Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش- ایرنا- در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی امسال (تا شامگاه جمعه سوم فروردین)، 3هزار و345 گردشگر از مجموعه فرهنگی خانه بومیان کیش که دارای قدمت 200ساله است، بازدید کردند.

به گزارش عصر شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این بنای فرهنگی در چند سال اخیر به عنوان یکی از جاذبه های جدید کیش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجموعه فرهنگی خانه بومیان کیش خانه ای در منطقه سفین است که از سه سال پیش تاکنون به عنوان خانه مردم شناسی بومیان کیش پذیرای گردشگران و ساکنان منطقه بوده است.
بر اساس این گزارش در روز بیست و هشتم اسفند و با آغاز دور نخست سفرهای نوروزی که با افزایش شمار گردشگران در جزیره کیش همراه بود، 507 گردشگر از مجموعه فرهنگی خانه بومیان کیش دیدن کردند.
این مجموعه دیدنی روز بیست و نهم اسفند پذیرای 485گردشگر بود.
شمار علاقمندان به بازدید از این مجموعه فرهنگی در نخستین روز فروردین 719نفر و در دومین روز فروردین، 843 بود.
روز جمعه سوم فروردین نیز 791 گردشگر در جزیره کیش از این جاذبه فرهنگی و تاریخی بازدید کردند.
از سال نود و سه و با هدف معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش تمام اتاق ها و فضای داخلی این خانه که هزار و دویست متر مربع وسعت دارد با حفظ معماری سنتی و با استفاده از مصالح بومی بازسازی و سبک زندگی بومیان کیش در هشتاد سال پیش زنده سازی شد.
پانزده اتاق از جمله اتاق زمستانی، تابستانی، اتاق های جداگانه ویژه پذیرایی از مهمانان مرد و زن، آشپزخانه، اتاق خواب، مکتب خانه ، انبار خرما، محل استحصال شیره خرما، انبار علوفه و محل نگهداری گاو و گوسفند، همچنین دو حیاط مجلسی ویژه مهمان ها و حیاط مخصوص اعضای خانواده از بخش های دیدنی این مجموعه فرهنگی است.
این مجموعه که در شمار موزه های خصوصی کشور ثبت شده است، دوسال پیش در روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی در بخش موزه های خصوصی و در شاخصه تلاش برای بقا به عنوان موزه برترکشور معرفی شد.
2094

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروز97 خانه بوميان كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان