Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بنا بر آخرین آمار وزارت نیرو روستا‌ها با ۵ میلیون و ۴۹۵ فقره انشعاب سهم ۷۳ درصدی در تامین آب شرب دارد و در حوزه فاضلاب با نصب ۶ میلیون و ۸۳۰ فقره انشعاب فاضلاب تنها ۴۸ درصد از جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، توسعه شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی یکی از اهداف مهم از پیش تعیین شده برای وزارت نیرو تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر آخرین آمار وزارت نیرو جمعیت شهری با ۱۶ میلیون و ۱۷۰ هزار انشعاب سهم ۹۹.۳۷ درصدی و در روستا‌ها با ۵ میلیون و ۴۹۵ فقره انشعاب سهم ۷۳ درصدی از شبکه آب شرب دارد.

در حوزه فاضلاب با نصب ۶ میلیون و ۸۳۰ فقره انشعاب فاضلاب تنها ۴۸ درصد از جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلابی قرار گرفته اند.

در بخش آبرسانی روستایی تنها در سال ۹۶ آبرسانی به حدود هزار و ۲۵۰ روستا صورت گرفته که در ادامه طرح آبرسانی روستایی، آبرسانی به ۴ هزار روستا دیگر در دستور کار قرار دارد که عملیاتی کردن آن منوط به تخصیص سالیانه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

گفتنی است برای آبرسانی به روستا‌ها در شرایط فعلی تمرکز بر روی روستا‌هایی با ۲۰ خانوار به بالا است که در این راستا ۱۵۰۰ مجتمع آبرسانی تعریف و در دستور کار قرار گرفته است.

بنا بر این تکنولوژی روستا‌هایی که به مجتمع‌های تک منبعی متصل هستند در زمان خشکسالی کل روستا از دسترس خارج می‌شود، به همین خاطر به طور تقریبی از ۸ سال گذشته اقداماتی انجام گرفت تا تعدادی از روستا‌ها را در قالب یک مجتمع تعریف شده و حتی الامکان به منابع آب مطمئن وصل می‌شود.

بنا بر اعلام علی اصغر قانع معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشوری برنامه‌ریزی‌های متعددی برای آبرسانی به مناطقی که با مشکل تامین آب رو به رو هستند صورت گرفته که در راستای آن طرح‌های بزرگ آبرسانی تعریف و تدوین شد تا از طریق آن روستا‌های متعددی از نعمت آب بهره‌مند شوند.

گفتنی است برای سال ۹۷ پیش بینی آبرسانی به ۱۴۰۰ روستا صورت گرفته که در صورت تامین منابع مالی تقلیل پیدا کند این میزان به حدود ۱۰۰۰ روستا خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۱۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهندس محمد کریمی گفت دولت سیزدهم مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها ۱۰۰۰۰ (ده هزار) روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه ، نصب اتاقک برق ، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده است.

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا ، اجرای ۱۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن ، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز ، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و...

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را پنجاه میلیارد ریال معادل پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

قابل ذکر است، روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است، در این آیین بهره برداری آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، حاج آقا زمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ، ذیلایی فرماندار ‌کیار و دیگر مسئولین استانی و محلی و مردم مهمان نواز کهن دژ حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900035

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح