Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلوچ مدیر گروه هنری زیمل بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : هدف اصلی برای برگزاری جشنواره استعدادیابی و اجرای موسیقی بلوچی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی اقوام بلوچ به گردشگران سراسر ایران اسلامی و شناسایی قابلیت‌های این سبک موسیقی است.

آدم بلوچ افزود: تشویق و ترغیب جوانان علاقه‌مند به موسیقی و یاددهی کلاسیک این هنر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جشنواره اجرای موسیقی افراد مختلف جداگانه به صورت تک آهنگ و فیلم کوتاه ضبط و در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: استعدادیابی خوانندگان بلوچی و موسیقی‌های برتر در این جشنواره توسط کمیته داوران و نظر تماشاگران انجام می‌شود.

مدیرگروه هنری زیمل بلوچستان گفت: شرکت در این برنامه برای تمام افراد موسیقیدان آزاد است تا بتوانیم بهترین موسیقی را برای گردشگران به نمایش بگذاریم.

وی افزود: این جشنواره برای نخستین بار در نوروز سال ۱۳۹۴ در ساحل دریا بزرگ چابهار و سال گذشته (نوروز ۱۳۹۵) در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

وی از حمایت‌های معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری چابهار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری این شهرستان برای هرچه بهتر برگزار شدن سومین جشنواره استعدادیابی موسیقی بلوچستان قدردانی کرد.

دبیر و برنامه ریز سومین دوره جشنواره موسیقی بلوچی زیمل بلوچستان نیز گفت: بعد از فراخوان عمومی ۴۸ نفر به عنوان خواننده و استعدادجوان از شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان در سبک‌های سنتی، پاپ و رپ در این جشنواره نام نویسی کردند.

توان اله شیرانی افزود: در نهایت ۲۰ نفر توسط هیات داوران براساس انتخاب شعر، فن خوانندگی، نوع آهنگ و ادای کلمات به عنوان برتر انتخاب شدند تا در ۱۰ شب با هم به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: پس از انجام مراحل حذفی در پایان سه نفر به عنوان برندگان نهایی این جشنواره انتخاب می‌شوند.

شیرانی  تصریح کرد: علاوه بر خوانندگان بلوچ سیستان و بلوچستان، خوانندگان و گروه‌های موسیقی از شهر‌های مختلف استان‌های کرمانشاه، گروه موسیقی افغان و گروه موسیقی بندری نیز در این جشنواره اجرای برنامه موسیقی دارند.

وی گفت: با هدف ارتقای کیفیت برنامه ها، هر شب از سیستم صوت، نور و طراحی استیج حرفه ایی و ۲ مجری مطرح و توانمند فارسی و بلوچ زبان استفاده خواهد شد.

موسیقی غنی بلوچی دارای قدمتی طولانی به اندازه تاریخ، فرهنگ و ادب سیستان و بلوچستان است که می‌تواند به افزایش شمار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران منجر شود.

 شرکت کنندگان در این جشنواره از دوم تا ۱۱ فروردین هر شب در محل بوستان بهاران دریا بزرگ چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان اجرای برنامه دارند.

انتهای پیام/ع

جشنواره  موسیقی در چابهار 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز هنرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار

دومین نشست هیأت اقتصادی طالبان و ایران به ریاست وزیر صنعت و تجارت طالبان و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد در این نشست توافق شد برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان ایران و افغانستان و تقویت ترانزیت از مسیر «چابهار»، کمیته‌ مشترک فنی در سطح استان ایجاد و از سوی کمیته مرکزی موضوعات دنبال شود.

در این نشست درخصوص تقویت ترانزیت، توسعه تجارت از جمله امکانات و تسهیلات جاده‌ای و ریلی در مسیر چابهار – میلک، رفع محدودیت‌های قرنطینه ترانزیتی از مسیر چابهار، امتیازات تفاوت سوخت و ایستگاه‌های ترانزیتی نیز بحث و گفتگو شد.

هیأت اقتصادی طالبان روز گذشته با هدف تسهیل تجارت و‌ ترانزیت میان افغانستان و ایران به سیستان‌و‌بلوچستان آمده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است