Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:12:30 GMT

صادرات اروپا تهدیدی امنیتی برای آمریکا نیست

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۰۶۹۵

صادرات اروپا تهدیدی امنیتی برای آمریکا نیست

وین - ایرنا -درحالی که قرار است سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه دوم فروردین در بروکسل روابط تجاری با آمریکا را مورد بررسی قرار دهند، دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت که صادرات اروپا تهدیدی امنیتی علیه آمریکا نیست.

به گزارش ایرنا، توسک روز چهارشنبه درخصوص رئوس مباحث نشست دو روزه سران کشورهای اتحادیه اروپا که پنجشنبه و جمعه این هفته در بروکسل برگزار می شود افزود: کمیسیون اروپا - شاخه اجرایی اتحادیه اروپا - با حمایت ما تلاش می کند تا از این مساله اطمینان یابد که اتحادیه اروپا از تعرفه های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم مستثنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما به عنوان دوستان و شریکان نزدیک آمریکا ، موضع خودمان برای مستثنی شدن (از تعرفه های وارداتی آمریکا) را مطرح می کنیم و به گفت وگو با آمریکایی ها ادامه خواهیم داد. درهمین حال رهبران اروپایی درباره نحوه پاسخ به رویکرد کلی رئیس جمهوری آمریکا به تجارت جهانی که می تواند مشاغل را در سراسر جهان به خطر اندازد ، بحث خواهند کرد.
توسک افزود: ما در نگرانی آمریکا درباره ظرفیت مازاد در جهان شریک هستیم و در حقیقت این مساله تازه ای نیست و از سال های گذشته در این نگرانی شریک بوده ایم. به همین علت سال گذشته با آمریکا و چین و سایر شریکان 'گروه 20' توافق کردیم که این مساله را در کنار هم حل کنیم. چالش جمعی و مشترک ما این است که از اختلال در روابط فراآتلانتیک و نظم تجاری بین المللی مبتنی بر قوانین جلوگیری کنیم ؛ مخاطرات بسیار بالا است.
پیش از این نیز 'سیسیلیا مالمشتروم' کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا شنبه هفته گذشته در دیدار با نماینده تجاری آمریکا در بروکسل، ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور، خواستار مستثنی شدن محصولات اروپا از افزایش تعرفه های پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا شده بود.
به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه شورای اروپا ، روز اول نشست سران اروپا در بروکسل در روز پنجشنبه بر موضوعات اقتصادی و تجاری متمرکز خواهد بود و علاوه بر مساله تعرفه های وارداتی آمریکا ، موضوع راهبرد بازار مشترک و راهبرد بازار مشترک دیجیتال، مالیات به خصوص در اقتصاد دیجیتال و توصیه های مربوط به سیاست اقتصادی منطقه یورو را نیز مورد بررسی قرار می دهند.
رهبران اروپایی همچنین تحولات اخیر در روابط با ترکیه را بررسی و مقدمات اجلاس آتی اتحادیه اروپا - غرب بالکان که قرار است روز 17 مه (27 اردیبهشت) در صوفیه برگزار شود را فراهم می سازند. همچنین در ارتباط با تنش های اخیر در روابط انگلستان با روسیه ، انتظار می رود که سران اروپایی در اقدامی مشابه وزیران خارجه اروپایی در روز دوشنبه ، با صدور بیانیه ای حمله به 'سرگئی اسکریپال' جاسوس سابق و دخترش با مواد شیمیایی در 'سالزبوری' انگلستان را محکوم کنند.
ترزا می نخست وزیر انگلیس سران دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را از آخرین تحولات این موضوع آگاه می کند و سران اروپایی درباره پیامدهای این مساله بحث خواهند کرد.
** خبر خوش توسک برای ترزا می درباره برگزیت
رهبران اروپایی در قالب EU27 (بدون حضور نخست وزیر انگلیس) روز جمعه درباره آخرین وضعیت مذاکرات 'برگزیت' و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بحث خواهند کرد. توسک رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه در این خصوص گفت: خبری خوش برای ترزا می دارم ؛ من به رهبران اروپایی توصیه کرده ام که ما بطور اصولی از توافق درخصوص دوره گذار استقبال می کنیم.
وی افزود: دوره گذار ، در عمل اجازه می دهد که پیامدهای منفی برگزیت را به مدت 21 ماه دیگر به تاخیر اندازیم ؛ مهم است که از این زمان استفاده کنیم تا همه برای تاثیر واقعی برگزیت آماده شوند.
توسک خاطرنشان کرد: رهبران اروپایی روز جمعه درباره مذاکرات بیشتر به منظور به حداقل رساندن تاثیر برگزیت بر شهروندان و شرکت های اروپایی بحث خواهند کرد.
شبک**اروپام**1078**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي اروپا دونالد توسك آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم