Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-26@08:50:16 GMT

کشته شدن ۲ ایرانی توسط مرزبانی ترکمنستان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۹۹۷۳

کشته شدن ۲ ایرانی توسط مرزبانی ترکمنستان



فرماندار شهرستان بندرترکمن گفت: یک گروه چهار نفره از صیادان این شهرستان که مشغول ماهیگیری در دریای خزر بودند با تیراندازی ماموران مرزبانی ترکمنستان در محدوه مرزهای آبی دو کشور مواجه شدند.

الیاس هیوه چی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این صیادان که از اهالی بندرترکمن هستند، شب گذشته برای ماهیگیری وارد خزر شده بودند و به دلیل حضور در محدوده مرزهای آبی ایران و ترکمنستان، توسط مرزبانان این کشور مورد اصابت تیر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس اطلاعات واصله یکی از صیادان در دم کشته شده و یک نفر دیگر نیز به سبب شدت جراحات فوت کرده است.

هیوه چی گفت: دو نفر دیگر از صیادان که زنده مانده اند به همراه اجسادکشته شدگان در اختیار مرزبانی کشور ترکمنستان قرار دارند.

الیاس هیوه چی گفت: این گروه صیادان، ماهیگیران جوان متولد سال های۵۷ تا ۶۱ بودند و متاسفانه بدون توجه به اخطارهایی که قبلا به همه صیادان بومی منطقه داده شده، در محدوده مرزهای آبی دو کشور، اقدام به ماهیگیری کرده اند که با برخورد نامناسب مرزبانان ترکمنستان مواجه می شوند.

به گزارش ایرنا، خبر کشته و دستگیر شدن صیادان ایرانی به وسیله مرزبانان ترکمنستانی به صورت گسترده در فضای مجازی استان گلستان، بویژه کانال های تلگرامی فعال در شهرستان بندرترکمن در حال انتشار است.

در سال های اخیر نیز تعدادی از صیادان بندرترکمن و گمیشان به سبب حضور در محدوده مرزهای آبی دو کشور در دریای خزر با تیراندازی مرزبانان این کشور مواجه شده بودند.

مواج بودن بودن دریا، از کار افتادن دستگاه های جی پی اس و مکان نما و خراب شدن قایق های ماهیگیری به همراه بی توجهی به هشدارهای دریایی از جمله دلایل ورود احتمالی ماهیگیران ایرانی به مرزهای آبی ترکمنستان در دریای خزر است.

بندرترکمن با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع و شغل بیشتر اهالی منطقه ماهیگیری و وابسته به دریای خزر است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مهرداد اقلیمی گفت: در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

وی ادامه داد: باهدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر با بیان این که با احداث و بهره‌برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، گفت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ۱۵۵ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی ادامه داد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش‌ازاین احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود.

در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه