Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:16:31 GMT

سه هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۹۶۹۸

سه هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کردند

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: موزه تاریخ طبیعی زنجان با استقبال خوب علاقه مندان به تنوع زیستی، روبرو شده و طی چهار روز گذشته، روزانه قریب 750 نفر از این مکان بازدید کردند.

ˈامجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 60 درصد از مجموع بازدیدکنندگان مربوط به مسافران عبوری و میهمانان نوروزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: موزه تاریخ طبیعی زنجان از 29 اسفند جاری تا 13 فروردین 97 از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و 14 بعدازظهر تا 18 عصر برای بازدیدکنندگان دایر و این فرصت خوبی است تا مسافران عبوری از مسیر و میهمانان با گونه های جانوری و گیاهی موجود در این موزه آشنا شوند.
باقری خاطرنشان کرد: کارشناسان و محیط بانان زنجان در محل موزه تاریخ طبیعی حضور دارند و در صورت نیاز به پرسش های بازدیدکنندگان در خصوص گونه های گیاهی و جانوری را پاسخ می دهند.
وی افزود: در این بازدید بروشورهای تهیه شده که حاوی اطلاعات درخصوص تنوع زیستی استان و آشنایی بازدیدکنندگان با مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اعم از گونه های جانوری، آب و خاک و پناهگاه های حیات وحش زنجان است در بین بازدیدکنندگان توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، در موزه تاریخ طبیعی استان زنجان، 400 گونه مختلف گیاهی، کانی و سنگ های دریایی و جانوری شامل انواع پستانداران، پرندگان، حشرات، پروانه ها و خزندگان به صورت نمونه در معرض دید علاقه مندان به حیات وحش و طبیعت گذاشته شده است.
موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدا جاده قدیم تبریز - زنجان و در محوطه پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه ­هایی از برخی کانی­ها و سنگهای معدنی موجود در زنجان سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از یکم فروردین جاری تاکنون در مناطق تحت مدیریت این استان هیچ شکارچی مشاهده نشده است و فقط در آخرین روز از سال 96 (29 اسفند) یک شکارچی متخلف به جرم زنده گیری پرنده کبک در منطقه شکار ممنوع خراسانلو واقع در شهرستان های ابهر - خرمدره، در دام محیط بانان افتاد.
باقری افزود: 2 قطعه کبک زنده و یک فقره تور زنده گیری پرندگان از این شکارچی متخلف کشف شد که پس از تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی شد.
به گزارش ایرنا، شکار هر قطعه پرنده کبک 2 میلیون ریال جریمه دارد که شکارچیان خاطی باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند و میزان جریمه از جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی پرونده است.
6084/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست موزه تاريخ طبيعي بازديدكننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.

میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می‌کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی یک جامعه را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، ادامه داد: موزه‌ یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و بخشی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می‌زند.

محیط طباطبایی افزود: موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چراکه موزه‌ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را به آینده مرتبط می‌کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با اشاره به اینکه امسال آموزش و پژوهش در محور فعالیت‌های موزه‌ها قرار گذاشته شده است، تصریح کرد: در طی این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری از جمله صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور فعالیت‌های موزه‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می‌باشد و از این جهت دانشگاه‌ها باید جایگاه موزه‌های خود را به صورت رسمی در حوزه معاونت پژوهشی بشناسند.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مخاطب اصلی موزه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: موزه‌ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) ادامه داد: امیدوارم جامعه ما با نگاه موزه‌ای و از طریق تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم