Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، در حالی که عفرین به طور کامل از ساکنان اصلی خود تخلیه شده است، گروه های مسلح وابسته به آنکارا و سربازان ترک در سراسر شهر مستقر شده و پرچم ترکیه را بر فراز ساختمان های دولتی به اهتزاز درآورده و تندیس کاوه آهنگر را که نماد هویت کردی این شهر به شمار می رود را تخریب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این باره گفته است: مایلم این خبر خوش را به شما دهم که افراد ارتش آزاد سوریه با حمایت ارتش ترکیه، عفرین را به طور کامل به تصرف خود درآوردند.

 

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز اعلام کرد که پیشروی سریع نیروهای ترکیه به دلیل بمباران و گلوله باران شدید عفرین طی روزهای گذشته است.

 

به گفته این مرکز در حمله ترکیه به عفرین بیش از 1500 مبارز کرد و بیش از 400 تن از عناصر مسلح وابسته به ترکیه کشته شده اند. ارتش ترکیه نیز کشته شدن 46 تن از سربازان خود را در این عملیات تأیید کرده است. در این حمله ها حدود 300 غیر نظامی کشته شده اند که بیش از 40 نفر از آنها کودک بوده اند.

 

پیش از سقوط کامل عفرین به دست ترک ها و عناصر وابسته به آنها بیش از 250 هزار غیرنظامی؛ شرایط انسانی بسیار دشواری را از سر گذرانده اند.

 

این در حالی است که کردهای عفرین، ارتش ترکیه را تهدید کرده اند که تا بازپس گیری عفرین و مناطق اطراف آن، دست از مبارزه برنمی دارند. مدیریت کردی عفرین همچنین اعلام کرد که نبرد با اشغالگران ترک و گروه موسوم به ارتش آزاد تا زمان آزادسازی وجب به وجب عفرین ادامه دارد و وارد مرحله جدیدی شده است.

 

ترکیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که به منظور ایمن سازی مناطق اطراف عفرین، عملیات نظامی همچنان ادامه دارد.

 

ترکیه هدف بعدی خود را منبج واقع در 100 کیلومتری شرق عفرین اعلام کرده است. هم اکنون در این شهر نیروهای آمریکایی در کنار نظامیان کرد استقرار یافته اند.

 

 

106

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!

یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 

او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیو‌ها را می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # ایران ، اتباع افغان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • صعود سخت سپاهان با پیروزی خفیف برابر استقلال ملاثانی
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • گل اول سپاهان به استقلال ملاثانی + فیلم
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم