Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:00:03 GMT

شهرستان بن آماده میزبانی از مسافران نوروزی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۷۶۱۵

شهرستان بن آماده میزبانی از مسافران نوروزی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرستان بن آمادگی کامل برای جذب و میزبانی مسافران داخلی و خارجی ویژه نوروز ۹۷ به استان چهارمحال و بختیاری را دارد.

گردشگاه گرداب بن، منطقه حفاظت شده شیدا، ساحل ۴۴ کیلومتری دریاچه سد زاینده رود و پیست‌های اسکی بارده و شیخ شبان از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقاع متبرکه امامزادگان سید محمد (ع) بارده، باباپیراحمد (ع)، سید بهاءالدین محمد (ع) روستای شیخ شبان، و حارث بن علی (ع) روستای جمالو، قلعه محمد حسن خان بختیاری روستای بارده، پل‌های تاریخی حاج مهدی و حاج الله یار بن، و پل و حمام تاریخی روستای بارده نیز از مهمترین مکان‌های تاریخی و مذهبی شهرستان بن محسوب می‌شود.

همچنین انواع بافته‌های داری مانند قالی، قالیچه و گلیم، مصنوعات خاتم کاری شده و گل بندی خاتم از مهمترین صنایع دستی این شهرستان است.

انواع لبنیات شامل ماست، دوغ، پنیر، کره، روغن حیوانی، کشک، قارا و شیر، پولکی، نبات، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و سبزیجات معطر کوهی جزو سوغات محلی شهرستان بن به شمار می‌رود.

وجود زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری از مهمترین استعداد‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان بن است.

شهرستان بن علاوه بر برخورداری از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

بن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

شهرستان بن پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • گروسی کنار پل خواجو+ فیلم
  • ورزشگاه وطنی آماده میزبانی از بازی نساجی - پرسپولیس / فیلم
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • صلاح در اوج! ستاره مصری با برابری با وین رونی، رکورد لیگ برتر را فتح کرد
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس