Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:29:46 GMT

10 هزار تخلف رانندگی در سمنان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۹۷۹۶

10 هزار تخلف رانندگی در سمنان ثبت شد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان گفت: بیش از 10 هزار مورد تخلف رانندگی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا چهارم فروردین توسط دوربین های سرعت سنج ثابت در محورهای ارتباطی این استان ثبت شده است.

احسان منصورکیایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین های نظارت ترافیکی، 54 سامانه تردد شماری و دیگر سامانه های هوشمند انجام می گیرد و در این مدت علاوه بر ثبت تعداد ترددها، با استفاده از دوربین های مخصوص، تخلفات رانندگان به طور مستمر ثبت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: در این مدت مجموع تردد بیش از پنج میلیون وسیله نقلیه در جاده های استان با استفاده از سامانه های هوشمند تردد شماری ثبت شده اس .
وی خاطرنشان کرد : سرعت غیرمجاز بیشترین تخلف ثبت شده در جاده های استان سمنان با استفاده از سامانه های نظارتی مرکز مدیریت راه های اداره کل را به خود اختصاص داده است.
منصورکیایی ادامه داد : رانندگان خودروها در سفرهای نوروزی رعایت مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز را مهمترین اصل بدانند تا زمینه کاهش تصادفات جاده ای در استان فراهم شود.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان تصریح کرد : بکارگیری سامانه های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی موجب شناسایی هوشمند تخلف، کاهش استفاده از نیروی انسانی و همچنین سبب کاهش تخلفات و تلفات رانندگی در سطح جاده ها خواهدشد.
وی تصریح کرد : با توجه به راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی 141 ، هم استانی ها برای مسافرت های نوروزی خود از امکانات متعدد این سامانه برای مدیریت بهینه سفر استفاده نمایند.
منصورکیایی بیان داشت : 28 مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان آماده ارائه خدمات به زائرین حرم مطهر رضوی است و رانندگان به منظور رفع خستگی و خواب آلودگی میتوانند بعد از دو ساعت رانندگی دقایقی را در این مجتمع ها استراحت کنند.
286 سانحه فوتی، جرحی و خسارتی در طی ایام نوروز 96 به وقوع پیوست و 28 نفر در محورهای استان سمنان جان باختند.
پلیس راه استان سمنان با 40 دوربین سرعت سنج ثابت، بر تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان نظارت دارد.
سالانه دست کم 15 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.
حدود 600 کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.
6026/7339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دوربين ثبت تخلف رانندگي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان