Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@02:22:01 GMT

طرز تهیه دو نوع شیرینی‌ خانگی خوشمزه مخصوص عید

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۹۴۲۷

طرز تهیه دو نوع شیرینی‌ خانگی خوشمزه مخصوص عید

یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌های قبل از عید نوروز، پخت انواع شیرینی‌های خانگی مخصوص عید است. این شیرینی‌های متنوع را درست کنید و در نوروز از میهمان‌ها پذیرایی کنید.

نان پسته سوئدی

مواد لازم:

کره: ۲۰۰ گرمپودر قند: ۸۰ گرمآرد: ۲۵۰ گرمپسته (خردشده): ۵۰ گرمهل: یک چهارم قاشق چای خوریمربای توت فرنگی: به میزان لازم

طرز تهیه:

کره و پودر قند را به همراه هل داخل دستگاه همزن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسته خردشده را با آرد مخلوط کنید و داخل دستگاه غذاساز ریخته تا کاملا یکدست شود.سپس داخل مواد کره ای بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد خمیر شود.خمیر آماده را داخل کیسه نایلونی قرار و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

سپس از یخچال خارج و به اندازه یک قاشق چای خوری در دست گرد کنید و داخل سینی فر قرار دهید و در مرکز آن فرورفتگی ایجاد کنید.خمیر را هم به همین ترتیب آماده کنید.

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و شیرینی ها را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.سپس از فر خارج و داخل سینی خنک کنید و در محل فرورفتگی ایجاد شده مربای توت فرنگی بریزید.شیرینی را در ظرف چیده روی آن را بپوشانید و در دمای محیط نگهداری کنید.

کوکی بادام زمینی و کشمش

مواد لازم:

کره: ۱۰۰ گرمشکر: ۱۵۰ گرمآرد: ۱۵۰ گرمتخم مرغ: یک عددبیکینگ پودر: یک دوم قاشق چای خورینمک: یک دوم قاشق چای خوریکره بادام زمینی همراه با تکه های بادام زمینی: ۱۲۵ گرمکشمش: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه:

همه مواد به جز کشمش را در ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود.سپس کشمش را اضافه و با قاشق همه مواد را مخلوط کنید.در آخری یک قاشق سوپ خوری از مواد را بردارید و در سینی از قبل کاغذ انداخته بگذارید.آن را در فر با دمای ۱۹۰ به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا بپزد.

ماهنامه کیک و شیرینی

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی دیگر از انواع روش‌های پخت برای خورش بادمجان است. در ادامه این مطلب با دستور تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده آشنا خواهید شد.

به گزارش همشهری آنلاین، برای تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده بدون لپه به مواد غذایی زیر احتیاج داریم.

گوجه فرنگی: دو عدد

بادمجان سرخ شده: ۳ عدد

سیب زمینی: یک عدد

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

پیاز: دو عدد

رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری

پودر لیمو عمانی و پودر سیر: ۱/۲ قاشق غذاخوری

فلفل: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

برای پخت خورش بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را ورقه ورقه کنید سپس آن‌ها را سرخ نمایید و روغن اضافی بادمجان‌ها را بگیرید. در مرحله بعدی دستور تهیه خورش بادمجان، گوجه‌ها را حلقه حلقه کنید و روی آن‌ها مقداری نمک بریزید.

پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و سیب زمینی‌ها را درون مقداری روغن سرخ کنید. پیاز را تفت دهید سپس گوشت و پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه را درون ظرفی مناسب بریزید و گوشت را ورز دهید و کوفته ریزه درست کنید سپس کوفته‌های قلقلی را درون روغن سرخ کنید.

درون قابلمه‌ای مناسب پیاز رنده شده را تفت دهید سپس مقداری رب و پودر سیر و پودر لیمو عمانی و نمک و فلفل و زردچوبه و یک لیوان آب به پیاز اضافه کنید و بعد از اینکه سس مقداری غلیظ شد به ترتیب سیب زمینی‌ها و بادمجان سرخ شده و گوجه حلقه‌ای خرد شده و کوفته‌ها را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید این غذای خوشمزه به خوبی جا بیفتد.

دیگر خبرها

  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • طرز تهیه چیز کیک نسکافه، خوشمزه و دلپذیر (فیلم)