Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای تیر ماه سال گذشته سازمان بهزیستی کشور را در این بسته خبری مشاهده کنید.

تشکیل کمیته‌ای ویژه برای ریشه‌یابی علل وقوع پدیده‌های زشت اجتماعی

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی در بیست و سوم تیر ماه سال 96 در واکنش به مرگ «آتنا» از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای ریشه‌یابی علل وقوع پدیده‌های زشت اجتماعی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی در یادداشتی با اشاره به کشته شدن «آتنا» مطلبی را به شرح زیر نوشت: مرگ دردناک و ناباورانه آتنا، نه تنها پدر و مادر این دختر 7 ساله، بلکه همه مردم ایران را ماتم زده کرد.ابعاد دردآور این اتفاق تلخ که تاثیر فراوان و جبران ناپذیری بر افکار عمومی و روح و روان جامعه داشته به این زودی از حافطه‌ها پاک نخواهد شد.

اختصاص بودجه ۴ هزار میلیاردی برای مددجویان بهزیستی

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی که بیست و پنجم تیر ماه سال 96 برگزار شد، گفت: برای حمایت از مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی در سال ۹۶، ۴ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا افرادی که پشت صف انتظار برای دریافت مستمری و پذیرش هستند را در سال ۹۷ تحت پوشش و پذیرش خود قرار دهیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه در خانواده دارای یک معلول، یکی از فرزندان از خدمت سربازی معاف می شود، افزود: در حال حاضر ۹ هزار نفر با تأییدیه از سوی سازمان بهزیستی کشور از خدمت سربازی معاف شده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هفته بهزیستی یادآور خاطره‌های شهید فیاض بخش است تصریح کرد: برای تشکیل سازمان بهزیستی در سال 59 ماده واحده‌ای را شهید فیاض بخش به دولت پیشنهاد داد و خواستار تشکیل سازمانی شد که بتواند در ابعاد مختلف توانمندسازی و توان‌بخشی را اجرایی کند.

زندان ها دارای مهدکودک می شوند

محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور بیست و پنجم تیر ماه سال 96 گفت: هر زندانی که بیش از ۱۰ تا ۱۵ کودک داشته باشد می تواند مجوز احداث مهدکودک را از سازمان بهزیستی دریافت کند.

نفریه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه در ۸ سال گذشته تفاهم‌نامه ای برای کودکان بالای دو سال با سازمان زندان ها به امضاء رسیده است، اظهار کرد: بدون شک محیط زندان برای این کودکان مناسب نیست.

وی افزود: کودکان بالای ۲ باید به بهزیستی کشور واگذار شوند و همچنین برای کودکان زیر دو سال که رابطه عاطفی با مادر دارند باید تا خروج از دو سالگی در زندان بمانند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سازمان زندان ها معتقد است که مهدکودک ها و شیرخوارگاه ها باید در کنار زندان ها ساخته شود، گفت: به دلیل مشکلات حراستی و حفاظتی در زندان ها این امر تحقق نیافته است و در حال حاضر فقط 2 زندان این اتفاق افتاده است.

وی گفت: آمارها متفاوت است، چرا که تعداد زنان زندانی و کودکانشان زیاد است اما طبق آخرین بررسی 2300 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند.

نفریه تاکید کرد: هر زندانی که بیش از ۱۰ تا ۱۵ کودک در آن حضور داشته باشد، سازمان زندان‌ها می‌تواند در راستای تاسیس مهدکودک از سازمان بهزیستی کشور مجوز دریافت کند.

ثبت بالغ بر 4 هزار تماس کودک آزاری در یک سال گذشته

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران در بیست و ششم تیر ماه سال 96 گفت: در یک سال گذشته 4هزار و 58مورد تماس با سامانه 123داشتیم که موارد کودک آزاری را گزارش دادند.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی سازمانی است که براساس ماده 20و 21 قانون تشکیل شده است و خدمات مداخله ای، مشاوره ای و اجتماعی به مردم ارائه می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به بهره مندی حدود 3میلیون و 700هزار نفر از خدمات بهزیستی در استان تهران استفاده کردند، افزود: از این تعداد 3میلیون و 250هزار نفر افراد عادی و 450هزار نفر زنان سرپرست خانوار و معلولان بودند که از خدمات مداخله‌ای سازمان بهزیستی استفاده کردند.

باقری افزود: سازمان بهزیستی با 2هزار و 450موسسه غیر دولتی و NGO براساس ماده 26قانون تنظیم همکاری می کند.

وی افزود: اگر فرد در جامعه دغدغه حضور در محیط خارج از خانه را داشته باشد نشان می دهد که جامعه دارای مشکل است و امروز مناسب سازی محیط برای حضور معلولین در جامعه کف خواسته های ما است و باید کاری کنیم فرصت های برابری اجتماعی برای همه فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران بیان کرد: به دلیل فقدان اگاهی خانواده ها در پذیرش معلولان مشاهده می شود که خانواده ها فرزند معلول خود را پنهان می کنند در صورتی که قانون تکلیف افراد معلول را روشن کرده است و این موضوع نشان می دهد که قبل از مناسب سازی محیط نیاز به مناسب سازی ذهن ها داریم.

هشت مرکز شبه خانواده بهزیستی افتتاح شد

مصطفی سراج مدیر بهزیستی شهر تهران صبح روز سه‌شنبه بیست و هفتم تیرماه سال 96 در مراسم افتتاح هشت مرکز شبه خانواده بهزیستی اظهار کرد: 8 مرکز شبه خانواده برای کودکان و نوجوانان در سطح استان تهران افتتاح کردیم که چهار مرکز آن در شهر تهران است.

سراج با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت تربیتی و آموزشی این کودکان گفت: سیاست ما این بود که تعداد این مراکز را افزایش و تعداد کودکان و نوجوانان آن را کاهش بدهیم تا بستر بهبود در کیفیت آموزشی و تربیتی آنها را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور