Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل موزه ملی ایران از برگزاری «شبی با موزه» به صورت رایگان در روز یک‌شنبه پنجم فروردین امسال در موزه ملی ایران خبر داد.

جبرئیل نوکنده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که این طرح قرار است از ساعت 19 تا 22:30 در دو بخش دوران اسلامی و ایران باستان در موزه ملی ایران برگزار شود، ادامه داد: در طرح رایگان «شبی با موزه» بازدید عموم از دو بخش دوران اسلامی و ایران باستان امکان‌پذیر است، اما نمایشگاه «لوور در تهران» و «به من نگاه کن» - مجموعه عکس‌های عباس کیارستمی از موزه لوور- در آن زمان امکان بازدید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته‌ی وی با وجود برگزاری این طرح، موزه ملی ایران و بخش‌های دوران اسلامی، ایران باستان و دو نمایشگاه "لوور در تهران" و "به من نگاه کن" روند عادی روزانه خود را از ساعت 9 تا 19 طی می‌کنند.
وی با بیان این‌که طرح «شبی با موزه» با همکاری شهرداری منطقه 12 و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهرداری و میراث فرهنگی استان تهران در حال بررسی هستند تا یکسری از آئین‌های نوروزی مخصوص تهران در این شب در موزه ملی ایران برگزار شوند، چون این مکان قرار است به عنوان یکی از پایلوت‌های نوروزگاه اجرای برنامه داشته باشد.

او اضافه کرد: موزه ملی ایران نیز در این شب کارگاهی برای کودکان برگزار می‌کند. از سوی دیگر ایستگاه پربازدید موزه ملی ایران مانند آثار هخامنشی، مرد نمکی یا محراب هشت بهشت موزه دوران اسلامی که روی آن‌ها پایش‌هایی نیز انجام شده‌اند، علاوه بر راهنمایی که به صورت معمول مستقر است، راهنماهایی نیز در زمان‌های مشخص در این ایستگاه‌ها مستقر هستند.

نوکنده همچنین به نمایش «هفت اثر زرین» در موزه ملی ایران همزمان با نامگذاری «حمایت از تولید کالای ملی» اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم تا این آثار نیز بارکد داشته باشند.
مدیرکل موزه ملی ایران همچنین از مخاطبان طرح «شبی با موزه» در موزه ملی ایران،خواست تا «در این شب‌نشینی، بازدیدکنندگان همراه خود کیف و وسایل سنگین نداشته باشند، وسایلی که نیاز به بازرسی و کنترل و ایجاد صف‌های طولانی که به زمان زیادی نیازدارد، نداشته باشند. همچنین براساس تجربه‌ی سال‌های گذشته برخی افراد وسایل نوشیدنی و خوراکی همراه خود می‌آورند که امکان وارد کردن به موزه را ندارند، بنابراین باید از این اتفاقات جلوگیری کنیم.

او افزود: بازدیدکنندگان می‌توانند بدون فلش زدن از موزه فیلم‌برداری و عکاسی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید