Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:59:02 GMT

انتشار بخشنامه ای در تهران و واکنش ها در لرستان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۲۳۵۷

انتشار بخشنامه ای در تهران و واکنش ها در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در بخش نامه ای به اعضای این اتحادیه خواستار اطلاع رسانی متعاملین متولد کوهدشت به معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ شد که این بخشنامه واکنش هایی در لرستان در پی داشت.

به گزاری ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در پی انتشار این بخشنامه طی نامه ای ضمن انتقاد شدید از این موضوع خواستار عذرخواهی رسمی اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از مردم ولایتمدار لرستان و کوهدشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیب ‌اله خجسته ‌پور در این نامه عنوان کرده است: شهرستان کوهدشت با سابقه تاریخی و فرهنگی کهن و پایبندی به ارزش ‌های اسلامی مهد پرورش علمای عظیم الشان، شهدای گرانسنگ، اندیشمندان و فرهیختگان سیاسی و اجتماعی فراوانی است و با تقدیم بیش از 500 شهید سرافراز و بیش از پنج هزار جانباز و ایثارگر نقش تأثیرگذاری در حفاظت و حراست از سرزمین اسلامی و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن داشته است که این واقعیت بر کسی پوشیده نیست.
در این نامه عنوان شده است: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری، حفظ وحدت و انسجام ملی و پرهیز از هرگونه اقدام تضعیف کننده اتحاد ملی باید مورد توجه همگان باشد چراکه غفلت از این مهم دارای تبعات اجتماعی، سیاسی است.
در این نامه تصریح شده است: استانداری لرستان محتوای این نامه را توهین آمیز و متضمن تضییع حقوق شهروندی بخش عمده‌ ای از هم استانی ‌های شریف لرستان دانسته و ضمن اعتراض و انتقاد شدید از این اقدام خواهان لغو نامه و عذرخواهی رسمی آن اتحادیه است.

** واکنش مسئولان کوهدشت
حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه، نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار و الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه ای مشترک نسبت به نامه اهانت آمیز اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران بزرگ واکنش نشان دادند.
در این بیانیه آمده است: بدون تردید نقوش اساطیری به همراه رنگین نگاره های صخره ای میرملاس و هومیان سخن از قدمتی به دیرینگی تاریخ تمدن بشری در این دیار دارند. ستیغ سر به فلک کشیده و دامان سبز دشت های سرزمین مفرغ و بلوط در دامان مهر گستر خویش از دیرباز مردانی از جنس نیایش و پرستش پروریده که امروزه آگاهان و بخردان بحق این دیار را سرزمین تعبد و نیایش نام نهاده اند.
این بیانیه می افزاید: در بحبوحه جنگ تحمیلی و هنگامه خون و آتش سردارانی از جنس حق، لبیک گویان به ندای آن امام به عرش سفر کرده، یکان یکان خطوط شیاطین جبهه باطل را در هم کوبیدند و با نثار خون پاک و مطهر خویش در پاسداشت ارزش های متعالی انقلاب اسلامی؛ برگ زرین دیگری بر صحیفه بی پیرایه این دیار رقم زدند. باری از تظلم نگفتند و غم فقر، درد، محنت و بیکاری را به جان خریدند؛ از بیگانه طلب نکردند و بر خویشان بخشیدند.
در این بیانیه آمده است: در روزهای آغازین سال نو انتشار مرقومه ای در فضای مجازی به امضای رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران بزرگ قلب رئوف همشهریان عزیزمان را فشرد و روح خسته و عزتمند اهالی دیارمان را خست. مرقومه ای از جنس توهین و تحقیر که در آن آپارتاید قومی و فرهنگی؛ ایران سربلند را به گسست از هویت ملی فرا می خواند.
امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم کوهدشت در مجلس در این بیانیه عنوان کردند: اینجانبان ضمن محکوم کردن این اقدامات نسنجیده و توهین آمیز که باعث تکدر خاطر مردم شریف و شهید پرور شهرستان کوهدشت گردیده از فرماندهی محترم انتظامی تهران بزرگ انتظار داریم ضمن برخورد قانونی با مسببین و منتشرین نامه نسبت به اصلاح نامه و عذرخواهی عوامل نامه از مردم شریف و همیشه در صحنه شهرستان کوهدشت اقدام نمایند.

** واکنش نماینده ولی فقیه در لرستان
آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در پی انتشار این بخشنامه، نامه ای به مقام معظم رهبری نوشت و خواستار رسیدگی ایشان در برخورد با اهانت کنندگان شد.
در این نامه آمده است: مدتی است اشخاص و جریانی با توهین به قوم لر به دنبال تحریک احساسات این مردم غیور و ولایی می‌ باشند حال آنکه قوم لر در طول تاریخ به شجاعت و شهامت، دلاورمردی و وفاداری به اسلام و انقلاب، ولایت و رهبری شهره هستند و در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم 6500 شهید دین خود را ادا کرده اند.
در این نامه تاکید شده است: با وجود محرومیت و آمار بالای بیکاری در استان لرستان اما این مردم شریف، نجیب و اصیل با صبر و قناعت، سختی‌ ها را به خاطر انقلاب اسلامی تحمل نموده و با حضور در صحنه‌ های گوناگون، حماسه ‌های جاویدان متعددی را به نام خود رقم زدند.
این نامه می افزاید: به نظر می‌ رسد این ایستادگی و افتخارات قوم لر بر دشمنان و بدخواهان و افراد جاهل سنگین آمده و با توهین به آنان درصدد انتقام‌ گیری هستند، به طور قطع این اقدامات اهانت ‌آمیز علاوه بر حرمت شرعی، وحدت و همدلی و امنیت ملی را به مخاطره می‌ اندازند.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: اینجانب به نیابت از مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان لرستان ضمن محکوم کردن این‌ حرکات وقیحانه و مکاتبات توهین ‌آمیز و غیرقابل توجی، از مستطاب عالی استدعا دارم دستور فرمایید به پاس احترام به فداکاری و وفاداری این مردم انقلابی و ولایی و جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات مخل به وحدت و امنیت اقدامات مقتضی را مبذول دارند.

** بخشنامه توهین آمیز رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران
در بخشنامه رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران آمده است: نظر به مکاتبه معاونت محترم نظارت بر اماکن عمومی پاوافاتب مقتضی است ضمن شناسایی متعاملین متولد کوهدشت، بعد از تنظیم قرارداد و ثبت در سامانه املاک و مستغلات کشور نسبت به اطلاع رسانی نامبردگان و قراردادهای آنها به معاونت محترم نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدام فرمایید.

در پی واکنش های صورت گرفته به این بخش نامه روابط عمومی این اتحادیه توضیحاتی درخصوص این بخشنامه ارائه داد و عنوان کرد: هموطنان عزیز و غیور استان لرستان در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و در کلیه مراحل 40 ساله عمر مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی نظام بوده و با حضور در صحنه و تقدیم شهدای بسیاری تعهد خود را به نظام و انقلاب اسلامی انجام داده و مورد احترام مسئولان نیروی انتظامی و این اتحادیه می ‌باشند.
در این بیانیه آمده است: اطلاعیه پخش شده در فضای مجازی به هیچ عنوان نظر رسمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (پلیس نظارت بر اماکن عمومی) نبوده و این اقدام از سوی یکی از افراد غیرمسئول صادر شده که مسئولان رده بالای نیروی انتظامی طی تماس با مسئول اتحادیه انزجار خود را از این اقدام اعلام کرده اند.
این بیانیه می افزاید: برابر روش های جاری اظهارات رسمی، قانونی و حقوقی نیروی انتظامی از سوی سخنگوی این نیرو اعلام می ‌گردد لذا با فرد یا افراد متخلف، برخورد قانونی و انضباطی لازم صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا برخی از شخصیت های سیاسی استان لرستان نیز نسبت به این نامه واکنش نشان دادند و خواستار عذرخواهی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران شدند.
9872/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي توهين قوميت ها پليس اماكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند

تین نیوز

اتحادیه دفاتر فروش آهن اصفهان، در نامه ای به مدیر بازرسی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان خواستار رسیدگی به اقدام انجمن کامیونداران این استان شد.

به گزارش تین نیوز، در نامه ای که تصویر آن در ادامه پیوست است از شواکیه کتبی و تلفنی تعدادی از اعضای این اتحادیه سخن به میان آمده که در زمینه فروش و انبارداری آهن آلات به صورت عمده و خرده فروشی مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس آن چه در این نامه آمده، این افراد نسبت به فعالیت یک گروه از انجمن کامیونداران شکایت دارند که خود را نماینده کامیونداران اصفهان و دارای حکم دادستانی معرفی می نمایند.

اعضای اتحادیه دفاتر فروش آهن آلات اصفهان همچنین در نامه به اتاق اصناف مدعی شده اند که اعضای انجمن کامیونداران ممانع کسب و کار آنان شده و از حمل و بارگیری آهن آلات ممانعت به عمل می آورند و مدعی پلمب انبارها هستند.

به گفته اعضای اتحادیه دفاتر فروش آهن آلات اصفهان، این اقدام نمایندگان انجمن کامیونداران خلاف قانون تسهیل مجوزهاست و به همین دلیل خواستار رسیدگی بازرسی اتاق اصناف به آن شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند