Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:15:20 GMT

۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۵۶۵

۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص یافت

کرمان - معاون اول رییس جمهور از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، اسحاق جهانگیری صبح امروز اول فروردین ماه در جمع مردم روستای گورک ضمن تبریک ایام نوروز فت: طبق پیگیری های صورت گرفته و با تایید مقام معظم رهبری مقرر شد ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان اختصاص یابد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان منابع به استان کرمان تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری تصریح کرد: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارهای بزرگی را در سطح منطقه و پس از وقوع زمین لرزه های ۶.۲ ریشتری انجام داده که امروز اولین واحد بازسازی شده در منطقه گورک و کوهبنان تحویل افراد داده شد.

 وی با اشاره به بازدید رییس جمهور از این مناطق در سفر اخیر خود به استان کرمان اظهار کرد: طبق دستور رییس جمهور قرار است تا تیرماه سال جاری تمامی ۲۰۰ واحد مدنظر بازسازی شده در منطقه گورک به مردم زلزله زده تحویل داده شود که خوشبختانه روند اقدامات به گونه ای است که تا پایان تیرماه به همه مردم این منطقه مسکن دائمی تحویل داده خواهد شد.

جهانگیری با تشریح تفاوت های زلزله ۹۶ با سال ۸۳ در این منطقه افزود: در سال ۸۳ شاهد زلزله ای با مقیاس کمتر نسبت به زلزله سال ۹۶ روبرو بودیم که شاهد تلفات جانی و مالی بسیار زیادی بودیم اما با بازسازی های صورت گرفته در این منطقه امروز با کمترین خسارات مالی و بدون تلفات جانی در زلزله ای با ریشتر بالاتر از سال ۸۳ مواجه شدیم.

 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای توسعه ای و زیربنایی بسیاری خوبی در روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است، اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی روستاهای کشور یکی از برنامه های جدی دولت یازدهم و دوازدهم بوده به طوری که سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی می شوند که در قالب این طرح تاکنون دو میلیون خانه استحکام بخشی شده اند.

 وی با اشاره به موقیعت زلزله خیز بودن ایران افزود: در این شرایط چاره ای جز ایمن سازی و استحکام بخشی را نداریم و در این راستا باید نظام بانکی، دولت، مردم و مسئولین پای کار بیایند تا بتوانیم علی رغم وجود منابع محدود مالی در یک دوره زمانی تعیین شده شاهد بازسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای کشور باشیم.

 جهانگیری با اشاره به اجرای طرح بازسازی بافت های فرسوده در شهرهای بزرگ از سال ۹۶ تصریح کرد: امروز شاهد هستیم جمعیت زیادی از کشور در حاشیه های شهری قرار دارند که خود سبب بروز آسیب های اجتماعی فراوانی شده است که برای جلوگیری از این مهاجرت و افزایش حاشیه نشینی باید توجه ویژه ای به روستاهای کشور در بعد خدمات زیربنایی داشته باشیم تا مراکز روستایی دارای جذابیت برای روستاییان داشته باشد.

 معاون اول رییس جمهور در پایان به برخی از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه زیربنایی در روستاهای کشور پرداخت و گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۱۴ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند که تنها در این دولت ۱۱ هزار روستای کشور گازرسانی شدند ضمن آنکه در تمامی روستاهای کشور شاهد وجود اینترنت پرسرعت هستیم که نشان از توجه ویژه این دولت به مناطق روستایی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد