Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير راه و شهرسازي با بيان اين که مسافران پيش از شروع حرکت، علاوه بر وضعيت ترافيکي جاده بايد از شرايط جوي نيز با خبر شوند، گفت: سامانه 141 در بخشي از شريان‌هاي پرتردد داراي سيستم پيش بيني است و افراد را از وضعيت جاده ها در 48 ساعت آينده با خبر مي‌کند.

به گزارش ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي امروز (چهارشنبه) در بازديد از مرکز مديريت راه‌هاي کشور، اظهار کرد: با توجه به آمار ارائه شده در حال حاضر تمامي جاده‌هاي کشور در وضعيت خوبي قرار داشته و آزادراه‌هاي کرج – قزوين با بيش از717 هزار خروجي، تهران-قم با 593 هزار خروجي و قزوين – رشت با حدود 186 هزار خروجي، داراي بيشترين تردد در ساعات گذشته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: محورهاي مواصلاتي تهران – قائمشهر 144 هزار، تهران - آمل 140 هزار و چالوس نيز با خروجي حدود 116 هزار خودرو در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
آخوندي با بيان اينکه ‌اکنون بيشترين انباشت وسيله نقليه با رقم 114 هزار خودرو در استان مازندران اعلام شده است، گفت: اين رقم در گيلان 102 هزار و در استان خراسان رضوي حدود 75 هزار خودرو طي پنج روز اخير گزارش شده است.
وي يادآور شد: انباشت‌ها نشان مي‌دهد بعد از يکي دو روز آينده و خروج وسايل نقليه از استان‌هاي مذکور، دوباره شاهد اوج تردد در اين مسيرها خواهيم بود.
وزير راه و شهرسازي با توصيه به مسافران، گفت: از همه سرنشينان خودروها مي خواهم که علاوه بر راننده، هوشياري خود را در طول سفر حفظ کرده و مراقب خطرات احتمالي باشند.
وي با بيان اين که سامانه 141 در طول تعطيلات در اختيار همه مردم خواهد بود، افزود: اين سامانه در محورهاي اصلي به سيستم هواشناسي نيز وصل هستند که در اين راستا افراد پيش از شروع حرکت مي‌توانند علاوه بر وضعيت ترافيکي جاده از شرايط جوي نيز با خبر شوند.
به گفته وزير راه و شهرسازي، اين سامانه‎ها به سيستم‌هاي ترددشمار نيز وصل هستند، از اين رو مسافران مي‌توانند از زمان سفر خود در محورهاي اصلي مطلع شده و ميزان کندي حرکت را نسبت به دوره‌هاي معمولي محاسبه کنند.
آخوندي با اشاره به اين که هموطنان مي‌توانند با استفاده از امکانات موجود زمان آغاز حرکت، مدت سفر و مسير خود را مديريت کنند، اظهار کرد: سامانه 141 همچنين در بخشي از شريان‌هاي پرتردد داراي سيستم پيش بيني بوده که افراد را از وضعيت جاده در 48 ساعت آينده با خبر مي‌کند.
تعطيلات نوروزي از ديروز (29 اسفند) آغاز شده و تا 13 فروردين ماه ادامه مي يابد که معمولا در ابتداي اين دوره، با اوج گيري مسافرت هاي نوروزي همراه مي شود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2022**1834
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از ابتدای محور کرج - چالوس (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات عمرانی ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل حصارک تا امامزاده طاهر

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده رضی آباد

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

گلشن – سراوان

محور دارای انسداد فصلی پونل – خلخال محدودیت‌های تردد "کارگاه جاده ای مهم (منجر به انسداد) " در استان البرز، محور کرج - چالوس (محدوده کندر) به دلیل انجام عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از کیلومتر ۱ تا ۶ و مورخ نهم اردیبهشت تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود. کد خبر 748531

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید