Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-05-07@04:36:49 GMT

کشته شدن ۲ ایرانی توسط مرزبانی ترکمنستان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۹۹۷۳

کشته شدن ۲ ایرانی توسط مرزبانی ترکمنستان



فرماندار شهرستان بندرترکمن گفت: یک گروه چهار نفره از صیادان این شهرستان که مشغول ماهیگیری در دریای خزر بودند با تیراندازی ماموران مرزبانی ترکمنستان در محدوه مرزهای آبی دو کشور مواجه شدند.

الیاس هیوه چی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این صیادان که از اهالی بندرترکمن هستند، شب گذشته برای ماهیگیری وارد خزر شده بودند و به دلیل حضور در محدوده مرزهای آبی ایران و ترکمنستان، توسط مرزبانان این کشور مورد اصابت تیر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس اطلاعات واصله یکی از صیادان در دم کشته شده و یک نفر دیگر نیز به سبب شدت جراحات فوت کرده است.

هیوه چی گفت: دو نفر دیگر از صیادان که زنده مانده اند به همراه اجسادکشته شدگان در اختیار مرزبانی کشور ترکمنستان قرار دارند.

الیاس هیوه چی گفت: این گروه صیادان، ماهیگیران جوان متولد سال های۵۷ تا ۶۱ بودند و متاسفانه بدون توجه به اخطارهایی که قبلا به همه صیادان بومی منطقه داده شده، در محدوده مرزهای آبی دو کشور، اقدام به ماهیگیری کرده اند که با برخورد نامناسب مرزبانان ترکمنستان مواجه می شوند.

به گزارش ایرنا، خبر کشته و دستگیر شدن صیادان ایرانی به وسیله مرزبانان ترکمنستانی به صورت گسترده در فضای مجازی استان گلستان، بویژه کانال های تلگرامی فعال در شهرستان بندرترکمن در حال انتشار است.

در سال های اخیر نیز تعدادی از صیادان بندرترکمن و گمیشان به سبب حضور در محدوده مرزهای آبی دو کشور در دریای خزر با تیراندازی مرزبانان این کشور مواجه شده بودند.

مواج بودن بودن دریا، از کار افتادن دستگاه های جی پی اس و مکان نما و خراب شدن قایق های ماهیگیری به همراه بی توجهی به هشدارهای دریایی از جمله دلایل ورود احتمالی ماهیگیران ایرانی به مرزهای آبی ترکمنستان در دریای خزر است.

بندرترکمن با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع و شغل بیشتر اهالی منطقه ماهیگیری و وابسته به دریای خزر است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • مردم ایران عصبانی و بیش از اندازه حسود هستند، اگر به زنی نگاه کنی کشته می‌شوی!
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!