Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@00:43:48 GMT

۵ پرونده قتل در شورای حل اختلاف به مصالحه رسید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۱۸۱۷۴

۵ پرونده قتل در شورای حل اختلاف به مصالحه رسید

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: در سال گذشته ۵ فقره پرونده قتل با جلب رضایت اولیای دم به سازش و مصالحه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن شیبانی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: یکی از رسالت‌های واحدهای حل اختلاف کمک به کاهش پرونده در محاکم قضایی و تلاش برای مصالحه در پرونده‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: در سال گذشته با رضایت گرفتن از اولیای دم تعداد ۵ فقره پرونده قتل توسط واحد مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان قزوین به سازش انجام شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین تصریح کرد: تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده‌های مصالحه از مهم ترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضای واحد مصالحه قتل شورای حل اختلاف استان است. 

وی ابراز کرد: قاتلین همه این پرونده‌ها مرد بوده و در رده‌های سنی۲۲، ۲۸ و ۳۲سال هستند. 

این مسئول اضافه کرد: قدیمی ‌ترین پرونده مختوم به مصالحه در سال گذشته مربوط به قتلی در سال ۸۲بود که طی آن قاتل به دلیل اختلافات خانوادگی، داماد خانواده همسرش را به قتل رسانده بود و پس از رأی دادگاه به قصاص، در سال۹۱ این پرونده به واحد مصالحه شورای حل اختلاف ارجاع داده شد. 

شیبانی عنوان کرد: کارکنان شورای حل اختلاف استان پس از ۱۴سال، موفق شدند رضایت اولیای دم را جلب کنند و پرونده به مصالحه و سازش انجامید. 

وی گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده‌های قتل در استان خواهیم بود.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد