Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر خانه طباطبایی‌ها   اظهار کرد: خانه طباطبایی کاشان بعد از پایان مرمت و بهسازی‌ها در  بخشی از حیاط‌های اندرونی، پشت بام، فضاهای سبز خانه، حوض ها و آب‌نماها و هم‌چنین بهسازی سرویس بهداشتی مجموعه و مرمت ها و بهسازی جزئی در دیگر بخش های این خانه تاریخی، از ابتدای نوروز پذیرایی گردشگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمهدی رضوی‌زاده با بیان اینکه فیلمبرداری سریالی که با موضوع تاریخی از سوی سیمافیلم برای شبکه سوم سیما در خانه طباطبایی های کاشان درحال انجام بود، یک‌ماه قبل به پایان رسید، ادامه داد: خانه طباطبایی کاشان همزمان با فیلمبرداری این سریال نیز پذیرای بازدیدکنندگان بوده است اما این خانه تاریخی بعد از اتمام مرمت ها و از ابتدای نوروز ساعت ۸ صبح تا ۲۱ به‌صورت یکسره پذیرای بازدیدکنندگان است و گردشگران می توانند از تمام بخش های این خانه بازدید کنند؛ ضمن اینکه قیمت بلیت این مجموعه نسبت به قبل از ایام عید تغییری نداشته است.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در ایام نوروز در محله سلطان میراحمد در جریان است بحث برگزاری نوروزگاه است که با همکاری شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی این شهرستان در خانه باکوچی برگزارمی شود که همان خانه سپیده کاشانی است و در جوار خانه طباطبایی قراردارد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری