Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی خبر داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فروردین ماه سال آینده به خراسان شمالی سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی که در چهاردهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری سخن می گفت، از نهادهای متولی خواست در تعطیلات نوروز مراقبت کنند ساخت و سازهای غیرمجاز یا تخریب محیط زیست و منابع طبیعی رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما مدعی هستیم خراسان شمالی می تواند پایتخت موسیقی مقامی کشور باشد بنابراین باید موسیقی و فرهنگ اقوام استان در نوروز به مردم به ویژه مسافران شناسانده شود.


رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با نگاه مثبت دولت به ویژه دکتر نوبخت شاهد بودیم خراسان شمالی امسال هم مانند سال ۹۵ با درصد اختلاف چشمگیری نسبت به میانگین کشوری در تخصیص و جذب اعتبارات موفق بود و امیدواریم این روند تا سال ۱۴۰۰ طی شود.


صالحی سعه صدر دولتمردان و نمایندگان مجلس را با اهمیت قلمداد کرد و گفت: نظارت و  استیضاح حق مجلس است اما نمایندگان استان مدنظر داشته باشند که همراهی بیشتر با مسئولان ملی، به جذب امکانات بیشتر کمک می کند.

 

وی برگزاری جلسات مستمر مجمع نمایندگان استان با استاندار را برای هماهنگی و پیگیری بیشتر برنامه های توسعه ضروری خواند و از رئیس این مجمع خواست در این خصوص برنامه ریزی کند.

 

استاندار با بیان این که میزان جذب اعتبارات ملی برای استان عامل مهمی در ارزیابی عملکرد مدیران استانی است، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم خواست آماری در این خصوص تهیه کند.

 

صالحی درباره یکی از دستورکارهای این نشست که درباره توسعه خدمات دولت الکترونیک در استان بود، گفت: دولت الکترونیک در خراسان شمالی باید تا ۱۴۰۰ شکل بگیرد و دستگاه ها اعتبار ملی جذب کنند.
 

 

وی همچنین خبر داد: خراسان شمالی فروردین ۹۷ میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

 

علی قربانی، نماینده مجلس هم در این نشست گفت: خراسان شمالی در سال ۹۵ تنها استان با تخصیص 100 درصد اعتبارات بود و وضعیت اعتبارات ملی استان در بودجه ۹۷ هم اگرچه کم، ولی در مقایسه با بقیه استان ها خوب است.

 

هادی قوامی، نماینده اسفراین هم گفت: نگاه توسعه ای آمایش محور در استان از جمله ساماندهی مراکز دانشگاهی بر مبنای اسناد توسعه ضروریست.

 

 در این نشست علاوه بر تصویب طرح برنامه راهبردی توسعه دولت الکترونیک در استان با نسبت اعتبارات استانی به ملی به میزان 20 به 80 درصد، 15 سند توسعه بخشی و ۱۰ سند فرابخشی توسعه استان ذیل برنامه ششم به تصویب رسید و ارائه گزارش ارزیابی عملکرد کارگروه ها و کمیته های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان دیگر دستور کار این نشست بود.

 

در این نشست همچنین «احسان علی عالی» به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی معرفی شد.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوروز مجلس دولت استیضاح ایام نوروز آیت الله شاه آبادی خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری عید نوروز مسجد توسعه خراسان شمالی وزیر ارشاد شورای برنامه ریزی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین

تین نیوز

۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مشتری ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل و نقل باری برای جابه جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

این مسئول علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و تصریح کرد: عمده ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

وی افزود: ۲۷ شرکت با ۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

به گفته مشتری، ۸ هزار و ۵۷۱ راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه