Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر اصل بر پیشگیریست و این مهم صرفا با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی حاصل میشود.
وی همچنین ضرورت استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد را در کاهش تقاضای مواد مخدر خاطر نشان کرد و خواستار مدیریت صحیح در بهره گیری از این قابلیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه از کشف بیش از ۲.۵ تن انواع مواد مخدر در استان در ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: در همین راستا ۳۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده اند.
نصرتی با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر در رابطه با جرائم مرتبط با مواد مخدر در ۱۱ ماه گذشته دستگیر شده اند افزود: افزون بر ۱۳ هزار نفر ازاین دستگیرشدگان را معتادان و مصرف کنندگان مواد مخدر تشکیل داده اند.
مدیر کل بهزیستی استان نیز از پیش بینی ۲۶ مرکز در استان برای پذیرش معتادان در طرح ویژه نوروزی خبر داد و افزود: ظرفیت هریک از مراکز بطور متوسط ۶۶ نفر است.
محسن ارشد زاده با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان فاقد کمپ هستند ، تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده کمپ های شهرستان های برخوردار میزبان مراجع کنندگان از سایر شهرستان های محروم خواهند بود.
مدیرکل بهزیستی استان همچنین با اشاره به نبود فضای مناسب برای اسکان بانوان بی خانمان و معتاد در تبریز تصریح کرد: تنها مرکز نگهداری از بانوان تحت نظارت این اداره کل با اعتراض ساکنان محله تعطیل شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۶۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبود‌های زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلا در حوزه زیرساخت جبران شود.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی بوده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند گفت: ماموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

به گفته این مسئول، تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که همه دستگاه‌های متولی نیز باید برای مقابله و پیشگیری از آنها به‌روز شوند تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی با مشکل روبرو شود، کل کار زیر سوال می‌رود، با اینحال هم کنون در این حوزه پنج کمیته شورای مقابله با مواد مخدر شکل گرفته که همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه قضایی، امنیتی و اجتماعی در استان قزوین وجود دارد و باید از این فرصت برای استفاده از ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر بهره برد.

کاظمی به تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات فرهنگی و آموزشی را باید جدی‌تر پیگیری کرد و از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است