Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین انصاری فرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه های این کلوپ به منظور توسعه سافاری در منطقه جنوب غرب کشور، اظهار داشت: یکی از بهترین ظرفیت های هرمزگان، وجود جزایر این استان از جمله جزایر کیش و قشم است.
وی با اشاره به وجود علاقمندان بسیار به رشته سافاری در سطح دنیا، تصریح کرد: با توجه به بهره مندی هرمزگان از جاذبه های طبیعی و گردشگری، می توان رشته سافاری را در این منطقه توسعه داد و گردشگران بسیاری را جذب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انصاری فرد خاطر نشان کرد: امروزه گردشگری یکی از مهمترین مولفه ها در توسعه اقتصادی کشورها است و بیشتر کشورها با ایجاد جاذبه های گردشگری حتی به صورت مصنوعی، سعی در جذب گردشگر دارند.
وی تاکید کرد: یکی از بهترین جاذبه ها برای جذب گردشگر ، توسعه رشته هایی همچون سافاری با توجه به وجود تعداد بسیار علاقمندان به این رشته در داخل و خارج از کشور است.
رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غربی کشور در این گفت و گو از ایجاد مجمع سافاری در هرمزگان تا پایان بهار سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون اقدام های اولیه برای این کار انجام شده است.
انصاری فرد بر همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله منابع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری، شهرداری در توسعه رشته سافاری در هرمزگان تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه این رشته در اشتغالزایی و بهبود اقتصاد، امیدوار به همکاری این نهادها و دیگر نهادهای مرتبط هستیم.
وی یکی از مهم ترین رویکردهای کلوپ سافاری استان های جنوب غربی کشور را توسعه گردشگری مسئولانه و جذاب با هدف حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی مردم نسبت به رشته سافاری و علاقمندان به انجام سفرهای سالم دارند.
رئیس کلوپ سافاری استان های جنوب غرب کشور برگزاری رالی خانوادگی مسئولانه سافاری در این منطقه ، تورهای بین استانی، تورهای ملی و بین المللی با هدف حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را از جمله مهمترین برنامه های این کلوپ در سال 97 عنوان کرد.
وی تعداد فعالان در رشته سافاری در کل کشور را حدود 14 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار، هم اکنون سه هزار نفر در منطقه جنوب غرب کشور فعال هستند.
استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، فارس، قم، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال بختیاری اعضای کلوپ سافاری استان های جنوب غرب کشور هستند.
سافاری رشته جدید ورزشی در گردشگری سفری محسوب می شود و به آن وحش‌ گشت (safari) نیز می‌گویند؛ غربی ها این واژه را ابتدا برای تورهای بیابان‌گردی و دشت‌ گردی در آفریقا به کار برده و از واژه عربی سفر که در زبان‌های آفریقایی به صورت سافاری ادا می‌شود، استفاده کردند.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اصفهان حفاظت از محیط زیست شهرداری طبیعت قم موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۷۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم)
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد