Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@01:02:47 GMT

◄ سرعت غیرمجاز صدنشین تخلفات جاده‌ای استان سمنان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۷۸۵۰

◄ سرعت غیرمجاز صدنشین تخلفات جاده‌ای استان سمنان

تین‌نیوز | 

سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان  از  ثبت بیش از ۱۰هزار مورد تخلف رانندگی در جاده‌های استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، احسان منصور کیایی گفت: بیشترین تعداد تخلفات رانندگی گزارش‌شده از ابتدای اجرای طرح سفرهای  نوروزی مربوط به‌سرعت غیرمجاز در جاده‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او به تردد بیش از پنج میلیون وسیله نقلیه در سفرهای نوروزی 97 خبر داد و گفت: 54 سیستم‌های هوشمند تردد شمار در جاده‌های استان فعال است که با ثبت ترددها و همچنین ثبت تخلفات رانندگی در کاهش تخلفات و سوانح رانندگی موثر هستند.

طرح سفرهای نوروزی 97 از 24 اسفند سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. در مدت‌زمان ذکرشده تمامی ارگان‌های مربوط اعم از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور به همراه نیروی انتظامی در خدمت‌رسانی به شهروندان در جاده‌ها آمادگی کامل رادارند تا سفری ایمن همراه با آرامش را برای هم‌وطنان فراهم کنند.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سفرهای نوروزی راهداری سمنان احسان منصور کیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان