Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید «حمیدرضا افضلی» از شهدای شهرستان تفرش است که در چهارم فروردین‌ماه ۱۳۶۱ در منطقه «دشت عباس» به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، شهید «حمیدرضا افضلی» از شهدای شهرستان تفرش است که در چهارم فروردین‌ماه ۱۳۶۱ در منطقه «دشت عباس» به شهادت رسید.

این شهید والامقام در ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۴۱ در یک خانواده‌ای تفرشی در تهران متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهید «افضلی»، باتوجه به خصوصیاتش همواره سعی در کشف مسائل لاینحل داشت و در طول زندگی کوتاه خود به دو چیز یعنی مطالعه و ورزش علاقه خاصی نشان می‌داد و با وجود سن کمی که داشت، همواره در جمع خانواده به نوبه خود استاد و معلمی برای دیگران بود.

اما آنچه که بارز بود علاقه و وابستگی اخلاقی وی نسبت به پدر، مادر، برادران و خواهرانش بود. او از همان دوران کودکی با تقوا بود؛ در دوران متوسطه تابستان‌ها را برای سرگرمی کار می‌کرد و حقوق دریافتی خود را زیر نظر پدر و مادر به مصرف مایحتاج خود و خانواده می‌رساند.

با رسیدن به سن تکلیف باب دیگری در زندگی‌اش گشوده شد و او با مطالعه کتب مختلف با معارف اسلامی آشنا شد. با عضویت در کتابخانه‌های مختلف از جمله کتابخانه مسجد الجواد(ع)، مجلس شورا و غیره، با مطالعه کتب مورد علاقه خود مطالب مورد اشکال را از اساتید و روحانیت استفسار می‌کرد و گاهی با امام جماعت محل به گفتگو می‌نشست و مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌داد.

پس از آنکه تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رساند، به دلیل شوق عجیبی که به تدریس داشت، علاوه بر برنامه ورزشی خود به تدریس در یکی از دبیرستان‌ها پرداخت. در کنار تدریس، مسئولیت امور تربیتی آن دبیرستان را نیز بر عهده او گذاشتند و در خلال خدمت، در طول سال تحصیلی موفق شد تا در دبیرستان، کتابخانه، نمازخانه و قرائت‌خانه دایر کند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به توصیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مطالعه کتاب‌های استاد شهید مطهری، اکثر کتاب‌های استاد شهید را خوانده و خلاصه‌نویسی می‌کرد و اشکالاتش را نزد افراد صاحب نظر برطرف می‌کرد. کتاب‌های متفرقه زیادی هم مطالعه کرد اما آنچه به آن دلبستگی داشت، احادیث، روایات، قرآن، نهج‌البلاغه، معراج السعادة، مفاتیح‌الجنان و...بود.

در دوران انقلاب اسلامی، وی که همواره مانند دیگر جوانان طالب حق بود و سعی در پیاده کردن آن داشت، بسیار تلاش کرد تا به اطرافیان و بستگانش معنا و مفهوم انقلاب را بفهماند و در این راه چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سختی‌های بسیاری را متحمل شد که از تمام آنها استقبال کرده و لحظه‌ای هم خسته نشد.

بعد از پیروزی انقلاب، شهید «افضلی» در وزارت آموزش و پرورش در کنار انسان‌های آزاده و انقلابی همچون شهیدان رجائی و باهنر مشغول به فعالیت شد.

در اواخر سال ۶۰ نیز با مراجعه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیگیر گذراندن خدمت مقدس سربازی در نهادی انقلابی و انسانی شد. از مدت‌ها قبل به واسطه شور و عشقی که برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت، بالاخره در اسفندماه همان سال برابر مقررات سپاه پاسداران به جبهه رفت.

پدر شهید افضلی با اشاره به خاطره‌ای از فرزند شهیدش گفت: حمیدرضا حدود سه سال داشت و در حیاط منزل بازی می‌کرد. یک روز پس از صرف ناهار، برادر بزرگتر حمیدرضا سرآسیمه وارد اطاق شد و گفت: «بابا حمیدرضا مرده است».

وی ادامه داد: سریع از جایم بلند شدم و به طرف حیات دویدم و حمیدرضا را دیدم که درون حوض آب افتاده و هیچ حرکتی نمی‌کند؛ در همان لحظه رو به آسمان کردم و گفتم؛ «خدایا مگر چه خطایی از من سر زده است؟» سریع لباس‌هایم را پوشیدم و او را در آغوش گرفتم و به سمت کوچه دویم تا او را به بیمارستان برسانم. در راه خیلی با خدا راز و نیاز کردم، سر کوچه که رسیدم ناگهان متوجه شدم که حمیدرضا نفس می‌کشد. برایم بسیار عجیب و شادی‌آور بود.

علم، منطق و فلسفه بدون تهذیب نفس راهگشا نیست

در قسمتی از وصیت‌نامه این شهید آمده است:

«باید از لطف آقا امام زمان «عج» نسبت به این ملت به دلیل وجود امام عزیزمان، از درگاه باری تعالی شکرگذار باشیم. انقلابی صورت گرفت و حرکت مهدوی در جامعه جریان پیدا کرد و این حرکت چیزی به جز لطف خداوند و وجود رهبری، در میان این ملت نبوده است. از امیرالمومنین علی(ع) و از اولاد ایشان بخواهید تا عشق به خودشان را عنایت کنند و بدانید که در راه به‌دست آوردن این عشق سختی‌هایی وجود دارد، اما سختی‌ها در این وادی راحت روح است.

اینکه می‌آییم و همین‌طور به بالاها می‌رویم، اینها از الطاف الهی است، خلاصه اینکه مقصد خدا، علی(ع) و اولاد ایشان است.

بر دوستان و اقوام مطلبی دارم:

۱- اگر در زندگی قدرت شناخت و تشخیص از برای خوب و بد نداریم، اینها همه به تزکیه نفس برمی‌گردد؛ منشاء همه اعمال همین نفس است و لذا تهذیب را توصیه می‌کنم، چراکه اگر تهذیب نباشد، علم، منطق و فلسفه راهگشا نخواهد بود.

پول و سرمایه در دنیا وبال است از مال زیاد که جمع باشد، بترسید.

آری امام عزیزمان لطف خدا و نائب حضرت مهدی (عج) است. باید خودمان را برای اطاعت امر آقا امام زمان(عج) آماده کنیم و این میسر نمی‌شود، به جز اطاعت کامل از ولایت فقیه.

 

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، متن کامل پیام یوسف نوری استاندار مازندران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت عالمی نستوه، دانشمندی وارسته و معلمی متفکر و مجاهد است که در کسوت تعلیم و تربیت نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بی‌شک استاد شهید مطهری چهره تاثیرگذار و بهترین الگو برای جایگاه والای معلمی است.

معلمی افتخاری بزرگ و دارای شرافت و منزلت بالاست و معلمان طلایه‌داران عرصه تعلیم و بسترساز نجات انسان از ظلمات جهل هستند.

شالوده توسعه هر کشور به همت، تلاش و زحمات معلمان در مدارس شکل می‌گیرد و ارتقای مادی و معنوی جامعه بسته به پویایی و انگیزه معلمان است. از طرفی نظام جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای معلمان و تعلیم و تربیت متصور است و امامین انقلاب همواره بر لزوم تکریم معلمان و تجلیل آنان تاکید کرده‌اند و رویکرد دولت سیزدهم نیز حفظ و پاسداشت شأن و عظمت جایگاه معلمان است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید والا مقام استاد مرتضی مطهری و شهدای گرانقدر سنگر تعلیم و تربیت؛ روز معلم را به تمامی اساتید، معلمان، فرهنگیان و زحمتکشان عرصه علم آموزی در کشور به‌ویژه معلمان شریف استان مازندران، دیار علویان تبریک عرض نموده، توفیق روزافزون آنان را در کنف عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از منویات منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • معلمِ متفکر
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم