Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه در ایام نوروز میوه را جایگزین شیرینی و شکلات کنیم، گفت: مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌ ها توصیه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر زهرا عبداللهی در خصوص توصیه های تغذیه ای در ایام نورزو، افزود: میهمانان باید توجه کنند که نیازی نیست در تمام دید و بازدیدها از شیرینی و شکلات استفاده کنند و به جای مصرف شیرینی و شکلات در دید و بازدیدهای نوروزی بهتر است از میوه استفاده شود، میوه‌ها علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی که برای حفظ سلامت بدن لازم هستند، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش آنها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصرف زیاد میوه هم موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود، گفت: روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌ ها می‌ توان استفاده کرد و هر واحد میوه معادل یک عدد میوه با اندازه متوسط است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه توضیح داد: اگر مردم در طول روز چند دید و بازدید در پیش دارند، هر بار، از یکی از انواع شیرینی، شکلات، آجیل و یا میوه استفاده کنند که با اضافه دریافت انرژی، دچار اضافه وزن و چاقی نشوند.

عبداللهی با بیان اینکه برای صرف چای، به جای قند و شکلات از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده شود، تاکید کرد: مصرف مواد قندی و شیرین مثل شربت ها، شکلات، آب نبات، پولکی، گز و سوهان را محدود کنید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب