Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مشکلاتی که در مراکز تحقیقاتی وجود دارد، گفت: ایده‌ها در مرحله آزمایشگاهی است و پیوند درستی بین صنعت و دانشگاه برای به ثمر رساندن ایده‌ها وجود ندارد. مهدی رنجبر،  دانشجوی نخبه کرمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: فارغ التحصیل دکترای نانو فناوری و پسادکترای دانشگاه تهران در رشته فناوری هستم که تا کنون 7 ثبت اختراع در حوزه نانو داشته ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رنجبر افزود: حوزه فعالیت‌های پژوهشی بنده در خصوص داروسازی، اوازم آرایشی، صنایع معدنی، تشخیص هویت می باشد که برخی از این طرح‌ها تاییدیه گرفته و ایزو دریافت کرده اند.   عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در توضیح طرح داروسازی خود اظهار داشت: داروهای ما برای درمان سلولهای سرطانی است؛ زیرا در حوزه نانوفناوری وقتی دارویی داشته باشیم این دارو جذب بیشتر و اثر عملکرد نفوذ بیشتری در سلول ها خواهد داشت.   وی با اشاره به ابداع پودری جهت تعیین اثرانگشت مجرمان تصریح کرد: پودری که الان برای تشخیص اثر انگشت استفاده می شود، از کشور سوئیس وارد می شود که هزینه آن به ازای هر قوطی یک گرمی سه میلیون تومان می باشد؛ اما پودری که ما ابداع کردیم با وجود کیفیت بالاتر بسیار ارزانتر بوده و صرفه جویی ارزی خوبی برای کشور خواهد داشت.   رنجبر افزود: در حال حاضر در حال رایزنی با اداره آگاهی کرمان و اداره تشخیص هویت جهت عرضه محصول تشخیص اثرانگشت با استفاده از تکنولوژی نانو می باشیم.   این نخبه کرمانی در رابطه دیگر طرح های به ثبت رسیده خود در حوزه فناوری نانو گفت: ساخت نانو مواد در حوزه پرعیارسازی آهن موضوع تز بنده در مقطع بود که بااستفاده از آن توانستیم عیار آهن را جهت استفاده در صنایع معدنی بالا ببریم؛ همچنین ایده جدیدتر ما کرم پودرهای نانو و مواد ضد آفتاب و ضدچروک های نانوست که مواد پایه و اولیه آن برای کرم‌های آنتی باکتریال و ضد آفتاب استفاده می شود.   وی در پایان ضمن گلایه از عدم اعتمادسازی در ارگانها به نخبگان خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در مراکز تحقیقاتی وجود دارد، این است که طرح ها و ایده ها در مرحله آزمایشگاهی می ماند و پیوند درستی بین صنعت و دانشگاه برای به ثمر رساندن ایده ها وجود ندارد که امیدواریم با اعتماد مسئولین به جوانان این مشکل مرتفع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»