Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تئاتر - کاکه، نام عروسکی غول‌پیکر است با چهره و لباس مردان کرد که هم زمان با تحویل سال به میان کودکان استان کرمانشاه رفت و امروز، شنبه چهارم فروردین هم حضور خود را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عروسک غول‌پیکرِ کرد به نام کاکه، که اجرای ویژه برنامه‌ای فرهنگی را هم‌زمان با تحویل سال برای کودکان استان کرمانشاه بر عهده داشت، امروز، شنبه چهارم فروردین هم در جمع کودکان و نوجوانان سرپل ذهاب حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید خسروی، عروسک‌گردان کاکه در این مورد گفت: «کاکه عروسکی تاریخی و بومی نیست. با این حال پس از بیان ایده‌ طراحی عروسک‌های غول‌پیکر تصمیم بر این شد که عروسک نمادین مردمان کرمانشاه باشد. به همین دلیل او چهره و لباس مردان کرد را دارد.»

مربی کتابخانه‌ سیار کانون استان کرمانشاه ادامه داد: «طرح ابتدایی این بود که برای کودکان زلزله‌زده‌ کرمانشاه ویژه برنامه‌ای نوروزی داشته باشیم و هفت عروسک به نشانه‌ هفت سین طراحی شود. اما محدودیت وقت مانع این کار شد. در پایان با کمک هنرمندانی همچون منیره مولوی و فاطمه برمال ساخت و ساز عروسک به همت همکاران کانون استان کرمانشاه آغاز شد.»

او درباره‌ ویژگی‌های این عروسک توضیح داد: «بدن این عروسک قابلیت حرکت دارد. در واقع با کش‌هایی که در بدن عروسک تعبیه شده است، سر، بدن و دست‌های عروسک تکان می‌خورد و تنها یک عروسک‌گردان هدایت‌گر آن است. بنابراین این عروسک با استانداردهای جهانی ساخته شده است و این روزها به اجرای برنامه برای کودکان کرمانشاهی می‌پردازد.»

خسروی درباره‌ نخستین اجرای این عروسک در شهر ثلاث و میزان استقبال از آن عنوان کرد: «در ویژه برنامه‌ نوروزی نماینده ویژه رییس جمهور حضور داشتند و حضور این عروسک با این شکل و شمایل بی‌نهایت برای کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها جذاب بود و ما از موسیقی محلی استفاده کردیم تا این عروسک به هویت‌ بومی استان نزدیک‌تر شود. اما ماهیت این نوع عروسک‌ها کارناوالی است و عروسک نمایشی نیستند. با این حال با توجه به موفقیت‌های این عروسک در نخستین برنامه بی‌تردید در مورد تولید آثاری نمایشی‌ هم اقدام خواهیم کرد.»

این مربی همچنین به تاثیر این فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: «باید توجه داشت که کودکان این دو شهر زلزله‌زده، یعنی ثلاث و سرپل ذهاب که امروز، چهارم فروردین در آنجا حاضر شدیم، قبل از ماجرای زلزله با نمایش ناآشنا بودند. بنابراین دیدن این عروسک‌ها و این نوع نمایش‌های عروسکی اتفاقی خاص و خاطره‌انگیز برای آن‌هاست.»

58242

کلید واژه‌ها : تئاتر عروسکی - تئاتر - استان کرمانشاه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر عروسکی تئاتر استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید «فرزین بلیان» بر روی دستان کرمانشاهیان تشییع می‌شود

مراسم اقامه نماز و تشییع پیکر شهید مدافع امنیت سرباز وظیفه «فرزین بلیان» بعداز نماز جمعه امروز چهاردهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مراسم اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید مدافع حریم امنیت کشور، سرباز وظیفه «فرزین بلیان» بعد از نمازجمعه این‌هفته _ چهاردهم اردیبهشت _ در مسجد جامع کرمانشاه توسط حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه خوانده می‌شود.

همچنین پیکر این شهید بعد از نماز، از درب مسجد جامع شهر کرمانشاه تا میدان آزادی شهر کرمانشاه تشییع خواهد شد.

بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی «هنگه ژال» شهر بانه در استان کردستان تیراندازی کردند که در پی این درگیری سرباز وظیفه «فرزین بلیان» به شهادت رسید و ۲ سرباز وظیفه دیگر و یک نیروی کادری زخمی شدند که مجروحین این حادثه برای درمان به مراکز درمانی بانه منتقل شدند.

پیکر پاک و مطهر سرباز وظیفه «فرزین بلیان» عصر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه با حضور فرمانده مرزبانی استان کردستان، هم‌رزمان و خانواده آن شهید والامقام، اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی و مسؤولان نیز تشییع شد.

کد خبر 750258

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • تشییع پیکر شهید فرزین بلیان در کرمانشاه
  • چهره اولین سرمربی زن در فوتبال مردان آلمان
  • تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه
  • تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» بر روی دستان کرمانشاهیان تشییع می‌شود
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود