Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@05:58:57 GMT

میزان محبوبیت ماکرون به پایین‌ترین حد خود رسیده است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۴۵۹۹

میزان محبوبیت ماکرون به پایین‌ترین حد خود رسیده است

یک روز پس از برگزاری اعتراضات سراسری علیه برنامه اصلاحات رئیس‌جمهور فرانسه که باعث شد ده‌ها هزار تن از کارگران و کارمندان دولتی به خیابان‌ها آیند، نظرسنجی صورت گرفت که نشان داد میزان محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی صورت گرفته توسط پایگاه BVA امروز (جمعه) نشان داد: علی‌رغم کاهش نرخ بیکاری و وجهه عالی بین‌المللی فرانسه تعداد افرادی که با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور ۴۰ ساله فرانسه موافق هستند در ماه مارس سه درصد کاهش داشته و به ۴۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله باعث می‌شود که میزان محبوبیت امانوئل ماکرون از زمان پایان سال میلادی گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته باشد؛ اگرچه این آمار بدتر از آمار منتشر شده از میزان محبوبیت فرانسوا اولاند و نیکولاس سارکوزی، روسای جمهور سابق فرانسه در زمان تصدی‌شان نیست.

سرخوردگی‌ها و ناامیدی‌ها نسبت به اصلاحات گسترده ماکرون در زمینه‌های رفاه و کار باعث شد تا پرستاران، معلمان و دیگر کارمندان بخش‌های دولتی روز پنجشنبه دست به اعتصاب بزنند.

معترضان خواهان این هستند که برنامه‌های ماکرون برای افزایش یک مالیات ویژه که به شدت مستمری بگیران را هدف قرار می‌دهد، بیمه بیکاری را تغییر می‌دهد و در شرکت حمل و نقل ریلی دولتی مقروض فرانسه تحرکی ایجاد می‌کند، متوقف شود.

میزان محبوبیت ماکرون در بین شرکت کنندگان بالای ۶۵ سال در این نظرسنجی برای نخستین بار  در ماه مارس به ۴۷ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند اگرچه تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از اعتصاب روز پنجشنبه حمایت می‌کنند، اما تعداد زیادی نیز از این اصلاحات رئیس جمهور کشورشان حمایت کرده‌اند.

نظرسنجی پایگاه BVA بین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد و در آن بیش از ۱۰۰۰ تن شرکت داشتند و درصد خطای آن مثبت و منفی ۲.۵ درصد ارزیابی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سد‌های کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سد‌های کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سد‌های کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند