Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با تبیین بخشی از فرمایشات امام هادی علیه السلام، هر یک از این سخنان را نشاندهنده سبک زندگی اسلامی دانست.

آیت الله احمد شیخ بهایی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان به مناسبت سوم رجب المرجب، سالروز شهادت امام هادی علیه السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از کلمات آن حضرت می شود سبک زندگی اسلامی را استخراج کرد؛ به ماجرای دیدار یکی از شیعیان حضرت به منظور شکایت از فقر اشاره و تصریح کرد: آن حضرت فرمودند «کدام نعمت را که خداوند عطا کرده می توانی شکر آن را به جای آوری؟ خدا به تو ایمان عطا کرده که بواسطه آن از عذاب جهنم در امان می مانی و عافیت را که کمک می کند تو را در عبادت و قناعت را که آبرویت را حفظ می کنی؛ به نظرم رسید می خواهی از خدایی که این همه نعمت به تو عطا کرده شکایت کنی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با استفاده از این فرمایش امام دهم خاطرنشان کرد: این یعنی در سخت ترین شرایط نعمت ها را فراموش نکنیم؛ لذا در روایات «حیات طیبه» را به قناعت تعبیر کردند.

 

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به نقل دیگری مربوط به زندگی آن امام همام گفت: یکی از شیعیان حضرت نزد ایشان رفت و گفت متوکل چون فهمیده دوستدار شما هستم مرا از خود رانده و حقوق مرا قطع کرده است، شما خواهشی کنید و بخواهید کارم درست شود؛ پس از این دیدار چند نفر از طرف متوکل دنبال آن شخص آمده و او را نزد متوکل برده و کار او درست شد، از نزدیکان متوکل پرسید آیا امام هادی اینجا بوده؟ گفتند خیر، پرسید آیا نامه ای از جانب ایشان برای متوکل آمده، گفتند خیر؛ برگشت خدمت امام علیه السلام و گفت به برکت شما کارم درست شد{در حالیکه شما تقاضایی از متوکل نداشتید، جریان چه بود} حضرت فرمود: خداوند تعالی می داند ما در مسائل مهم فقط به او پناه می بریم و در سختی ها فقط به او توکل می کنیم و هرگاه از او خواستیم به ما داده لذا می ترسیم اگر از او برگردیم او نیز از ما برگردد.

 

وی اظهار داشت: فرمایش امام هادی علیه السلام حاکی از آن است که کار را به خدا بسپاریم و نزد طاغوت ها نرویم؛ پیش هر قدرت نامشروعی رو نیندازیم و دیگران را فقط وسیله بدانیم؛ اگر به او اعتماد کنیم او هم به وعده اش عمل می کند؛ مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر با خبرگان تأکید کردند خداوند همراه اهل تقوا و احسان است؛ این معیت، وعده الهی است و این همراهی خداوند، همه مشکلات را حل و در مسیر مستقیم کمک می کند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به فرمایش دیگری از امام هادی علیه السلام که «هر کس از خود راضی باشد، خیلی از افراد از دست او ناراضی می شوند» تأکید کرد: خود را مقصر ندیدن، باعث می شود انسان مورد خشم و غضب دیگران قرار گیرد.

 

وی با استفاده از فرمایش دیگری از آن حضرت بر ضرورت پرهیز از بیهوده گویی و هدر دادن وقت تأکید کرد و گفت: دست انداختن دیگران چه در فضای مجازی و یا حقیقی، نشانه بی خردی است.

 

آیت الله شیخ بهایی با بیان اینکه اینها شیوه های مختلفی است که حضرت راه را نشان می دهد؛ همچنین به یکی دیگر از سخنان گهربار امام دهم مبنی بر اینکه اگر انسان بخواهد از نعمت ها لذت ببرد باید گاهی محرومیت بکشد؛ اشاره کرد و ادامه داد: آن حضرت فرمودند هر وقت دیدی عدالت در جامعه غالب است و نوع مردم و مسئولین به دنبال عدالت هستند به افراد گمان بد نبرید اما اگر دیدید مردم و حکومت دنبال ظلم و ستم هستند به هر کس اعتماد نکنید.

 

 

وی اظهار داشت: از این روز در فضای بین الملل که ظلم و فریب و ستم است، جای خوش بینی و حسن ظن به قدرت ها نیست اما جایی که افراد مؤمن و انقلابی هستند نباید سوء ظن داشت. 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت ایام نوروز نوروز عید نوروز مجلس حسن روحانی امامزادگان و بقاع متبرکه رئیس جمهور مناطق زلزله زده مقام معظم رهبری آیت الله شیخ بهایی توکل به خدا امام هادی علیه السلام کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کسانی که شعار زن و زندگی سر می دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگد مال می‌کنند، اساتید دانشگاه‌ها را از دانشگاه محروم می‌کنند و دوربین های خبرنگاران را از بین می‌برند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر پیش از ظهر امروز_شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان ورامین که در مسجد صاحب الزمان برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا چیز خوبی پیدا نمی‌کنید که اسلام آن را حرام کرده باشد، هر چیزی حرام باشد، مطمئناً مشکلاتی برای فرد و جامعه دارد، نمونه بارز آن بحث حجاب است که برای بانوان ارزش قائل شده است، حجاب سپر دفاعی برای زنان محسوب می‌شود.

وی در رابطه با فلسفه حجاب افزود: اسلام زن را اجتماعی می‌داند و زن باید در جامعه فعالیت کند و حجاب دیواری است که باعث می‌شود زن در آرامش باشد در جوامع غربی رعایت نکردن حجاب، باعث می‌شود حریم خانواده و بنیان خانواده از بین برود.

تولیت آستان مقدس حصرت عبد العظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: بعد از رحلت حضرت محمد (ص)، پیامبر دیگری نبود و وظیفه پیامبران را امامان معصوم بر عهده داشتندحضرت علی (ع) در دوره امامت خود همه این موضوعات را در دستور کار قرار می‌داد، حضور فعال در بازار داشت، در محله‌ها حضور پیدا می‌کرد و کمک حال افراد ضعیف بود و همه رسالت‌های پیامبر را در جامعه اجرا می‌کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر بیان کرد: قیام امام حسین علیه السلام قبل از اینکه حسینی باشد، قیام حسنی بود و ادامه دهنده راه امام حسن مجتبی علیه السلام بود، زیرا در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که این قیام امام حسین (ع) به کربلا منجر می‌شود، امامان ما با توجه به شرایط تصمیم گیری و اقدام می‌کردند و مشکلات مردم را رفع می‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: امام صادق علیه‌السلام در آن زمان بیش از ۴ هزار نفر شاگرد داشت، با درایتی که داشت توانست دین اسلام را ترویج دهد، امام صادق علیه‌السلام در تربیت شاگرد دقیقاً رسالت حضرت محمد (ص) را به کار بست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: امام صادق (ع) در تربیت شاگردان خود دقت می‌کرد، شاگرد سخنور، با دانش و خلاق تربیت می‌کرد، شاگردانی که پاسخگو باشند تا در مقابل مباحث مردم جواب شفاف و منطقی ارائه دهند.

حجت الاسلام قاضی عسکر در ادامه یادواره شهدای طلبه و روحانی بیان کرد: امام صادق علیه‌السلام در مقابل حاکمان آن زمان با اقتدار برخورد می‌کرد، از احادیثی استفاده می‌کرد که باعث می‌شد اقتدار امامت بیشتر شود، اسلام دین زیبایی‌ها و بسیار بزرگ است، باید اسلام درست تبیین شود، باید احادیث به درستی به جوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه دشمن جوانان کشور را هدف قرار داده است، تاکید کرد: احادیث و مباحث دینی را به درستی تبیین کنید، دنیا در حال تغییر است و اسلام در حال گسترش است، امروز مردم دنیا در کشورهای استکباری از مباحث اسلامی استفاده می‌کنند و از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی خاطرنشان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می کشند، اساتید دانشگاه‌ها را بخاطر حمایت از فلسطین در دانشگاه محروم می‌کنند و دوربین‌های خبرنگاران را از بین می‌برند، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت، بیایید مشکلات و موضوعات را به درستی تبیین کنید و چهره واقعی غرب را به مردم نشان دهید.

منبع: فارس

کد خبر 750489

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)