Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدجهانشاهی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اقامت بیش از 145 هزار مسافر نوروزی در استان سمنان گفت: بر اساس آمار موجود، بیش از دو هزار و 200 نفر در هتل ها ، بیش از یک هزار و 600 نفر در اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها ، 750 نفر در مهمانپذیرها و نزدیک به 500 نفر در هتل آپارتمان ها مهمان مردم استان سمنان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : بیش از 50 هزار نفر از این تعداد نیز در اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی اقامت داشتند.

جهانشاهی با اشاره به اقامت حدود 30 هزار نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان ، گفت: حدود 60 هزار نفر از مسافران نیز در زائرسراها و سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

وی گفت: در مجموع و طی پنج روز گذشته نزدیک به یک میلیون مسافر نوروزی وارد استان شده اند که از این تعداد حداقل 30 درصد از گردشگران از جاذبه ها بازدید کرده و نزدیک به 25 درصد هم حداقل یک شب در استان اقامت داشته اند.

وی گفت: در این مدت نزدیک به 150 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان شامل رستوران ها، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و غیره انجام شده است.

بازدید بیش از 255 هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه تا کنون، 255 هزار و 812 نفر نیز از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند.

گفتنی است ، 450 فضای اقامتی شامل کمپ های موقت، مدارس، زائرسرا، مهمانسرا، تاسیسات اقامتی گردشگری و غیره در سطح استان برای اسکان گردشگران نوروزی و نزدیک به 150 سایت،مجموعه و جاذبه تاریخی، فرهنگی،مذهبی و طبیعی به عنوان مقصد برای بازدید اختصاص داده شده است.

انتهای پیام / ه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نوروز 97 فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر امور عشایری آبدانان گفت: در این شهرستان ۵۲۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که در بارش‌های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر آن آسیب دیده است.
 نوروزی افزود: یکی از راه‌هایی که به صورت جدی آسیب دیده؛ راه عشایری دال زرین در مناطق عشایری هزارانی است. 
وی اضافه کرد: این راه از رودخانه دویرج می‌گذرد که بدون پل و ابنیه فنی است و با بارش باران حجم آب رودخانه بالا می‌آید.
 نوروزی اظهار کرد: عشایر از داخل رودخانه برای خانواده و دام هایشان آذوقه می‌برند و تا مشکل پل حل نشود، ۳۵ خانوار عشایری که در آن سوی رودخانه زندگی می‌کنند در مواقع طغیان رودخانه با مشکل مواجه می‌شوند.
 نوروزی مدیر امور عشایری آبدانان تشریح کرد: برای ساخت پل به اعتبار نیاز است که باید تأمین شود.
معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایری استان، گفت: استان ایلام ۲۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که بیش از ۲۰۰۰خانوار از این راه‌ها استفاده می‌کنند.
اسماعیلی افزود: در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آسیب جدی دیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • طعنه سنگین مجری صداوسیما به ژیلا صادقی
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر