Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با ولیعهد عربستان سعودی، به تکرار اظهارات خصمانه خود علیه ایران پرداخت.«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، عصر روز گذشته در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کردند.

این نخستین دیدار بن‌سلمان از واشنگتن از سال گذشته است که به ولیعهدی عربستان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، اگرچه اقدام‌های محمد بن‌سلمان برای کاهش وابستگی اقتصادی عربستان به نفت و همچنین مهار فساد مزمن اقتصادی در این کشور و اصلاحات، با استقبال غرب مواجه شده، اما شدت و پنهانی بودن برخوردها با مفاسد اقتصادی برخی سرمایه‌داران را نگران کرده است.

طبق این گزارش، ترامپ و ولیعهد عربستان بر تقویت روابط واشنگتن و ریاض تاکید کرده‌اند در حالی‌که این روابط در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» با تنش‌هایی همراه بود؛ امری که تا حدی به توافق هسته‌ای با ایران باز می‌گشت.

بر اساس این گزارش، ترامپ که در کاخ سفید کنار ولیعهد سعودی نشسته بود، گفت که «ما طی مدت کوتاهی دوستی خوبی ایجاد کرده‌ایم». او در ادامه با اشاره به برخی آمارها از میزان فروش جنگ‌افزارهای آمریکایی به عربستان سعودی، گفت که این تحول زمینه رشد بازار کار در ایالات متحده را فراهم آورده است.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «روابط ما احتمالا هیچ زمان به اندازه الان خوب نبوده است و من فکر می‌کنم که حتی بهتر هم بشود. سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در کشورمان انجام شده که این به معنای کار برای کارگران ماست.»

ترامپ با اشاره به یک ماه زمان باقی‌مانده تا اعلام تصمیم خود در مورد برجام، گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید. ایران با برخی کشورهای جهان یا اساسا با همه جهان برخورد درستی ندارد. خیلی رخدادهای بدی در ایران اتفاق می‌افتد. موضوع توافق هسته‌ای تا ماه آینده روشن می‌شود و خواهید دید چه تصمیمی می‌گیرم.»

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، یکشنبه گفته بود که فکر می‌کند ترامپ در ماه می از برجام خارج خواهد شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • برای دیدار بااستقلال من تصمیم نمی‌گیرم/فوتبال همیشه غافلگیری دارد