسی کشور در روز دو شنبه اکثر استان های کشور دارای آب و هوای آفتابی هستند و در این روز تنها دو استان شمال شرقی کشور یعنی خراسان رضوی و جنوبی و دو استان شمال غربی یعنی آذربایجان شرقی و غربی با آسمان ابری مواجه هستند که همین موضوع احتمال بارش را در این استان ها ایجاد کرده است.

جدا از موارد بالا استان های آذربایجان غربی و شرقی نیز امروز برای ساعاتی آسمان ابری و بارش باران جزئی در ارتفاعات را تجربه خواهند کرد.

البته در محور سر بیژن به کرمان در استان کرمان نیز گزارش بارش برف شده است. همچنین استان هرمزگان نیز با غبار محلی و آسمانی نیمه ابری رو به روست که وزش باد در سواحل این استان احتمال مواج شدن آب دریا را به همراه دارد.

جدا از موارد بالا استان سیستان و بلوچستان در محور ایرانشهر به خاش امروز شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک به همراه کاهش دید است.

در مجموع در روز دو شنبه استان های مرکزی کشور آسمانی آفتابی همراه با وزش باد ملایم و در برخی موارد کمی ابری را تجربه خواهند کرد. استان های جنوبی غبار محلی و وزش باد خواهند داشت. استان های شمال غربی شرایط صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را تجربه می کنند. استان های شمالی شرایط ابری همراه با بارش پراکنده خواهند داشت و استان های جنوب شرقی گرد و غبار محلی همراه با وزش باد شدید خواهند داشت.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کرمانشاه پایدار می‌شود

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، امروز نیز در بعضی ساعات شاهد بارش‌هایی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و رعد و برق در سطح استان کرمانشاه خواهیم بود.

وی افزود: بارش، در نیمه غربی نمود بیشتری داشته؛ بخصوص در این مناطق، ممکن است با رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در روز چهارشنبه (فردا) با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش قابل توجهی برای سطح استان کرمانشاه پیش بینی نمی‌شود.

به گفته زورآوند از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده، روند افزایش دمای هوا (به ویژه در روزهای جمعه و شنبه) مهمترین پدیده مورد انتظار در جو استان خواهد بود.

کد خبر 6099713

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • هوای کرمانشاه پایدار می‌شود
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان