Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافران نوروزی در نوروز 96 اظهار داشت: در مدت زمان نوروز 96 از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96  تعداد 15 هزار و 263 پرواز انجام شد که 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل‌‌ آن افزایش داشت.

وی ادامه داد: در نوروز 96 به‌طور متوسط روزانه 763 پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام شد، در این مقطع 20 روزه تعداد یک میلیون و 912 هزار و 569 مسافر توسط شرکت‌ها جابه‌جا شد که رشد 19 درصدی داشت و به‌طور متوسط روزانه 94 هزار و 628 مسافر توسط شرکت‌ها جابه‌جا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: از این تعداد 11 هزار و 944 پرواز داخلی بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشت و متوسط پروازهای روزانه 597 پرواز بود.

اسعدی سامانی اضافه کرد: تعداد مسافران داخلی در آن مقطع 20 روزه یک میلیون و 432 هزار و 251 مسافر بود‌ که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد داشت و متوسط روزانه تعداد مسافر در مقطع 20 روزه 71 هزار و 612 مسافر بوده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: همچنین در پروازهای خارجی نوروز 96 در مقطع 20 روزه تعداد 3 هزار و 318 پرواز انجام شد که رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن داشت؛ به‌طور متوسط 65 پرواز توسط شرکت‌ها در روز انجام شد و تعداد مسافران خارجی نیز 480 هزار و 317 مسافر در مقطع 20 روزه بود، رشد 9 درصدی داشت؛ متوسط تعداد مسافر روزانه نیز 24 هزار و 15 نفر مسافر بوده است.

وی اضافه کرد: در نوروز 96‌ از کل پروازهایی که انجام شد، تعداد 78.3 درصد پرواز داخلی‌، 17.7 درصد پرواز خارجی و چهار درصد نیز پروازهای عتبات بود.

اسعدی سامانی تصریح کرد: از کل مسافران نوروزی در نوروز 96 تعداد 74.9 درصد داخلی بود و 19.8 خارجی و 5.4 درصد مسافران نیز مسافران عتبات بودند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد:‌ در نوروز 96 حدود 80 درصد مسافران از 8 فرودگاه تردد کردند که بیشترین فراوانی در فرودگاه مهرآباد‌ شامل 26.8 درصد بود و پس از آن‌ فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، شهید هاشمی نژاد مشهد، کیش، شهید دستغیب شیراز، اصفهان، اهواز و بندرعباس در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

* برگزاری جلسات هماهنگی با ایرلاین‌ها، هندلینگ‌کننده و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی‌

اسعدی سامانی اضافه کرد: برای نوروز امسال نیز از بهمن‌ماه جلسات هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی آغاز شد تا برای انجام پروازهای نوروزی آماده باشند، جلسات متعددی با معاونان بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی‌ و مدیران خدمات فرودگاهی شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد، همچنین جلساتی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی برگزار کردیم و بر این موضوع تأکید شد که شرکت‌ها، آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی حداکثری به مسافران در ایام نوروز داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی بابت آماده‌سازی هواپیماها هر هواپیمایی که نیازمند چک‌های نوبه‌ای بود، موارد مرتبط به آن را‌ انجام دادند تا در ایام نوروز همه ظرفیت‌های ناوگان هوایی کشور در خط استفاده باشد و در اختیار مسافران قرار گیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: تأکید شده است شرکت‌های هواپیمایی مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه‌های مبدأ و مقصد دریافت کنند، همچنین با شرکت‌های هندلینگ‌کننده جلساتی برگزار و مقرر شد آنها نیز تجهیزات و امکانات خود را فراهم کنند تا با آمادگی کامل به استقبال پروازهای نوروزی برویم.

اسعدی سامانی بیان داشت: در بحث تأمین سوخت هواپیماها نیز جلسات هماهنگی با نماینده شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، همچنین در جلسه‌ هماهنگی نهایی که هفته گذشته برگزار شد، همه ارگان‌های دست‌اندرکار پرواز نظیر نماینده ایرلاین‌ها، پلیس فرودگاه، سپاه فرودگاه‌، نماینده فرودگاه‌ها، نماینده سازمان هواشناسی، نماینده شرکت پاللایش و پخش و بقیه دستگاه‌های مرتبط با امر پرواز حضور داشتند تا آخرین هماهنگی‌ها انجام شود و همه با آمادگی کامل به استقبال انجام پروازهای نوروزی بروند.

* امکان‌راستی‌آزمایی بلیت خریداری شده/درج قیمت مسیرها‌ در سایت ایرلاین‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌

اسعدی سامانی تصریح کرد: تأکید شده است شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط با نرخ مسیرهای پروازی، قیمت‌ها را حتماً در سایت‌های خود قرار دهند، نرخ مسیرهای پروازی شرکت‌ها در کلاس‌های متفاوت‌ تعریف شده است، در سایت شرکت‌ها قرار گرفت‌، ضمن آنکه امکان راستی‌آزمایی بلیت‌های مسافران نیز در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی http://www.aira.ir/) فراهم شده است که مسافران می‌توانند با لینکی که بین سایت شرکت‌های هواپیمایی و درج شماره بلیت برقرار می‌شود، نسبت به ‌راستی‌آزمایی بلیت اقدام کنند و مطمئن شوند که بلیت خریداری‌شده، تقلبی نیست.

وی ادامه داد: البته همان‌گونه که قبلاً‌ اعلام شد حداقل و حداکثر قیمت یک مسیر پروازی توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌ها مشخص و اعلام شد؛ این قیمت‌ها از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی، سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی (http://www.aira.ir/) و همچنین خبرگزاری فارس قابل رصد است.

* فروش 1200 بلیت غیرمعتبر به مسافران توسط سایت‌های غیرقانونی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: همچنین تأکید شده است که شرکت‌های هواپیمایی در قرارداد‌هایی که با طرف‌های چارترکننده خود‌ منعقد کرده‌اند تعهد لازم را مبنی بر رعایت کلاس‌‌ نرخی شرکت‌ها‌، اخذ کنند. همچنین بلیتی که در این ایام فروخته می‌شود، از بالاترین کلاس نرخی که شرکت‌های هواپیمایی تعیین کرده‌اند، بالاتر نباشد و البته اگر کمتر باشد، اشکالی ندارد.

اسعدی سامانی اظهار داشت: البته امسال نیز مثل سال‌های قبل ممکن است به دلیل افزایش تقاضا و پیک سفر، با مشکلاتی مواجه شویم و برخی سایت‌های اینترنتی فروش بلیت، به این حوزه ورود کنند و قصد سوءاستفاده از افزایش تقاضا را داشته باشند که در این حوزه باید مراجع قانونی ورود کنند و تدابیر لازم برای جلوگیری از این اقدامات غیرقانونی، به‌عمل آید.

وی افزود: نمایندگان چارترکننده‌ها پیش از این در فرودگاه‌ها حضور می‌یافتند و ظرفیت‌های خالی شرکت‌های هواپیمایی را به مسافران می‌فروختند که تأکید شد نماینده چارترکننده مجاز به فروش بلیت در فرودگاه‌ها نباشند و خود شرکت‌های هواپیمایی این ظرفیت‌ها را به مسافران و متقاضیان ارائه دهند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: در ارتباط با اطلاع‌رسانی تأکید شده است که اگر مواردی نظیر تأخیر یا ابطال پروازها وجود دارد، سامانه‌های اطلاع‌رسانی نظیر پیامک، تماس تلفنی و یا تلگرام شرکت‌های هواپیمایی فعال باشد و به مسافران اطلاع‌رسانی کنند.

وی درباره سایت‌های فروشنده بلیت هواپیما و تعدد آنها توضیح داد: سال گذشته‌ سرجمع 1200 بلیت به صورت غیرمعتبر توسط همین سایت‌های غیرقانونی صادر شده بود، درحالی‌که آن پرواز وجود نداشت و یا نام مسافر در فهرست مسافران شرکت هواپیمایی وجود نداشت که این بلیت‌ها از طریق همین سایت‌های اینترنتی فروخته شده بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ اگر اقدام مناسبی در این حوزه صورت نگیرد، تخلفات بسیاری رخ می‌‌دهد و ممکن است مردم دچار زحمت شوند، در این راستا با مقامات قضایی جلساتی برگزار شد تا تدابیری برای جلوگیری از اقدامات متخلفانه این سایت‌ها اندیشیده شود تا مردم دچار زحمت نشوند.

* سایت‌های فروش بلیت از سازمان هواپیمایی مجوز بگیرند

اسعدی سامانی بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری دستورالعمل صدور مجوز برای سایت‌های اینترنتی فروش بلیت را تهیه کرده‌ و در سایت خود قرار داده است، پیشنهاد می‌شود سایت‌هایی که در رابطه با فروش بلیت هواپیما فعالیت می‌کنند‌ با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری، پس از فراهم‌سازی مدارک نسبت به اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی اقدام کنند تا در این ایام و بقیه ایام سال بتوانند فروش بلیت انجام دهند.

وی اضافه کرد: به‌هرحال فروش بلیت اینترنتی می‌تواند به استفاده بهتر مسافران از خدمات پروازها کمک کند؛ از ابتدای سال 96 رشد 9 درصدی در تعداد پروازها و تعداد مسافران داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم در ایام نوروز هم رشد بیش از 15 درصد محقق شود، طبیعتاً سایت‌های اینترنتی می‌توانند در امر توزیع محصولات شرکت‌های هواپیمایی (صندلی) اقدام کنند، اما ضرورت دارد در قالب دستورالعمل‌ها و ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت کنند تا ‌تخلفات‌ قابل شناسایی و رصد باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: اگر سایت معتبر نباشد و مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نداشته باشد، در صورت بروز تخلف امکان پیگیری و رصد وجود ندارد، درحالی‌که اگر مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شود، طبیعتاً هم آن سایتی که در حال فعالیت است، مقید است که سرویس و خدمات مناسب به مسافران ارائه دهد و هم اینکه اگر مسافری از آن سایت بلیت خریداری کرد، نگرانی از بابت عدم پیگیری نداشته باشد.

* استقرار نماینده شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها

اسعدی سامانی افزود: به شرکت‌های هواپیمایی تأکید شده است که مسئولان ایستگاه‌های خود را در فرودگاه‌ها مستقر کرده و به آنها اختیارات لازم را بدهند تا اگر مواقعی نیازمند تصمیم‌گیری‌های خاص بود مثلاً در بروز تأخیرات پروازها یا سرویس‌دهی‌های نامناسب، مسئولان ایستگاه‌ها اختیار داشته باشند تا خود عمل کنند.

* 130 فروند هواپیما فعال داریم/ متوسط سن ناوگان هوایی مسافری 23 سال

وی درباره ناوگان هواپیمایی کشوری بابت خدمات‌دهی در ایام نوروز گفت: در حال حاضر حدود 300 فروند هواپیما در کشور داریم که 174 فروند آن فعال است، اما با توجه به عمر بالای ناوگان ظرفیت استفاده از آنها به نسبت تعداد کل هواپیماها کاهش می‌یابد؛ یعنی شاید در مجموع حدود 130 فروند هواپیمای فعال قابل بهره‌برداری با توجه به سن ناوگان داریم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: در حال حاضر متوسط سن ناوگان هوایی کشور حدود 23 سال است.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir

سامانه بلیت فروشی بازی تراکتور و فولاد به نشانی fooladfc.ir آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار تراکتور و فولاد در سامانه رسمی باشگاه فولاد خوزستان مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال تراکتور و فولاد در چارچوب دیدار هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه فولادآرنا مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار تراکتور و فولاد سامانه فروش بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی باشگاه فولاد خوزستان دریافت کنند.

سامانه خرید بلیط تراکتور و فولاد

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار تراکتور و فولاد را دارند، می‌توانند از طریق سامانه fooladfc.ir برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 750593

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس