Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - استاد دانشگاه و فعال سياسي اصولگرا گفت: شعار امسال - حمايت از کالاي ايراني - در راستاي خط غالب بر شعارهاي سال هاي پيش يعني تاکيد بر استقلال اقتصادي قرار دارد.

امير محبيان در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار حوزه احزاب ايرنا در خصوص راه هاي تحقق شعار امسال که از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال `حمايت از کالاي ايراني` نامگذاري شده است، اظهار داشت: شرايط کشور ما ويژه است و احتمال مي رود تنگناهاي اقتصادي مجددا افزايش يابد و حتي اگر چنين چيزي هم رخ ندهد بهتر آن است که ما خود را براي آن شرايط آماده کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: بايد فرض کنيم که اگر دروازه هاي کشور بسته شود ما تا چه حد قادريم کشور را اداره کنيم؟ در حال حاضر وابستگي به نفت و سياست هاي نادرست اقتصادي اجازه تحقق کامل استقلال اقتصادي را آن گونه که مد نظر بوده، نداده است.
محبيان اظهار داشت: در باب حمايت از کالاي ايراني، ضمن آن که اين شعار يک شعار درست و کليدي است بايد نکاتي را مورد توجه قرار داد که باعث اشتباه در برداشت نشود.
وي توضيح داد: نخست آن که حمايت به معناي ايجاد فضاي انحصاري و غير رقابتي در حوزه توليد نيست. اگر فضا را انحصاري کنيم هم به مشتري ايراني ظلم کرده ايم و هم باعث رشد کالاي ايراني نخواهيم شد.
محبيان گفت: دوم اين که نگرش `حمايت به هرقيمتي` در فضاي غير رقابتي منجر به ناتواني کالاي ايراني براي حضور در بازار رقابتي مي شود.
وي اظهار کرد: در اين حالت شکاف فنآورانه و بازاريابانه منجر به ايزوله شدن کالاي ايراني در داخل شده و نام کالاي ايراني مترادف بي کيفيت خواهد شد.
محبيان افزود: نقش موسسات نظارت کيفيت از جمله استاندارد در اينجا مشخص مي شود. بايد همزمان با حمايت ازکالاي ايراني از حقوق مصرف کننده ايراني براي استفاده کالا و خدمات شايسته هم دفاع کرد.
وي اضافه کرد: سوم اين که نبايد بازار را فقط به کالا منحصر کرد چرا که در فضاي اقتصادي اکنون، خدمات دارد بر کالا پيشي مي گيرد. بنا براين خدمات ايراني هم بايد مورد حمايت قرار گيرد البته در اين مورد هم بايد عنصر رقابت و استاندارد هاي جهاني در نظر گرفته شود.
به گزارش ايرنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در پيامي نوروزي به‌ مناسبت آغاز سال 1397 آن را سال «حمايت از کالاي ايراني» نام‌گذاري کردند.
سيام**6984**1553
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در بازدید از مجموعه صنایع دستی فیروزه کوبی در برخوار گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و به دنبال آن قشر پر تلاش کارگر است همان مشارکت کردمرا به دنبال دارد.


نرگس بختیار خلج افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه‌های صنایع دستی به خصوص این شرکت، اشتغال۷۰ درصدی بانوان است که صورت مستقیم در محیط کار و غیر مستقیم برای تولید آثار و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.


قائم مقام مجموعه صنایع دستی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.


علی اکبری افزود: این مجموعه ۸۸ نمایندگی در سراسر کشور و ۱۶ نمایندگی در کشور‌های همسایه دارد.


در این بازدید از تعدادی از کارگران نمونه این شرکت صنایع دستی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد