Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:50:39 GMT

خیمه معرفت در جوار بقعه حیقوق نبی(ع) تویسرکان برپا شد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۵۷۳۹

خیمه معرفت در جوار بقعه حیقوق نبی(ع) تویسرکان برپا شد

تویسرکان - رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان از برپایی خیمه معرفت در جوار آرامگاه حیقوق نبی(ع) با بازدید روزانه ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی خبر داد.

حمید رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی خیمه معرفت در جوار آرامگاه حیقوق نبی (ع) همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۶ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۹۷، گفت: طرح خیمه معرفت به منظور آشنایی عموم مردم بخصوص کودکان و نوجوانان و جوانان با مسایل مختلف اعتقادی و مذهبی و دینی و حفظ و تقویت باورهای دینی و اعتقادی برپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا نوروزی ترویج گردشگری مذهبی و پاسخگویی به سئوالات دینی، مذهبی و انس و الفت بیشتر با قرآن کریم را از اهداف این طرح نام برد و تأکید کرد: برپایی این خیمه ها گام موثری در راستای نهادینه سازی فرهنگ دینی است.

وی افزود: این خیمه با غرفه های مختلف مشاوره با حضور روحانیون مبلغ مجرب و آموزش دیده، غرفه «نقاشی بکشید جایزه بگیرید» با هدف افزایش نشاط و شادابی برای کودکان، غرفه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید»، پرسش و پاسخ و نمایشگاه حجاب و عفاف برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و کودکان زائرین و مسافرین در ایام تعصیلات نوروزی دایر است.

نوروزی با اشاره به راه اندازی غرفه اطلاع رسانی گردشگری مذهبی در محل بقعه متبرکه حبقوق نبی(ع) شهرستان تویسرکان افزود: به صورت میانگین روزانه ۱۳۰۰ نفر از بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در سطح شهرستان تویسرکان بازدید به عمل می آورند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف افزود: بروشورهای مذهبی و معرفتی نیز با رویکرد بصیرت افزایی توزیع شده و روزانه ۲۵۰ بسته فرهنگی در بین زائران بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری توزیع می شود.

وی گفت: طی ایام نوروز ۱۱ امامزاده و بقعه متبرکه به عنوان مجری طرح آرامش بهاری در سطح شهرستان تویسرکان به فعالیت های فرهنگی و مذهبی می پردازند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب علم با معرفت همراه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در آیین سپاس و نکوداشت اساتید دانشگاه سمنان که ظهر سه شنبه برگزار شد، ضمن اشاره به خصوصیات عالم در دیدگاه اسلام، تاکید کرد: کسب علم باید با معرفت همراه باشد.

وی افزود: عالمی که در مسیر تحصیل دانش گام برمی‌دارد به واسطه لذت حاصل از کسب علم و معرفت، به عشق دست می‌یابد و البته عشق نیز انتها ندارد.

امام جمعه سمنان ضمن قدردانی از حضور خانواده اساتید دانشگاه در این مراسم بیان کرد: همراهی با اساتید در مقاطع مختلف زندگی، دارای برکات و ثمرات فراوانی است چراکه حفظ علم و دانش منوط به وجود دانشمندان و علما است.

مطیعی با بیان اینکه خانواده اساتید و معلمان در پاداش معنوی آنان شریک هستند بیان کرد: امیدوارم همه ما در مسیر ترویج علم نافع برای رفع مسائل و مشکلات کشور کوشا باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم یاد و خاطره مرحوم «فرامرز هرمزی» عضو فقید هیات علمی دانشگاه سمنان و از دانشمندان یک درصد برتر جهان و همسر آن مرحوم قدردانی شد.

کد خبر 6093265

دیگر خبرها

  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • کسب علم با معرفت همراه باشد