Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > موسیقی - مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرکل دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون امور هنری و مدیران و مشاوران معاونت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تودیع و معارفه مهدی شفیعی مدیرکل قبلی هنرهای نمایشی و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، فرزاد طالبی مدیرکل سابق دفتر موسیقی و علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی و محمدرضا سلمان زاده مسئول سابق حراست معاونت و رضا عمرانی مسئول حراست معاونت امور هنری و معارفه سیدامین مویدی اصفهانی مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری عصر یکشنبه ۲۷ اسفند ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح از خدمات مهدی شفیعی مدیر کل سابق هنرهای نمایشی و محمدرضا سلمان زاده مسئول سابق حراست معاونت هنری قدردانی کرد. همچنین از خدمات فرزاد طالبی مدیرکل سابق دفتر موسیقی که به دلیل سفر در این مراسم حضور نداشت، قدردانی کرد.

معاون امور هنری در این مراسم حکم شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی و رضا عمرانی مسئول حراست معاونت امور هنری را اعطا کرد.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از خدمات مهدی شفیعی، فرزاد طالبی و محمدرضا سلمان زاده گفت: خانه و حوزه فرهنگ و هنر به گونه ای است که هر فردی از هر حوزه ای به آن وارد شود، در این خانه مقیم می شود و هرچند ممکن است جابجایی هایی انجام شود اما باز هم در خانه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند. برای مهدی شفیعی، فرزاد طالبی و محمدرضا سلمان زاده در مسئولیت های جدید آرزوی موفقیت دارم.

او ادامه داد: تغییر در مجموعه ها می تواند فضایی را برای استفاده از ظرفیت های جدید و فکرهای نو با توجه به خدمات و فعالیت های قبلی فراهم کند و امیدواریم که شهرام کرمی، علی ترابی و رضا عمرانی موفق باشند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براهمیت برنامه ریزی و نظارت بر تحقق برنامه ها گفت: با توجه به اهمیت برنامه ریزی که امری کمی است و نظارت بر تحقق برنامه ها، مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی در معاونت فعال شد و امین مویدی اصفهانی از هنرمندانی که تحصیلات و تجارب برنامه ریزی دارد به عنوان مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت فعالیت می کند.

مهدی شفیعی مدیرکل سابق هنرهای نمایشی در این مراسم گفت: سیستمی که از توان موجود و نیروی انسانی استفاده کند موفق است و اداره کل هنرهای نمایشی نیروهای متخصص و ظرفیت های خوبی دارد که در این سال ها به تئاتر کمک کردند و امیدوارم بعد از این هم به این ظرفیت توجه شود. تغییرات تئاتر در سال های اخیر زیاد بوده و توجه به تئاتر عمومی تر شده که اگر به این تغییرات و تئاتر استان ها توجه شود، اتفاقات خوبی در تئاتر رقم می خورد.

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با قدردانی از تلاش ها و خدمات مهدی شفیعی در اداره کل هنرهای نمایشی گفت: انتظار هنرمندان تئاتر نسبت به امکانات و زیرساخت های حوزه تئاتر افزایش یافته و نسل جوان در حوزه تئاتر حضور فعالی دارد که قابل توجه است و امیدواریم با تعامل هنرمندان و همکاران اداره کل بتوانیم قدم های موثری را برای رشد و تعالی تئاتر برداریم.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی نیز با قدردانی از خدمات فرزاد طالبی در دفتر موسیقی گفت: موسیقی در همه عرصه ها و بزنگاه های کشور و جامعه همراه بوده است اما حمایت کافی از موسیقی نشده است. تلاش می کنیم تا ارتباط بیشتری با هنرمندان موسیقی و اعتماد بیشتری ایجاد شود و هنرمندان، دفتر موسیقی را خانه خود بدانند و اجماع و همدلی بین هنرمندان موسیقی بیش از گذشته فراهم شود.

سید امین مویدی اصفهانی مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری نیز در این مراسم گفت: امیدواریم  در راه سیستماتیک کردن برنامه ها و فعالیت های هنری در این دوره قدمی برداریم.

محمدرضا سلمان زاده مسئول سابق حراست معاونت امور هنری نیز گفت: آنچه در این سال ها در حوزه معاونت هنری انجام شد در راستای قوانین و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

رضا عمرانی مسئول حراست معاونت امور هنری نیز بیان کرد: امیدواریم با ادامه فعالیت ها و خدمات قبلی صیانت از مجمموعه معاونت هنری و فعالیت های هنری به نحو مناسب فراهم شود.

قاسم خورشیدی مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای مدیران مهدی شفیعی، فرزاد طالبی و محمدرضا سلمان زاده در مسئولیت های جدید و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی آرزوی موفقیت کرد.

در این مراسم مرتضی باقرنژاد مشاور اجرایی معاونت هنری، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی، محمدتقی شریفی قادری مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری حضور داشتند.

58243

کلید واژه‌ها : مدیر کل هنرهای نمایشی - اداره کل هنرهای نمایشی - دفتر موسیقی - معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مدیر کل هنرهای نمایشی اداره کل هنرهای نمایشی دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر نخستین جشنواره «شب های موسیقی تاک» را یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در ملایر طی هفته اخیر دانست و گفت: با توجه به کمبود سالن موسیقی در ملایر،چند پروژه فرهنگی در دست اقدام داریم و یکی از طبقات در یکی از پروژه ها به سالن کنسرت اختصاص داده خواهد شد.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر اظهار کرد: ملایر در این دوره میزبان گروه های موسیقی غرب کشور بود و از همین حالا به فکر میزبانی جشنواره موسیقی های سنتی در سطح ملی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه یک سالن به روز، مجهز و در شان مردم تحت عنوان سالن کنسرت پیش بینی خواهد شد، افزود: این سالن به سرعت ساخته می‌شود و تقدیم مردم فرهنگ دوست ملایر خواهیم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: از دیرباز روح و نگاه ما با فرهنگ ها و هنرهای مختلف از جمله هنر پر رمز و راز موسیقی و شعر در هم آمیخته است و اصالتا و ذاتا علاقمند به موسیقی به ویژه موسیقی سنتی هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این سازها متعلق به ایران است، گفت: محاسبات پیدا و پنهان موسیقی و پیامی که منتقل می‌کند نشان می‌دهد این هنر با ذات ما هماهنگی دارد و ابزار آلات موسیقی مبتنی بر علم، هندسه و مضامین بلند عرفانی طراحی می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بزرگ «شب های موسیقی تاک» مطرح کرد: قصد داریم سال آینده این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم.

فرشاد کشاورزیان به حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: این جشنواره در سطح منطقه‌ای بود و اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور داشتند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: وجود ۲۵۰ کارگاه ساز سازی در ملایر می تواند در کنار مبلمان منبت و انگور یک‌ برند ملی برای این شهرستان باشد.

دبیر جشنواره موسیقی «شب‌های تاک» نیز اظهار کرد: طی جشنواره در پنج حوزه اجرای صحنه‌ای داشتیم و همزمان با آغاز به کار جشنواره، دومین نمایشگاه ساز و صنایع دستی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد افتتاح شد و بعدازظهر هر روز کارگاه‌ها و ورک‌شاپ و تور گردشگری برگزار شد.

رضا قدسی با بیان اینکه در این جشنواره ۳۸۰ هنرمند حضور داشتند که ۲۸۰ نفر از فعالان عرصه موسیقی هستند ساخت یک سالن برای اهالی موسیقی را یکی از مطالبات مهم هنرمندان حوزه موسیقی در شهرستان خواند.

قدسی همچنین از حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر ملایر و خانه خلاق رُجا با ۶۰ هنرمند در ملایر و آموزشگاه موسیقی همراز قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار حمایت مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شهرستان برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی شد و افزود: در ملایر ۲۵۰ کارگاه ساز سازی شناسایی کردیم و امیدواریم ملایر بعنوان شهر ساز سازی در سطح ملی معرفی شود.

هادی فیض منش، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز تاکید کرد: علاوه بر نام ملایر با منبت و تاک، ملایر باید شهر سازها شود و امیدواریم هر ساله این جشنواره در ملایر برگزار شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد