Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن هشدار نسبت به کم آبی در کشور گفت: مردم به ویژه کشاورزان باید بدانند که چگونه با کم آبی زندگی کنند. آفتاب‌‌نیوز : عیسی کلانتری در پیامی ویدئویی به مناسبت روز جهانی آب اظهار کرد: «وفور و کمبود آب در گوشه و کنار جهان تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته است. متاسفانه کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی خود تحت تاثیر خشکسالی‌های تغییر اقلیم قرار گرفته و سال گذشته یکی از بدترین سال‌های آبی 50 سال گذشته در کشور را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تمدن، اقتصاد و محیط زیست کشور ما تحت تاثیر آب است، تصریح کرد: آب می‌تواند سبب بروز مسائل اجتماعی در کشور شود. امیدواریم با مدیریتی که در بخش‌های آبی کشور صورت گرفته است و با توجه به کارگروهی که دولت تشکیل داده بتوانیم با کم آبی سازگار شویم و مشکلات آبی کشور را بهبود بخشیم، همچینین عادت به زندگی با کم آبی کنیم.
کلانتری ادامه داد: کشور ما ذاتا کشور کم آبی است و متوسط بارش‌های ما به 200 میلی‌متر رسیده است. این در حالی است که متوسط بارش جهانی حدود 750 تا 800 میلی‌متر است. با این وجود هنوز عادت نکرده‌ایم که چگونه با کم‌ آبی زندگی کنیم و چگونه در مصرف آب در همه بخش‌ها از جمله شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی صرفه‌جویی کنیم.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه محیط زیست به شدت تحت تاثیر کم آبی است، گفت: ریزگردهایی که در شهرهای مختلف کشور از جمله جنوب وجود دارد به دلیل مسائل آبی است. همچنین ریزگردهای خارجی نیز به دلیل کمبود آب در طول شش ماهه اول سال مردم به ویژه غرب کشور را اذیت می‌کند. ما باید آماده شویم تا بتوانیم شرایط زندگی خود را با کمبود آب سازگار کنیم.
کلانتری با تاکید بر اینکه باید رفتارهای زندگی گذشته خود را تغییر دهیم، اظهار کرد: دوران پر آبی کشور به انتها رسیده است. جمعیت ما در حال حاضر به 81 میلیون نفر رسیده و بارش‌ها بیش از 20 درصد کاهش یافته است، همچنین به علت گرمایشی که در زمین ایجاد شده تبخیر بالقوه افزایش یافته است. از این رو همه مردم به ویژه کشاورزان باید بدانند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه فرسایش موارد ژنتیکی، فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: امیدواریم با همت مردم و با آموزش‌های عمومی و تلاش کارشناسان بتوانیم در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و محیط زیست دانش مردم را در مورد کم آبی افزایش داده و چگونه زیستن با کم آبی را جز برنامه‌ها و اولویت‌های خودمان قرار دهیم.
معاون رئیس‌جمهور افزود: اگرچه آب کم است ولی به اندازه کافی برای مصرف شرب و بهداشت در کشور آب وجود دارد، بنابراین مردم از این نظر نگران نباشند. آب برای بخش کشاورزی، محیط زیست، حق آبه تالاب‌ها و حق آبه محیط زیست کم است.
کلانتری در ادامه تاکید کرد: خواهش من از هموطنان این است که هرکسی در گوشه و کنار کشور حتی اگر می‌تواند یک لیتر آب صرفه جویی کند تا به حفظ تمدن کشور کمک کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم در سال جدید که تقریبا مصادف با روز جهانی آب است مردم طوری رفتار کنند که کمبود آب حداقل خسارت‌ها را در کشور داشته باشد، گفت: امیدوارم خداوند نعمات خود را بر مردم ارزانی بدارد و ملت را از این رنج بزرگ نجات دهد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد رضا میری لواسانی با حضور در استودیو ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی گمرک که به تازگی منتشر شده است پردیس ارزآورترین پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده و ۸۵۴ میلیون دلار ارزاوری داشته و همچنین دومین شرکت ارزآور کشور بعد از شرکت ملی گاز است.

میری لواسانی با اشاره به دستاورد جدید پردیس در تولید اوره جدید و سازگار با محیط زیست، گفت: براساس گزارش‌های IFDC نیتروژن به خوبی در خاک جذب نمی‌شود و ۳۳ درصد آن در لایه‌های مختلف خاک هدر می‌رود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات غیرقابل پیش بینی، پردیس به دنبال معرفی محصول جدید اوره‌ای است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که نیتروژن به تدریج در خاک جذب نمی‌شود و به اکسید نیتروژن تبدیل می‌شود، محصول جدید پردیس به جذب تدریجی اوره در لایه‌های مختلف خاک کمک می‌کند. 

میری لواسانی افزود: اکسید نیتروژن یک آسیب برای محیط زیست است و بر تغییرات اقلیمی تأثیر می‌گذارد، به منظور جلوگیری از این موضوع اوره جدید با پوشش کافی تولید شده است که به تدریج در زمین جذب می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در پاسخ به سوال مجری که آیا این اوره میتواند انقلابی در امنیت غذایی دنیا ایجاد کند، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، دنیا برای تامین غذای خود در آینده به اوره بیشتری احتیاج دارد و با حل این مشکل، این نوع اوره آینده تامین غذایی دنیا را تضمین کند.

میری لواسانی از آمریکای جنوبی، آفریقا و شرق آسیا بعنوان مقاصد مهم اوره پردیس نام برد و گفت: یکی از مشکلات ما ناترازی گاز در زمستان و قطع خوراک پتروشیمی است که تلاش کردیم با تعمیرات و نگه‌داری و افزایش بهره‌وری ۱۷۰ هزار تن تولید بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت خوبی که نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اختیار تولید کنندگان برای تعامل با بازار‌های جدید فراهم کرده است گفت: در نشستی که با وزیر کشاورزی سریلانکا داشتیم مقرر شد پتروشیمی پردیس ۳۰ درصد اوره مورد نیاز این کشور را تامین کند که میتواند مشتری خوبی برای پتروشیمی همت باشد که در ۲ الی۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس همچنین با رونمایی از برنامه جدید خود از تولید ماده‌ای خبر داد که در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در حال حاضر اوره بعنوان محصول نهایی ما برای کشاورزی استفاده می‌شود، اما تصمیم داریم با این برنامه بخشی از خام فروشی را به ادبلو تبدیل کنیم که سه برابر بیشتر ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم