Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ ­نيکلاس مادورو، رئيس جمهور ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد حبس پنج نفر از رهبران استقلال طلب کاتالونيا به علت نقش آنها در تلاش براي جدايي اين منطقه از اسپانيا «شرم آور» است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از کاراکاس، مادورو در مراسمي که در کاخ رياست جمهوري ونزوئلا برگزار شد، اعلام کرد «آنچه در اسپانيا در جريان است، بسيار شرم آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سياستمداران کاتالونيايي فقط به دليل عقايد خود در حبس به سر مي برند. شما با اين عقايد موافق باشيد يا مخالف (...) اين شرم آور است که اين افراد به علت عقايد خود تحت تعقيب و پشت ميله هاي زندان قرار بگيرند».
رئيس جمهور ونزوئلا افزود «من درباره موضوع استقلال (کاتالونيا) نظري ندارم. من در امور داخلي اسپانيا دخالت نمي کنم، اما از اين که اين اشخاص به علت عقايد خود تحت تعقيب و پشت ميله هاي زندان قرار بگيرند، حقيقتا بيزار هستم».
يک قاضي ديوان عالي اسپانيا روز جمعه دستور داد پنج نفر از رهبران استقلال طلب کاتالونيا به جرم «شورش» و به علت نقش خود در اقدام براي جدايي منطقه کاتالونيا از اسپانيا، به طور موقت بازداشت شوند.
در ميان اين افراد خوردي تورول، نامزد انتخابات رياست جمهوري نيز به چشم مي خورد و با زنداني شدن اين افراد، شمار مقامات سياسي استقلال طلب کاتالونيا به 9 نفر بالغ مي شود.
قاضي ديوان عالي اسپانيا همچنين عليه شش نفر از رهبران استقلال طلب که به خارج از اسپانيا عزيمت کرده اند، از جمله کارلس پوژدمون، رئيس سابق منطقه کاتالونيا حکم بازداشت بين المللي صادر کرده است.
نيکلاس مادورو با ماريانو راخوي، نخست وزير اسپانيا که وي را به داشتن «گرايش استبدادي» متهم مي کند، روابط پر تنشي دارد.
راخوي اتحاديه اروپا را به تصويب مجازات هايي عليه ونزوئلا که به گفته مخالفان و سازمان هاي حقوق بشري 200 «زنداني سياسي» دارد، ترغيب کرده است.
مادورو اين اظهارات را در هنگام ديدار با نمايندگان جامعه سياه پوستان و در حضور دني گلوور، بازيگر آمريکايي ابراز کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجوی یزدی که در یکی از ارگان‌های دولتی نیز مشغول به کار آموزی شده است اولین حقوق دریافتی خود را به آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   این دانشجو با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۵ میلیون تومان، اولین حقوق دریافتی خود را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   وی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: این مبلغ را جهت خشنودی خداوند و افزایش خیر و برکت در زندگی و کار خود اهدا کرده و امیدوارم هر ساله بتوانم مبالغ بیشتری را به این کار خیر اختصاص دهم.

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • تمجید ویژه الساندرو دل پیرو از نیکلاس فولکروگ، مهاجم دورتموند / زیرنویس فارسی
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • عاصی شدن سران دورتموند از مدافع بی‌نظم؛ نیکلاس زوله در لیست فروش زنبورها
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود