Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

خوردن زياد دليل اصلي افزايش وزن در تعطيلات است‎
تعطيلات نوروزي شروع شده و بسياري از افراد نه تنها دلشان مي‌خواهد رژيم غذايي عادي خود را بهم بزنند، بلکه بدشان هم نمي‌آيد مقداري هم وزن اضافه کنند. براساس مطالعات انجام گرفته، اکثريت افراد در ايام تعطيل که با شب عيد آغاز شده و با سيزده‌بدر تمام مي‌شود، اضافه وزن پيدا مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوردن زياد دليل اصلي افزايش وزن در تعطيلات است. اما، فقدان فعاليت فيزيکي و ورزش هم دليلي براي اين افزايش است.
بسياري از افراد برنامه هاي تناسب اندام خود را در ايام تعطيل کنار مي‌گذارند و بر اين باورند که وقت کافي براي انجام ورزشها و تمرينات را ندارند. اگر دقت کنيد، بعد از تعطيلات، بيشتر باشگاهها و مراکز تناسب اندام، پر از اعضاي جديد مي‌شود. هميشه اين را به خاطر داشته باشيد که مي‌توانيد از تعطيلات خود نهايت لذت را ببريد و در عين حال، وزن خود را نيز ثابت نگه داريد. در اينجا به شما چند توصيه خواهيم کرد که به شما در ثابت نگه داشتن وزن در تعطيلات کمک خواهند کرد :
1 ) قبل از بيرون رفتن غذا بخوريد
قبل از هر چيز، بهترين کار اينست که قبل از بيرون رفتن، مسافرت و يا شامهاي خانوادگي، کمي غذا بخوريد. با اينکار، شما ديگر براي خوردن غذاي زياد و يا پرخوري کردن وسوسه نخواهيد شد. حذف کردن وعده‌هاي غذايي ايده خوبي نيست؛ چراکه اينکار تنها شما را مجبور به پرخوري در وعده غذايي بعدي خواهد مي‌کند.
2 ) غذاها را به درستي انتخاب کنيد
غذاهايي را که مي خوريد، عاقلانه انتخاب کنيد. غذاي انتخابي شما بايد غذايي باشد که تنها در تعطيلات از آن لذت مي‌بريد، نه غذايي که هميشه در دسترس است.
3 ) وعده هاي غذايي را حذف نکنيد
وعده‌ها را حذف نکنيد، علي‌الخصوص صبحانه. اگرچه حذف برخي از وعده هاي غذايي، براي جبران پرخوري‌هاي روز گذشته ايده خوبي به نظر ميرسد، اما انجام اينکار تنها با نتايجي معکوس همراه خواهد بود.
4 ) در نوشيدن مايعات ميانه‌رو باشيد
بهتر آنست که ميزان مصرف مايعات در ايام تعطيل را تنظيم کنيد. چراکه نوشابه و ديگر آبميوه‌ها تنها کالري بيشتري را به آنچه قبلاً خورده‌ايد، اضافه مي‌کنند.
5 ) فعاليت هاي ورزشي را فراموش نکنيد
هر جا که ممکن بود، برنامه تناسب اندام خود را دنبال کنيد؛ اگر اينکار را هم نمي‌کنيد، پياده‌روي کنيد، ماشين را کمي دورتر از مقصد پارک کنيد و پله‌ها را به آسانسور ترجيح دهيد.
6 ) از خانه بيرون برويد
تعطيلات نوروز را تبديل به يک برنامه خانوادگي کنيد. براي فعاليتهايي بيرون از خانه که همه در آن شرکت داشته باشيد، برنامه‌ريزي کنيد. حتي برف بازي در حياط مقدار زيادي کالري را خواهد سوزاند و بچه‌ها را نيز سرگرم ميکند. از بازيهاي گروهي مثل وسطي و حتي قايم موشک غافل نشويد.
7 ) تمرينات قدرتي خود را از ياد نبريد
هميشه انجام تمرينات قدرتي به منظور حفظ توده‌هاي عضلاني که به سختي براي بدست آوردن آنها تلاش کرده‌ايد، را به خاطر داشته باشيد. ممکن است بخواهيد وزنه‌هاي سبکتر بزنيد و به تمرينات عروقي بسنده کنيد و همان ميزان کالري را هم با زدن وزنه مصرف کنيد. از طرفي، پرخوري‌هاي شما در وعده‌هاي تعطيلات نوروزي ممکن است باعث شود کمي عضله هم پيدا کنيد. پيدا کردن عضله بسيار بهتر از انباشته کردن چربي در بدن است.
8 ) براي خود اهداف واقع بينانه تنظيم کنيد
شما بايد اهداف تمريني واقع بينانه را دنبال کنيد. هدفتان حداقل نيم ساعت تمرين در روز باشد و وقتي به اين هدف مي‌رسيد بسيار خوشحال خواهيد شد. اگر يکساعت يا بيشتر را هدف قرار دهيد و به آن نرسيد، تنها چيزي که دستگير شما خواهد شد، نااميدي است.
9 ) از اوقات خود لذت ببريد
همچنين، رژيم‌هاي غذايي واقع بينانه را براي خود تعيين کنيد. اينکه سعي کنيد خود را کاملاً محدود به چند غذا کنيد، تنها باعث پرخوري مي‌شود. ازغذاهايي که واقعاً دوست داريد، لذت ببريد، اما به مقدار کم.
10 ) مقدار زيادي آب بنوشيد
نوشيدن مقدار زياد آب اشتهاي شما را کم خواهد کرد و آب بدن را نيز در تمام روز تامين مي‌کند.
11 ) کم بخوريد و هميشه بخوريد
وعده‌هاي غذايي خود را در طول روز تقسيم کنيد و همه چيز را يکجا نخوريد. به جاي خوردن دو وعده غذايي زياد، پنج وعده غذايي کوچک داشته باشيد. شام را زودتر بخوريد و قبل از رفتن به تختخواب، يک پياده‌روي کوتاه داشته باشيد.
12 ) تمرينات خود را اولويت بندي کنيد
سعي کنيد تمرينات را صبح زود و در حاليکه بقيه خواب هستند، انجام دهيد. با اينکار، از جملاتي مانند “کوتاه بيا، عيده!” اجتناب خواهيد کرد.
با اين 12 نکته ساده و کاربردي از چاق شدن و افزايش وزن در ايام نوروز دور بمانيد و بتوانيد وزنتان را ثابت نگه داريد و در عين حال، از تعطيلات خود لذت ببريد و با کساني که دوستشان داريد، اوقات خوبي را سپري کنيد.
منبع: بانوي شهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده در صورت شش ماه استفاده مستمر از این برنامه کاربردی، روشی مؤثر برای بهبود کنترل آسم و خود مراقبتی در بیماران است.

مهرداد فرزندی‌پور افزود: با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در فن‌آوری و افزایش دسترسی به تلفن‌های هوشمند، گفت: امکان ارائه آموزش از طریق روش‌های مؤثرتر با استفاده از این تلفن‌ها، برای بیماران نیز به وجود آمده است.

وی گفت: بیماری آسم با ویزیت‌های بخش اورژانس، بستری در بیمارستان، روزهای غیبت از کار و ویزیت‌های برنامه‌ریزی نشده در مطب پزشک، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به بیماران و جامعه تحمیل می‌کند.

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ راهنمای کاربردی برای آقایان
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز