Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدمیرمطهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس،‌ با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار داشت: دولت باید به جد در بازار مصرف تولیدات داخلی ورود کند و تمام خریدات شرکت‌های دولتی از طریق کالاهای ساخت ایران ملزم شوند.

وی افزود: بسیاری از کالاهای خارجی که وارد می‌شوند، مشابه داخلی دارند و هیچ منطقی وجود ندارد که از تولیداتی که خارجی هستند استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل پیشین بورس با اشاره به اینکه دولت به عنوان مصرف‌کننده عمده باید در پروژه‌های مهم و بزرگ خود از تولیدات داخلی استفاده کند، گفت: اخیراً در هیأت مدیره یکی از شرکت‌ها که حضور داشتم، جلوی خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی داشتند را گرفتم و این امکان در تمام هیأت مدیره‌های شرکت‌های دولتی وجود دارد. 

میرمطهری معتقد است که مردم کالاهای داخلی را با برچسب برندهای خارجی به چند برابر قیمت می‌خرند در حالی که درباره برندهای ایرانی و کیفیت آنان اطلاعی ندارند.

دبیرکل پیشین بورس تأکید کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید بر روی کیفیت کالاها و عرضه و مصرف محصولات داخلی فرهنگ‌سازی کند. 

وی با ذکر مثالی درباره خرید خود از کالاهای داخلی، گفت: 10 سال پیش برای خرید یک شلوار به یکی از فروشگاه‌های قشم مراجعه کردم و متوجه شدم که این محصول در پلاسکوی تهران خریداری شده و با یک برچسب خارجی در قشم به فروش می‌رسد. 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که هیچ یک از محصولاتی که برچسب برندهای اروپایی و ‌آمریکایی دارند در آن کشورها تولید نمی‌شوند، گفت: عمده این محصولات در کشورهایی نظیر ترکیه و بنگلادش تولید می‌شوند. در حالی که کالاهای مشابه این محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت بهتری در داخل تولید و توزیع می‌شود.

میرمطهری گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی پیرامون تولیدات داخلی باید از دولت شروع شده و مردم آن را الگوی خود قرار دهند. 

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار حکایت از نوسان این بازار دارد به طوری که قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به روز گذشته دستخوش تغییر شده است.

کاهش ۷ تا ۳۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار؛ شاهین، دنا پلاس، ام وی ام و تیگو چند شد؟ | جدول قیمت ها

کد خبر 848909 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو

دیگر خبرها

  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • پشت پرده برکناری علی خطیر؛‌ در باشگاه استقلال چه خبر است؟